Schotel je mooie ingetogen JLCs voor, beginnen ze over een Rolex… De master calendar is erg mooi, vind zelf de Glashutte Senator dan ook mooie moonphases hebben als je nog een alternatief in die diameter zoekt. Maar de reverso is toch wel een klassieker. Vervelende voor je is dat doorsparen vanaf hier toch echt flink doorsparen is, want dan ga je volgens mij snel richting Lange of Patek. Vraag mezelf af of dat de moeite is - behalve als je dat geld zo kan missen natuurlijk.
Slecht gelezen, je kwam er zelf mee. Die laatste 2 opties horen wat mij betreft niet thuis in het rijtje met die eerste 2, maar over smaak valt niet te twisten.
Nee nog niet. Maar ga wel eerst passen
Klopt. De eerste twee en de laatste twee zijn compleet verschillende stylen. Ik overweeg de meteorite puur uit investering zin. Ik zie namelijk de standaard staal uitvoering harder in prijs dalen dan de meteorite. Hoop dat de horloge iets van waarde houdt als ik hem ga flipperen.
Wat betreft doorsparen. Denk tegen de tijd dat ik voldoende middelen heb voor een patek. Er andere zaken om de hoek komen kijken. Zoals: nieuwe auto, keukenverbouwing, studiefonds voor kids, etc etc.
Moonphase + dress, twee vliegen in één klap
Persoonlijk zou ik voor de reverso gaan en dan wachten totdat je de PP kan betalen. Je geeft zelf aan dat elke collectie een reverso of niet rond horloge moet hebben. De reverso is een klassieker en staat later in tegenstelling to de andere jlc modellen de PP niet in de weg. Wat je ook doet het blijven allemaal prachtige horloges!!!
Deze reverso maakt het dan helemaal een keeper denk ik!
Deze reverso maakt het dan helemaal een keeper denk ik!
Het zijn natuurlijkallemaal mooie horloges, maar het hangt er ook vanaf wat je ermee van plan bent. Zijn het horloges die je voor de rest van je leven wilt houden, dan is JLC een goede keuze. Ga je ze na verloop van tijd verkopen om een Patek te kopen, da’s een ander verhaal, dan zou ik die JLC’s laten voor wat ze zijn (verliezen nogal wat van hun retailwaarde, dus niet echt waardevast) en voor de Rolex gaan. Probleem met die Skydweller is natuurlijk weer de leverbaarheid. Dus die aankopen, ofwel veel geduld ofwel teveel betalen. Omega moonphase lijkt me een mooi alternatief en redelijk goed te vinden met leuke kortingen. Hoop dat je de voor jou juiste beslissing maakt.
Uit dit rijtje zou ik voor de JLC MCM gaan…
Van alle horloges die je gepost hebt zou ik voor de JLC master calender gaan; vind ik de mooiste.
Persoonlijk vind ik een moonphase complicatie het mooiste zonder extra ‘poespas’. Daardoor zou mijn uiteindelijke keuze de volgende zijn:
Succes!
Heb ik ook gepast en vond hem ook prachtig. Maar dan blijft de annual calender complicatie ontbreken in mijn collectie.
Qua afschrijving is JLC sowieso koploper. Beter iets waardevasters als een dweller en tzt inruilen op een Patek.
Waarom eerst bij een aantal tussenhaltes stoppen ,als het eindpunt toch al bekend is?
Elke halte zal je geld kosten.
Ik vind trouwens die skydweller echt niet in jouw rijtje grails passen.
Niet dat het geen gaaf klo…uh…horloge is,maar vind ik meer iets voor ernaast,want lekker dresserig is deze nou ook weer niet.
Die Sky Dweller… ik krijg dan toch een beetje beelden op mijn netvlies van iemand met een hoogblonde echtgenote die als je met hem een gesprek over zijn onderneming voert met een licht Haags accent: “…en niks ordinairs hoor, uitsluitend klassemeisjes!” zegt.
Meteorite dial klinkt heel gaaf maar in de praktijk reflecteert het enorm en kun je amper lezen dat er Jaeger LeCoultre op staat.
Ik ben sinds de review van Hodinkee erg gecharmeerd van de stalen Skydweller, de minimalistische annual calendar is echt geweldig. Maar die prijs…
Eens! Mooie review! Ben er nog niet helemaal uit of ik hem toch te rommelig vind…
Maar de prijs vind ik juist wel ok. Als je kijkt naar alle andere annual calendars dan is dit een redelijk conforme prijs. Krijg je er ook nog gratis een GMT complicatie bij
Zeker, maar het is nog steeds een shitload of money, althans voor mij…
Het tragische is dat deze als occasion waarschijnlijk helemaal niet goedkoper wordt. Damn you, Rolex!
soms gaat het niet om de bestemming, maar om de reis er naar toe.
Er is zoveel moois te vinden. sky dweller vind ik een mooie complicatie en je kan er van zeker zijn dat hij zijn waarde vast houdt. Vanaf de sky dweller is de pp dichterbij.