hmmm. moet ik mijn vrouw vragen om haar haar te kleuren
Ben echt benieuwd hoe hij om de pols zit. nog niet tegen gekomen.
Herkenbaar
Ook een hele mooie uitspraak dit⌠Kanshebber voor in mân WhatsApp profiel.
Grt. Marco
Mogen we nog reageren? Zo niet hieronder een lik mosterd na de maaltijd. Ik zou namelijk voor de Reverso gaan, want
- zoals je zelf al aangeeft: iedere collectie kan eigenlijk wel een niet-rond horloge gebruiken.
- we zien te weinig niet- ronde horloges, zowel hier op het forum als in het algemeen. Visueel onderscheidend dus, die Reverso!
- met de Reverso koop je een icoon uit het rijtje Speedmaster, Datejust, Calatrava, Tank. De andere horloges die je noemt zijn prachtig maar passen wmb niet in dat rijtje.
- van de drie JLCâs die je laat zien schrijft de Reverso het minst hard af (wat mogelijk te maken heeft met het vorige punt?)
- de Rolex is, zoals je al zegt, weer een Rolex en daarnaast met afstand de minst geschikte dresswatch van de 4.
- de andere JLCs zouden een toekomstige Patek Calatrava wel eens in de weg kunnen zitten, zoals @daniel997 al aangeeft. Met de bijbehorende afschrijving wil je die volgens mij niet flipperen als de Patek binnen bereik komt.
- als je inderdaad een moonphase wil, kun je die ook op de Reverso krijgen. Volgens mij staat hierboven al ergens een linkje.
- zeer persoonlijk maar ik vind een meteoriet plaat best tof op een Hublot of Speedmaster Co-axial maar totaal niet passen bij een dresswatch.
Ben benieuwd wat het wordt; succes!
Te laat?!? Nee hoor. Zo lang ik nog niks heb gekocht hoor ik graag adviezen en meningen. Het mag zowel als een opmerking op dit topic of een persoonlijk bericht. Alles is welkom.
Thanks voor je input. Een reverso met een moonphase komt gauw in de buurt van PP. Een moonphase van PP gaat het niet worden zonder de lotto te winnen.
Liefst wil ik ze allemaal maar dat zit er niet in en kan ik ook niet verantwoorden aan mijn vrouw. Hooguit nog 2 horloges in het hoge segment. En die PP als grail houden.
@Master Calendar Moonphase: Noem het een tik, maar een horloge zonder âminute trackâ komt er bij mij niet in. Weet je zeker dat je die tik niet ook hebt of krijgt?
Ik zou liever deze omgespen:
Die minutenwijzer heeft tenminste wat te doen, in plaats van steeds de verkeerde datum aan te geven
Ik geef er ook de voorkeur aan boven de Reverso, want ik heb zelf een zekere afkeer van niet ronde horloges (komt omdat de wijzers rond gaan denk ik). De Reverso aan andermans pols aantreffen blijft toch wel een aangename aanblik, daar niet van, als ik verplicht een niet rond horloge moest uitkiezen was het de Reverso.
Tot zo ver smaak, en financiele aspecten heb je ons niet voor nodig. Behalve misschien dat je een MUT misschien ook jong gebruikt kunt kopen, gezien de wat hogere afschrijving.
De skydweller heeft een prachtig mechaniek. Wat hem voor mij niet zo aantrekkelijk maakt (toch weer smaak):
Heb een voorkeur voor smooth bezels bij bv datejus/day-date, dat gaat niet werken met de âbezel actionâ van de Sky Dweller (en zal ook niet verkrijgbaar zijn).
Ben ook nog steeds niet zo gek op de assymetrische plaatsing van de GMT ring.
Waar je zelf misschien niet aan gedacht hebt: het is een horloge dat toch wat minuten insteltijd vergt als je hem niet dagelijks draagt en toch wil gebruiken voor wat hij biedt.
De master calendar moonphase heeft wel een minute track in de kleine subwijzer. of bedoel je dat niet.
Wat je heb voorgesteld heb ik ook gepast, maar kon er geen klik mee krijgen. Vond hem te ingetogen.
Wat is dat?? Ik overweeg ook 2e hands. Hoeft niet nieuw te zijn.
Daar maak ik geen zorgen om. Ik heb al een watchwinder gekocht. Nog plek voor 2 horloges
Master Ultra Thin
Dat zijn de seconden ja. Maar de minutenwijzer heeft tussen de âurenâ geen minutenaanduidingen, omdat daar de data staan, die die ruimte vanzelfsprekend niet in vijven verdelen. Zal wel mijn bèta kant zijn die dat niet ziet zitten
aha, ja dat is me nog niet zo opgevallen.
Ik kan er wel mee leven. Heb namelijk een ander horloge die off-centre is.
Ff een oude foto
Ik ben een beetje over de Reverso heen zonder er ooit een bezeten te hebben (had ik ook met einzeigers) en de Skydweller vind ik persoonlijk niet mooi. Voor mij de master calendar moon, en dan wel zonder meteoriet dial (vind ik meer iets voor sportieve horloges).
In dat geval ben ik voor een klassieke Reverso en later (deo volente) de Calatrava. Voor de maanstand moet je dan maar gewoon af en toe de blik even van je pols afwenden om uit het raam te kijken
Ik zou gaan voor de minste afschrijving.