Lugs beschadigd door juwelier. Advies gevraagd.

Eens, maar als hadden komt is hebben te laat, dus niet relevant hier. Als je zeker van je zaak bent en overtuigd dat de juwelier de dader is van het geweld dan zou ik gaan voor een indringend gesprek, het liefst op zaterdagmiddag als de winkel vol staat en kijken hoever je komt. Verlies nemen kan altijd nog.

3 likes

Ah heerlijk. Back to reality!

3 likes

Zeg de man die 30 jaar zoekt naar een horloge waar geen krasje of veegje op de lug mocht zitten :joy:

Als ik mijn gloedje nieuwe Rolex wegbreng en ik krijg hem niet gloedje nieuw terug, zal ik zeker teruggaan om verhaal te halen. Waardevermindering treed altijd op. De kopers die een smetteloze Rolex willen haken al af.

Neem ook aan dat je zelf de eerste krasjes wilt maken.

11 likes

Naar mijn mening hoor je de eerste krassen zelf te veroorzaken. Ik zou ook miepen.

8 likes

We zien dat je graag zeer veelvuldig je mening ventileert op het forum. Prima! Met anderen een ziekte toeschrijven zou ik toch een beetje voorzichtig zijn.

6 likes

Jongen, we hebben het over een achterkant :roll_eyes: Ik wil geen krassen op de voorkant van mijn lugs hebben.

Als dat door een derde partij wordt gedaan trek ik hem achter mijn Nissan de straat door. Maargoed, ik vertrouw mezelf niet eens met de DJ. Laat staan een ander :sunglasses:

Nou nou nou, til er niet te zwaar aan.

3 likes

Leuk woordje :ok_hand: Miepen en Mauwen is wat we doen, als een ander onze juweeltjes bekrast! :+1::sunglasses:

3 likes

Van een juwelier mag een zekere kunde verondersteld worden. Als hier niet aan voldaan wordt, dan is dat zachtgezegd teleurstellend.

Een juridische procedure? Nah, te klein financieel belang. Maar een review in het ā€˜ervaringen met-ā€™ zou op zijn plaats zijn.

5 likes

Het is wel kloten, maar er zullen meer krassen volgen.
Ook is het moeilijk te bewijzen denk ik, kon het voorkomen worden? geen idee.
Ik zou de volgende keer het horloge naar een horloge maker sturen i.p.v. een juwelier.
Bij de meeste juweliers zijn horloges een bijzaak en sieraden de hoofdzaak.

1 like

Dat zeker inderdaad! :+1:

1 like

Heb je al betaald?

2 likes

Kijk deze maar even, gekregen omdat zo nodig de naam van mijn vrouw en dochter met trouwdatum en geboortedatum erin wilde graverenā€¦ werd van tevoren aangegeven dat het kon gebeuren door het klemmen. Gravure is retestrak en super mooi, zou het zo weer hebben gedaan. Die kras, tsja,ā€¦ draag hem elke dag wat ik ook doe. Het is al lang niet meer de enige kras die erop zit

1 like

Zelf een keer het glas van mijn Breitling laten vervangen bij een officiƫle dealer. Toen ik het horloge op ging halen leek het wel of ze het buiten op het grindpad hadden gedaan. De hele achterkant bekrast (horloge was slechts 3 maanden oud), maarre geen poot om op te staan wat betreft het bewijzen dat zij dit toch echt hadden gedaan.

3 likes

En les uit trekken maar, met de hedendaagse technieken is een foto van je mobiel met datum vast een redelijk bewijs den ik :wink:

2 likes

Mogelijk niet relevant, maar wat mij betreft toch een (klein) stukje hand in eigen boezem.

ā€œJuwelierā€ zegt mij niet zoveel, uit ervaring weet ik inmiddels dat dit zeker geen garantie voor vakwerk isā€¦

2 likes

Bedankt allemaal voor de reacties en adviezen.
Duidelijk 2 kampen hier.

Het is inmiddels duidelijk dat verhalen een hopeloos uitzichtloos ding is aangezien het op geen enkele manier te bewijzen is.

Eerlijk gezegd geven de ongenuanceerde meningen van de forumleden wel wat troost. Niet te moeilijk doen, verlies nemen en doorgaan. Ik weet wel dat ik er niet meer terug kom. Na het gesprek volgt mogelijk een ervaringen-topic.

Wat mij frustreert dat deze man horlogemaker is en zelf voorstelde een ander horloge (jaren 80 Tudor) te bekijken en eventueel te servicen als hij vindt dat de olie te droog oogt. Dat gaat van zā€™n lang zal ze leven niet gebeuren uiteraard.

@MaartenE nee nog niks betaald. Ik heb de Rolex eerder opgehaald omdat ik op reis ging en hem graag mee wilde nemen.

@AspirantJr hier zou ik wel een traantje om latenā€¦

@Daddelvirks ik heb geen fotoā€™s van vĆ³Ć³r de schade

Wijze les:

Maak in de winkel foto van het horloge en lever dan je horloge in. Mocht er daarna toch wat gebeuren, dan kan je altijd aantonen dat het tijdens inleveren niet zo was.

1 like

Over 30 jaar is dit een van mijn ā€˜vintageā€™ herinneringen :joy:

2 likes

De grap is dat ik een dames-Seikootje van mā€™n partner ooit op een milanaise had gezet wat er totaal niet af te krijgen was. Dat tyfusding liet het niet toe om tussen lug en band te komen.

Het horloge heb ik in een handdoek gewikkeld, vastgezet in een grote bankschroef, en vervolgens ben ik er met een slijptol met staalschijf op los gegaan.

Drie minuten later had ik met het grofst mogelijke geweld het bandje er permanent af, maar het horloge? Geen krasje. :slight_smile: Ik heb het haar verboden om ooit nog over milanaise te praten met mij.

Geweld hoeft geen sporen na te laten, als je het goed doet.

10 likes

Ik neem aan dat je de krasjes graag weg wilt hebben? Dan zou ik de juwelier voorstellen het horloge op zijn kosten door Rolex te laten bijwerken. Hij heeft al toegegeven de band verwijderd te hebben en dat verwijderen is maar Ć©Ć©n keer gebeurd. De juwelier heeft dan ook een faire kans om in dat voorstel mee te gaan. Gaat hij niet akkoord; in de ā€œervaringenā€ ermee.

3 likes