Lug klein scheurtje, hoe groot/ ernstig is dit probleem?

Beste mensen,

Ik heb me geregistreerd op dit forum omdat ik van onderstaand horloge niet kan inschatten hoe ernstig het probleem is dat er wat kleine beschadigingen zijn. Vooral het stuk bij de lug, waar een klein putje in zit. Het is een chronographe suisse dus wellicht dat deze vraag naar het vintage topic moet.

Op de foto wordt het m.i. niet duidelijk,
ik zou voor de zekerheid overstappen op een smalle onderdoor band / slipthru zodat bij een eventuele breuk de boel niet stukvalt.

Links boven? Dat is wel te maken, wordt materiaal aan toegebracht zeg maar, geen idee wat het kost, maar op je horloge zit een goud laagje, hou er rekening mee dat ws het hele horloge dan opnieuw een laagje zal moeten krijgen, of je moet het zo laten.

Er zitten meer beschadigen aan het horloge zie ik misschien mooi om het horloge volledig te laten opknappen?

Grtz

Als ik me niet vergis, zijn de lugs bij deze modellen vaak hol. Zou een evt. reparatie misschien kunnen bemoeilijken.

Deze Chronographe Suisse horloges in ‘massief’ goud zijn inderdaad ontzettend dun. Putjes en scheurtjes zijn zeer lastig te verhelpen.

Maar het schijnt tot op een zekere hoogte te kunnen: Voor en na ! Chronografe Suisse Venus 175

Dan ga ik maar op zoek naar een goede oude chronograaf. Hier heb ik ook niet direct zin in. Bedankt voor de antwoorden

Naar de foto kijkend zou ik zeggen verguld massief messing (brass)
Het scheurtje zou volgens mij met laserwelding goed gerepareerd kunnen worden, hiervoor hoeft het horloge geen nieuwe goudlaag te krijgen, al blijf je misschien iets verkleuring zien aan de bovenzijde.

1 like