Lume-voorkeuren: groen, blauw of toch iets anders?

Ik ben benieuwd naar jullie voorkeuren als het gaat om lume.

Gaat jullie voorkeur standaard naar groen, of heeft blauw toch de overhand? Of misschien zelfs iets totaal anders (geel, wit, of….)?

En verschilt die voorkeur bij jullie ook per type horloge?

Voorkeur lume
  • Groen :green_circle:
  • Blauw :large_blue_circle:
0 stemmers

Nou ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, argumenten en natuurlijk ook foto’s :eyes::watch:

1 like

Deze poll had ook niet misstaan in Lumeshots

2 likes

Blauw :100:: :100:

Blauw en groen in een horloge.

Maakt mij niet veel uit maar deze heeft het beide ook wel apart vind ik.

2 likes

Ik mis nog geel, rood, wit, oranje. Er zijn meer kleuren.
Dat gezegd hebbende; het is afhankelijk van het horloge.

Het maakt me niks uit, liever geen lume eigenlijk, in afnemend licht wordt de lume toch niet getriggerd en moet er eerst een felle lichtbron op… om daarna in het donker nog weinig te zien :disguised_face:

True that. Maar heb de aanname dat blauw en groen echt wel de dominante kleuren zijn.

Dan is er eigenlijk maar 1 soort die het volledig waarmaakt, dat zijn tritium gas tubes. En die zijn er in alle kleuren van de regenboog.

4 likes

U vraagt, wij draaien!

Groen gestemd, blauw is mij te modern en oogt voor mij cheap / Chinees-Led-achtig. Ook op duurdere horloges.

Dit vind ik mooi.

Ik vind het het minst belangrijke onderdeel van een horloge. Eigenlijk gebruik ik lume enkel en alleen voor lumeshots. :face_with_peeking_eye:

Altijd als ik 's avonds op het donkere fietspad op onze dijk wil zien hoe laat het is, dan denk ik: kak, vergeten op te laden! Meestal is het dan ~1 - 3 uur 's nachts, dus op mijn sokken het huis in. :beer::smiley:

Gelukkig geeft mijn nieuwe fiets standaard de tijd weer.

3 likes

Ik heb geen voorkeur. Lume is leuk, maar niet doorslaggevend.
En:

:point_up:t3:

2 likes

Blauw en blijft heel lang zichtbaar.

Dont care.

1 like

Dat dus, de rest is geneuzel in de marge

2 likes

Ja inderdaad echt super mooi en duidelijk :+1:

Nice. Ik vind verschillende kleuren lume toch echt wel tof!

Voor mij blauw, vooral omdat de lume dan het witst lijkt als die niet gloeit.