Lugs beschadigd door juwelier. Advies gevraagd.

Geen probleem, want gebruiksvoorwerp!

5 likes

Mij kunnen achterkant lugs krasjes geen ene moer schelen, maar ik koop dan ook geen dingen die perfect zijn en blinken als een spiegel.

1 like

Wel als iemand dit ongevraagd op je nagelnieuwe Milgauss doet.

1 like

Eerlijk waar, ik zou daar ook niet zomaar iemand mee vertrouwen dan. Als ik een prachtig oudje in handen geef van iemand die ik niet ken/vertrouw weet ik ook dat er problemen van komen.

HĆ©t probleem van de horlogeliefhebber dezer dagen; de juiste mensen vinden.

2 likes

Ik zal niet ontkennen dat ik ook zo met mijn horloges ben omgegaan.
Gelukkig heb ik de gekkigheid van alles ingezien, blijft een leuke hobby, en ja, ik weet het, we moeten consumeren om de economie te stimuleren.
Echter ik ben kennelijk op een leeftijd gekomen dat ik ga relativeren, en mijn kleine beetje extra geld liever aan familie die het niet zo breed heeft in het buitenland geef. De een gaat dood van de honger, de ander is bang voor een krasje op de achterkant van een overbodig luxe product, tsja.

Maar goed, ieder zijn ding, en de juwelier blijft een prutser.

3 likes

meh, in dit geval zou het meer een grote kras op de bodemplaat moeten zijn. De milgauss is niet total loss oid.

Daar heb je wel een punt. Foto was misschien wat kort door de bocht (net zoals op het plaatje).

Ik was al bijna bang dat hij zijn eigen bips ging laten zien.

1 like

Kappuh nah!

Zit ik met een image van een harige deriĆ«rre in mijn hoofd bij mijn late kantoor bammetjeā€¦

2 likes

Ik proef hier overigens wel een gevalletje geestelijke schade.

3 likes

:rofl:

Daar heb je misschien gelijk. Bij mij, welteverstaan.

Zij sliep er niet minder om.

2 likes

En van die Squale graag. De zijkant alstublieft.

Ja und? :wink:

Dat hoeft niet, want de juwelier weet wie de klager isā€¦ :wink:

1 like

Trieste zaak. Met het juiste gereedschap hoeven dit soort sporen niet nodig te zijn. Je brengt je spullen in goed vertrouwen naar iemand die zich verhuurt als vakman en krijgt het dan beschadigt terug. Als je je vak niet verstaat is het misschien beter een andere carriĆØre te overwegen.

Leuk dat het een gebruiksvoorwerp is, maar als ik mijn auto wegbreng voor de APK verwacht ik hem ook niet terug met een deuk die ik er uiteindelijk misschien zelf ook wel in had gereden. Het hoort in dezelfde staat terug te komen als het is achtergelaten.

12 likes

Je betaalt nu een beetje leergeld. Vanaf nu ga je alleen naar een horlogemaker die kan voorzien in al je wensen.

Importeurs mogen niet meer aan mijn horloges sleutelen en alles gaat terug naar de fabriek. Tenzij het oudjes zijn want dan doet Nico Rijsman zijn ding. En hij heeft alles tot nu toe erg netjes opgeleverd.

Het onderwerp lezend open ik dit topic met de verwachting totaal vernaggelde lugs te zien, zie ik alleen een paar haarlijntjesā€¦ :thinking: U begrijpt mijn teleurstelling was groot! :open_mouth:

Maar serieus; het is vervelend maar het stelt weinig voor en zoals aangehaald is het lastig te bewijzen. Een goede zaak zal sorry zeggen en kijken hoe ze dit kunnen oplossen. Ontkennen kan ook maar dat kost ze een klant.

Enige wat je in het vervolg kunt doen is ter plekke een foto maken en melden dat je het horloge in dezelfde staat terug verwacht, dit op papier zetten en laten ondertekenen. Overdreven? Ja, ik denk van wel.

1 like

Misschien te voren een paar goede foto s maken? maar wie ben ik om daar over te beginnen :innocent:

oeps zie dat Proenski hetzelfde idee had, zou het alleen niet melden aan de reperateur

Spuit 11, dat zei ik toch? :upside_down_face:

Rustig maar kabouter met je papieren contract :rofl:

1 like