Lugs beschadigd door juwelier. Advies gevraagd.

En dan over een weekje een bericht van Jur dat vriendelijk wordt verzocht om zijn gegevens over te maken, of de ervaring te verwijderen?:stuck_out_tongue:

2 likes

Ik ga er even in mee.

Voor diezelfde bibberaars, hier heb je de VOORKANT van een gebruiksvoorwerp:

4 likes

Hahaha post nog even een foto van je Alpinist bezel dan :smile:

1 like

Dat is meer gruis dan kras, al is die veeg boven de 12 waarschijnlijk van één of andere steen aan de kust van Kroatië.

Oh well. Ik begrijp de TS wel, want dit heb ik mezelf aangedaan, tenslotte. :slight_smile:

3 likes

Juistem.

1 like

Die is best krasgevoelig ja. Ik ga daar dus geen close-up van posten. :wink:
Voor mij geen probleem. Ik draag hem en geniet er van maar als je niet van swirls houdt kan je de Alpinist beter links laten liggen.

1 like

Probeer gewoon redelijk te zijn en praat met hen. Zeg tegen hen dat je het inderdaad niet kan bewijzen, maar dat een tegemoetkoming mooi zou zijn. Taxatie uiteraard niet betalen als dit nog niet gebeurd is en eventueel een waardebon? Lukt het, goed, zo niet kan je er weinig aan doen jammer genoeg.

De krasjes vallen mee vind ik maar het is wel schandalig dat een juwelier dit veroorzaakt.

De enige mogelijkheid is denk ik dat je er mee terug gaat naar de juwelier en deze de kans geeft het te herstellen, wat wil zeggen polijsten.
Maar dat moet je helemaal niet willen denk ik.

Verder kan je er niets mee vrees ik.

Wel graag even in een ervaringen topic op dit forum delen om welke juwelier het gaat, dan weten we dat we daar niet naar toe hoeven.

Precies dit :point_up:

Grappig hoe het werkt. Krasjes zijn vervelend, maar onvermijdelijk. Als je ze zelf veroorzaakt is het vervelend. Bij vintage is het karakter. Als iemand anders ze veroorzaakt en zeker een juwelier is het een no go.

Polijsten door de juwelier is geen optie en eisen dat het horloge naar Rolex moet gaat erg ver.

1 like

das nie goed nie, er staan allemaal 1-tjes tussen, afschuwelijk, oh en dat leren bandje kan echt niet
 had je geen nato of zo??
:joy:

Hahah mooie reactie. Hij heeft het dus net niet goed genoeg vernacheld :sweat_smile:

Gelukkig niet! :sweat_smile:

1 like

Serienummer controleren?! Waarom zou je? Je weet toch welk referentie het is? En het serienummer staat bij de zes op die mooie ring


I know, dat maakt het extra zuur. Als ik had geweten dat hij de band om deze reden zou verwijderen had ik hem dit direct gemeld.

Ik zou dit zelf niet accepteren. Alleen, wat kun je ermee behalve je dat je de klacht meldt. Wel knap waardeloos dit!

3 likes

Van Baal? van Zeeland?
(ik kom uit het Nijmeegse)

1 like

Nee, het is geen Seiko of Casio van 100 euro maar een luxe horloge van duizenden euro’s.

2 likes

Ik snap ook niet waarom die Milgauss zo duur is Daniel. Ik heb het niet bedacht.

Maar een horloge blijft wel een gebruiksvoorwerp, hij is niet gemaakt om in een vitrine te liggen onder een lampje.

2 likes

Eens. Maar we laten een of andere “juwelier” dus mooi niet de eerste krasjes maken. Die maken we zelf. Onacceptabel.

1 like

Ik vind dat wel een beetje kortzichtig om te zeggen dat het “maar” een gebruiksvoorwerp is. Er wordt kosten nog moeite gespaard de details mooi af te werken. Bij het dragen kunnen natuurlijk wat krasjes komen. Maar dat is wat anders dan zeggen, oh wat maakt het allemaal uit.

2 likes