Drie weken geleden de IWC pilot nieuw gekocht. Super horloge maar wat mij opvalt is dat in het donker de lume van de grote wijzer niet heel egaal is aangebracht. Ik hoop dat het op onderstaande foto waar te nemen is.
Graag jullie ongezouten mening: zit ik te zeiken of had de lume met meer nauwkeurigheid aangebracht moeten worden? Dank!
Nou het stoort nog niet echt. Maar het valt me op. Maar kan begrijpen dat als dit met de hand wordt aangebracht verschil in dikte onvermijdelijk is. Dan wordt het juist weer een charme
Ik geloof nooit dat dit bij IWC met de hand wordt opgebracht. Ik zou ermee teruggaan als het me stoorde zeker als je hem nieuw kocht. Die Lume zie je niet overdag in de winkel als je hem in ontvangst neemt he., Je verwacht toch wel een topafwerking van een merk als IWC niet?
Lekker gelijke lume mag je ook niet verwachten voor dat geld natuurlijk. Deze hele hobby is zeiken in de marge, als het stoort, teruggaan! Ik vind het niet zo erg, mooie klok.
Dit is een enorm “easy fix” voor ze. Paar minuten werk. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik zou doen - mijn ervaring is dat je een horloge voor het ene probleem opstuurt, en met een ander probleem weer terugkrijgt. Meegemaakt bij o.a. Omega en Nomos…
Als Seiko op een duiker van 150 euro zijn lume perfect kan aanbrengen mag je dit in deze prijsklasse niet accepteren. Mij zou het zeker storen … terug ermee.
Het gelijkmatig aanbrengen van de lume zien de meeste merken niet als een vereiste en heeft niets met de prijsklasse van het horloge te maken.
Ik heb bijv. een aantal Rolex horloges gehad die niet overal gelijkmatig verdeelde lume hadden.
Ik zou me er verder niet aan storen en het zo laten. Ik vraag me ook af of ze het zomaar gaan vervangen aangezien ze dit niet als een productiefout zien vermoedelijk.