Lugs beschadigd door juwelier. Advies gevraagd.

Dus je wil zeggen dat er iets mis is met die mensen? (Ik ben er een van).

1 like

Ik ook

Rustig, geen hissy fit krijgen, als je bang voor spinnen bent kun je ook in therapie, maar er is in mijn ogen niets “mis” met die mensen.

Ah, gelukkig heeft de eigenaar dit zelf voor elkaar gekregen.

1 like

Ik vind het verbazingwekkend hoe makkelijk sommigen dit opnemen. Achterkant of niet. Ik zou er ook van balen. En ik kan de mensen die zo makkelijk reageren, bijna niet geloven. Als ik bij mij in de winkel iets verkoop waar ook maar het minste aan mankeert, dan gaat Ăłf de verkoop niet door, of er moet korting gegeven worden. Terwijl ook op die artikelen zeker nog wel een vlekje komt. Of een gaatje erin. Maar daar neemt bijna niemand genoegen mee.

Je gaat per slot van rekening naar een juwelier. Niet naar een metselaar ofzo. Je mag gewoon verwachten dat dat met beleid gaat.

Imho heeft alleen @lasteraar hier recht van spreken. Die maakt het echt allemaal niks uit😄

1 like

+1

Overigens wel laster (om voor de grap) lucardi er de schuld van te geven?

Maar je naam is vermoedelijk niet zomaar lasteraar.

1 like

Ik weet niet waar ik mij meer aan stoor, de juwelier die als een amateur te werk is gegaan, of de leden die aangeven dat het allemaal niet zo erg is en dat je je niet moet aanstellen

2 likes

Ik hoop aan de juwelier!
Iedereen heeft recht op een mening en daar stoor ik me niet zo aan. Wel aan die juwelier wat dat is gewoon een prutser!

Kijk, de schade van lasteraar is (mits echt gebeurt) is fors, die van TS een heel stuk minder. Vervelend? Ja maar het staat niet in verhouding. Het staat iemand vrij om zich daar heel druk over te maken net zo goed als het anderen vrij staat om daar iets luchtiger tegenaan te kijken.

U bent goed gelovig :joy:

1 like

Ietwat sceptisch :wink:

Maar goed, ik heb ook heftige bandwisselschades gezien die niet van @lasteraar afkomstig zijn dus het gebeurt, helaas.

1 like

imagehttps://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/3/7/1/371d7bedac7feb34601688875de282d0927d9254.jpg
Ik heb nu ook zo’n ding gekocht !
Voor het geval dat ik hem eens nodig zou hebben :wink:

1 like

Nu de hamvraag? Is het horloge nu ook lager getaxeerd? :smile:

Waar heb je deze gekocht?

Ik heb dit helaas ook meegemaakt met mijn Omega Speedmaster Professional Moonwatch. Ingeleverd bij de officiële Omega dealer voor een volledige service beurt onder garantie, omdat er ineens iets mis was met de chrono (ik zat nog in de garantie).

Ik krijg het horloge binnen 2 weken terug en toen viel het thuis op dat ook mijn lugs allemaal van binnen zwaar beschadigd waren. Ik heb het horloge gloednieuw in stickers gekocht en nooit de band vervangen of eraf gehaald. Dus zelfs bij de Omega service centers kunnen ze niet fatsoenlijk de horlogeband eraf krijgen zonder het horloge te beschadigen. Ik was natuurlijk niet vrolijk omdat ik zelf altijd voorzichtig ben geweest.

Ik ben meteen die dag erna terug gegaan om dit te melden bij de dealer waar ik hem heb ingeleverd. Kreeg zelf het verhaal dat hier geen bewijs van is. Ze wilde hem heel misschien “alweer” voor mij opsturen naar de Omega service center, alleen zeiden ze wel dat er grote kans toch niks gaat gebeuren.

Een zielig verhaal dus, maar dat is mijn ervaring. Uiteindelijk heb ik ermee kunnen leven en draag ik het horloge alsnog met veel plezier. Krasjes zijn op den duur toch te verwachten. Ik heb er ook vertrouwen in dat Omega normaal gesproken beter te werk gaat, en dat ik gewoon pech had met de slordige horlogemaker die er soms tussen zitten.

Op ebay bij Walsh meen ik
Kwam uit Engeland !

Het eerste wat Wilsdorf deed toen ie de oyster kast bedacht was om de pols klappen bij een madam die het kanaal er mee over zwom. Ik denk dat de bedenker van de meest robuuste toolwatches ter wereld (naar verluid) zich misschien in z’n graf om zou draaien.

Ik zie de ultieme ironie in dit topic, dus ik begrijp @Daddelvirks reactie als geen ander.

Da’s geen gebrek aan empathie. Maar kom op, hoeveel kusjes moeten er op de knie voor we tot de orde van dag over kunnen gaan? :kissing_heart::kissing_heart::kissing_heart:

2 likes

Die vervolgens het kanaal overzwom met het horloge aan een ketting rond haar nek. Kleinigheidje. :wink:

4 likes

Lees je eigen zin nou nog eens

1 like