Teveel avocado maakt een woestijn van de planeet -> geen e-nummer = ook gevaarlijk.
Het gevaar ligt overal op de loer. We zijn ten dode opgeschreven.
Lees die zin nog eens terug en zeg me hoe dat anders is dan de claim dat een gouden kabel van 200 ballen de meter superieur is. Men heeft het over fictieve voordelen, maar zonder direct te liegen.
Als er een praktisch voordeel (zoals: klinkt beter) geclaimd wordt, dan is dat mijns inziens wel degelijk een leugen als de claim niet op een fatsoenlijke test gebaseerd is.
Rolex claimt superieure corrosiebestendigheid voor 904, wat klopt. Er wordt wel verzuimd te vermelden dat 316L al ruim voldoende corrosiebestendig is en daarnaast minder problemen veroorzaakt met allergie. Volgens mij vinden marketeers dit soort gedrag normaal
Goud is wellicht beter bestand tegen corrosie dan koper, maar men vergeet er bij te zeggen dat mijn koperen kabels in 20 jaar nog nooit gecorrodeerd zijn.
Overigens, iets dat wel zwaar telt voor mij als ‘functioneel criterium’ is dat iets lang meegaat en tot het einde der tijden reparabel is. Dat hoeft niet meteen peperduur te zijn, maar ik vind dat wel belangrijk.
Zelf ondanks dat ik horloges nogal eens vlot weer weg doe…
Mede de reden waarom ik fan ben van mijn Rolex Explorer en Speedmaster. Het gevoel dat ik die technisch okay aan mijn kinderen kan nalaten is een fijn idee.
The right to repair is een groot goed. Einde der tijden is misschien wat zwaar aangezet, maar een lange technische levensduur is voor mij ook wel een leidend aanschafcriterium.