Lugs beschadigd door juwelier. Advies gevraagd.

Persoonlijk zou ik me niet te druk maken om die krasjes … de juwelier moest de echtheid vaststellen voor de taxatie en heeft daarom de band (een beetje lomp) dr afgehaald neem ik aan

Dat kan zonder beschadigingen ook .

Die ontdek je door in de rehaut op 18.00 te kijken naar het serienummer :sunglasses:

3 likes

De vraag blijft dan wel waarom de juwelier zonodig de band eraf moest halen. Het serienummer kon hij zien, naar ik begrijp, met de band er op.
Dan moet hij gewoon met zijn handen van de band afblijven. Hij heeft schade aan je horloge toegebracht. Niets meer en niets minder

Maar inderdaad. Bewijzen blijft lastig

Ik zou er wel melding ven maken. En desnoods zeggen dat je het doorspeelt aan je rechtsbijstand verzekering.

1 like

Ik mis een beetje het winkeliers-aspect.
Wanneer je een horloge aanneemt en je beschadigd dit. Dat los je dat toch gewoon op voor de klant?
Als ik krassen maak op de producten die ik verkoop en schuif het probleem daarna naar de klant toe, dan krijg ik het erg rustig in de nabije toekomst.

Nu lijkt mij het ook gewoon een (flink) gebrek aan vakmanschap. Want anders maak je dit soort krassen niet tijdens het verwisselen van een band. Prutswerk zeg maar.

Of je er wat mee kan? De vraag is wat zou je ermee willen.
Ik zou een dergelijk persoon niet meer aan het horloge laten zitten. En een financiële vergoeding wordt lastig.

Zou het wel kenbaar maken. Gewoon… zodat ie weet dat het een prutser is. Wellicht probeert ie dan beter zijn best te doen bij de volgende klant.

12 likes

Wat een amateur doe juwelier…:confounded:

1 like

Helemaal mee eens :+1:

1 like

Staat dit op papier ?
Hiermee kun je aantonen dat er onnodig schade is en dat de juwelier niet bekwaam is !

:point_up: Dat dus inderdaad.

Als deze juwelier in bezit was geweest van enige basiskennis wist hij/zij dat de 6-digits het serienummer niet tussen de lugs maar in de rehaut hebben staan. Goed bedoeld dus allemaal maar net niet.

2 likes

Denkende aan prutsers die zich uitgeven voor vaklui schoot dit filmpje me in het zin. Toch nog wat te lachen na een vervelende dag:

8 likes

Dat bedoel ik !

1 like

Louter het feit dat de juwelier toegegeven heeft dat hij de band verwijderd zou hebben bewijst nog altijd niet dat de juwelier voor de schade aansprakelijk is, het bewijst ook niet dat de juwelier de schade zou veroorzaakt hebben. En hoewel ik dus zeer zeker geloof dat @Binz zich van geen schade bewust was voor het bezoek aan de juwelier is zelfs dat geen bewijs dat de schade door de juwelier zou zijn gemaakt…

De naam van de juwelier hier nu noemen en zijn “goede naam” door het slijk halen is waarschijnlijk geen oplossing voor het probleem van @Binz en in het slechtste geval is hij zelfs nog verder van huis. Want het bewijzen van laster en eerroof is dan een stuk gemakkelijker dan het bewijzen dat de juwelier ook maar iets verkeerd zou gedaan hebben.

De enige manier voor @Binz om uit deze situatie te raken is volgens mij nogmaals proberen om een constructief gesprek te hebben met de juwelier en aan te dringen dat hij de situatie zou oplossen…

2 likes

:joy:

En dan? Hoe denk jij dat dit juridisch zal uitpakken?

1 like

Niets. Maar een beetje bluffen kan meestal geen kwaad

Hmm, ik zou er niet van onder de indruk zijn

Ben overigens wel benieuwd hoe die juwelier gereageerd heeft…

De juwelier heeft nog niet inhoudelijk gereageerd. Alleen toegegeven dat hij de band heeft verwijderd. Omdat ik vandaag niet in de gelegenheid was om langs te gaan heb ik wel de foto’s gestuurd.

Hier heb ik nog geen reactie op gekregen.

Wat de situatie nog wat vervelender maakt is dat de desbetreffende persoon een bekende is van mijn vrouw. (Lees: vader van schoolvriendinnetje van vroeger). Hij kent mijn schoonouders ook persoonlijk. Alleen heeft hij geen idee dat ik bij haar hoor. Ik vond het niet van toepassing om dat te melden toen ik alles bij hem langs bracht. Had ik het maar wel gedaan…

Ik hou absoluut niet van dreigen met juridische stappen. Ook al houdt het geen stand, ik zal het sowieso niet doen.

1 like

Dat zou niet uit mogen maken toch? Zou een mooie boel zijn.

Ik hoop dat je er uit komt met hem.

Als je schoonouders daar goede klanten (of vrienden) zijn is dit mogelijks wel het vermelden waard (zonder te dreigen dan). Voor goede klanten wil men soms wel net een stapje verder gaan dan voor klanten die men niet kent… Zoals ik voordien al schreef lijkt een constructief gesprek het eerste dat nu moet volgen, daarna zie je wel…

Maar dat maakt heel dikwijls wel uit hoor, en dat mag dan oneerlijk lijken (of zelfs zijn) maar voor goede klanten/kennissen doet men soms meer dan voor vreemden…