Maak mij nou eens wijzer!

Dit is natuurlijk gewoon een kunstwerk,en je betaald hier duidelijk voor een stukje vakmanschap,het aantal uur dat iemand hier mee bezig is zal niet gering zijn,maar dit is een CvdK ,andere merken zouden die zoveel met de hand doen?
zou het niet zijn dat ze demonteren,wat onderdelen automatisch machinaal bewerken om vervolgens het zaakje weer in elkaar te zetten?

Precies jij snapt precies wat ik bedoel,dan word je toch eiegenlijk in de maling genomen,ik las gister dat 80% van de horloge’s waar swiss made op staat is uitgevoerd met een ETA uurwerk,dat betekend dus dat de iemand die 8000euro betaald voor een klok en de ander 200 je allebij op de kast en versiersele na het zelfde klokje omhebt!

Nou volgens mij zijn de grande complication de davinci en de big pilot toch echt in eigen huis ontworpen. De davinci is als basisuurwek een Jlc gebruikt.

Mvg Dennis.

Hein de Davinci heeft als basis uurwek het kaliber 889 van Jeager lecoultre. En het artikel in watching gaat toch echt over een manufactuur.

Mvg Dennis.

Naast jouw rijtje heb ik ook begrepen dat Swatch de helft van de Poljot fabriek heeft overgenomen…

Hein

Toch vreemd dat in een intervieuw met Kurt Klaus door hem zelf verteld word dat hij voor de basis van het uurwerk de 889 van Jlc gebruikt.

Quote
Drieeneenhalf jaar is Klaus in zijn eentje bezig geweest met de ontwikkeling van het uurwerk, dat in eerste instantie gebaseerd was op kaliber 889 van Jeager-lecoultre. “Ik ontwierp een eeuwigdurende kalender waarbij het gehele kalendermechaniek met een knop gelijk gezet kon worden”, vertelt Kurt Klaus.Maar voor IWC was dit belangrijke onderscheid niet voldoende, zo herrinert hij zich. "Een eeuwigdurende kalender is goed, maar we moesten meer doen. En zo onstond het idee om de eeuwigdurende kalender te combineren met een chronograaf. Deze beslissing betekende niet dat Klaus weer helemaal opnieuw moest beginnen, maar wel dat zijn bestaande ontwerp ingrijpend moest worden aangepast. Het resultaat verscheen in 1985 op de markt: Unquote.

Ik kan uit dit verhaal niks anders maken dan dat de 889 van Jlc als basis gebruikt word. En uit niets blijkt dat hij een valjoux gebruikt heeft.

Mvg Dennis

Dat dingen zelf gemaakt worden is idd waar.

Maar je betaald natuurlijk ook een heleboel marketing voor grote merken.

Hij is dan al 71 jaar maar krijg niet de indruk dat die dement is!!!

Mvg Dennis.

Floris, inmiddels wijs genoeg…? :slight_smile:

ja ik lees rustig mee,word mij steeds duidelijker,veel mensen op het forum weten het dus ook niet !

Hoi Misha.

Good old ETA 2824-2

Groeten,
JohnSr

floris Schreef:

ja ik lees rustig mee,word mij steeds
duidelijker,veel mensen op het forum weten het dus
ook niet !

Wat snap je dan nog niet ?

ik snap nog steeds niet waarom je nou zoveel betaald voor een basis uurwerkje,kijk ik kijk altijd naar de prijs/kwalitiet verhouding van aankopen,ik denk dat ik nu niet meer voor een hele dure ga sparen omdat de kwaliteit ook voor veel minder te krijgen is,dus waarom koopt iemand anders dan wel zo’n dure,vinden die het gevoel om te veel te hebben betaald lekker?

nu begin ik echt te denken dat je wel leest maar het niet snapt.

seamaster Schreef:

nu begin ik echt te denken dat je wel leest maar
het niet snapt.

Je zegt wat ik denk…

seamaster Schreef:

nu begin ik echt te denken dat je wel leest maar
het niet snapt.

dan komt het vast door mijn lage iq ,stom van me he.

Op een Ferrari staan misschien ook Michelin banden of een knalpot door Volvo gemaakt, ik zeg maar wat, Omdat een andere fabriek iets maakt voor een groot merk, is daarom toch niet minderwaardig. Een eendje heeft ook een motor en vier wielen.
De prijs zit hem in de kwaliteit van de materialen, de fabricatie en de controles en nog eens controles. De bekwame mensen die er moeten aan werken, de exclusiviteit, de lage oplage en de speciale mechanieken soms unicums.
Moet er nog zand zijn !

ok ik bekijk het duidelijk ander dan een aantal personen hier op het forum ,de materialen tuurlijk maakt dat een horloge duurder bv goud of platina,maar staal is staal,dus aan materiaal kost een kast niks,het uurwerkje koop je van de swatch groep,daar grafeer je dan in om het op te leuken,je gooit er een plaat in met je bedrijfsnaam om het geheel aantrekkelijk te maken,en een bandje erop en klaar is kees,kopen 8000 euro,hij doet het goed ik heb er wel 6 keer naar gekeken en dat noemen wij controlle,goed zijn wij he!

ja ik ben met horloge’s bezig,ik vind het nog steeds interesant als functioneel sierraad,maar de prijzen zijn te hoog,de machines heben al zwaar hun geld opgebracht,en alles waar je je naam opzet staan mensen in de rij,ik wil ook in die positie komen,kan ik lekker een porsche rijden met volvo lichtmetalen wielen?

en de nieuwe Aston Martin V12 heeft 2 aan elkaar gelaste V6 Ford Mondeo motorblokken, ook veel andere onderdelen komen van Ford.
maar aan het afstellen,aanpassen,nieuw motormanagement,en om er verder een echte sportauto van te maken komt nogal wat kijken,
daarom kost die Aston 5 of 10 keer zoveel als een Mondeo.

“Kan ik lekker een porsche rijden met volvo lichtmetalen wielen” ??

Dat kan !! Als jij het wilt, kan ik het voor je maken.

Alleen stuurt die auto dan wel héééééél kort door de bocht. Maar volgens mij vind jij dat wel lekker :P:P