Luxe probleem: JLC reverso, master calendar, meteorite of rolex skydweller

Lange tijd aan het sparen geweest voor mijn volgende grail watch. Grail horloge nummer 1 is in bereik gekomen, maar dan komen de twijfels. Ga ik ervoor of ga ik nog doorsparen. Toch besloten om door te sparen. Grail watch nr 2 komt in bereik, maar dan komen de twijfels weer. Doorsparen voor nummer 3.??

Nr1 is JLC reverso met small second.

Ik vind in iedere collectie hoort een reverso of een niet-ronde horloge. En ik vind hem bij uitstek de beste dresser. Maar dan komt nr 2 om de hoek kijken. JLC master calendar moonphase. In mijn collectie wil ik ook een complicatie en een moonphase. Met dit horloge sla ik twee vogels in 1 klap. En het is ook een heerlijke dresser

Maar dan kan ik nog doorsparen voor nog iets specialer. Nr 2 maar dan met meteorite dial
Lekker anders

Maar als ik voor het laatste gaat. Kom ik in de prijsklasse van de Sky dweller steel blue dial.

Prachtige rolex met een complicatie.
Maar dan heb ik alleen rolexen as grail watches in mijn collectie.

Waarom geen 2 JLC? Ik denk dat in mijn collectie ik slechts 1 ruimte heb voor 1 JLC en niet meer. En hoop uiteindelijk nog een PP te kunnen toe te voegen. Maar dat is echt een grail.

Iemand die zijn ervaring met deze horloges of een zelfde ‘dilemma’ wil delen.

Alvast dank voor het lezen

8 likes

Koop mijn JLC Master Geo en je hebt meer complicaties dan je aan kunt :grimacing:

2 likes

Ik zou direct voor de SkyDweller gaan.
Maar ik ben dan ook wel een beetje bevooroordeeld want dat is wel een beetje mijn grail.
Heel simpel omdat het 1) een Rolex is en 2) vanwege de verschrikkelijk gave complicatie.
Althans in mijn ogen.

Wel een heel mooi dilemma overigens :wink:

Pieter.

2 likes

:joy::joy::rofl::joy::joy:
Weetje ik kijk al een hele tijd naar je JLC Geo.
Maar dat is het toch niet voor mij.

Kenleaf,

Welk PP is jouw grail watch? De Rolex Sky dweper is erg mooi!!

1 like

Dweller

1 like
5 likes

Ik zou gaan voor de JLC moonphase, of gewoon alles verkopen en misschien dat je dan een PP kan kopen?

1 like

De blauwe Sky Dweller :+1::+1::+1::+1:

1 like

Ultime voor mij is de PP5396 in Rose goud

Maar haalbaarder is de PP5123 calatrava

1 like

Dat is mijn last resort option :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dan de laatste optie :grin: en je collectie weer gaan opbouwen met je grail in bezit

1 like

die meteorite doet me iets teveel aan een parketvloer denken.

3 likes

Nu je het zegt.

Ik zou voor de JLC Reverso small
Seconds gaan, is zo’n prachtig klassiek horloge met schitterende verhoudingen en rechthoekig dus weer eens wat anders dan rond! Bovendien ingetogen en smaakvol IMHO de tegenpool van de Rolex Sky Dweller met zijn drukke wijzerplaat en glimmers all around.

4 likes

in jouw geval zou ik voor de reverso of de dweller gaan. Het lijkt me dat de andere twee jlc opties eigenlijk een ‘mindere’ maar wel meer betaalbare variant van je grail zijn en dat is denk ik vaak een keuze die net niet bevredigt. Zowel de reverso als de dweller zijn beide zeer ‘eigen’ en zullen vermoedelijk langer blijven.

Het is overigens lastig om te spreken over ‘minder’ als het gaat om de jlc’s die je hebt opgesomd. Ik zelf wil nog steeds een Moon Ultra Thin. Helaas voldoet deze niet aan jouw criterium voor een extra complicatie, anders had Die mijn stem gekregen.

2 likes

Bedankt voor je feedback. Inderdaad. De JLC master calendar moonphase is inderdaad “the next best thing” naast de PP5396. Ik denk dat ie echt een grail blijft. Tenzij ik de lotto win ofzoiets.

Moonphase ultra thin stond eerst ook op mijn lijstje. Maar bij passen merk ik dat het te ingetogen horloge voor me is.

1 like

Onze vriend Paul Pluta deed het ook :sunglasses:

1 like

Allereerst mooi quadrilemma heb je! De JLC Reverso is een schitterend horloge - erg chique en stijlvol, maar toch vrij universeel (nee niet met een trainingspak :slight_smile: )

dat horloge staat ook hoog op mijn lijstje want a) prachtige vorm b) draagt erg comfortabel c) is toch wel een icoon met een mooi historisch achtergrond.

Succes met het maken van een niet al te gemakkelijke keuze!

1 like

Stomme vraag misschien maar heb je de Skydweller al gepast? De diameter zou voor mij wel een afknapper zijn.

2 likes