zo kan je het bekijken,of is het zo:kom we nemen 2 goedkopen ford motoren en passen wat technieken toe zoals we dat altijd doen,het resultaat is verrassend goed,weet je wat laten we er een heleboel geld voor vragen,ze betalen het toch wel het is immers een aston ,kassa!
heerlijk die korte bochtjes
Iedereen heeft recht op zijn of haar mening. Ik vind veel van de highend merken ook veel te duur voor wat je er voor krijgt hoewel ik wel respect heb voor hun werk en investeringen. Ik vind het ongeveer 4 keer over de kop gebeuren gewoon overdreven.
juist dan begrijp jij dus ook wat ik bedoel,gelukkig maar !
ik overdrijf soms mischien wat,maar op een een bepaald moment zijn je investeringen toch klaar,dan is het alleen nog maar kassa,zullen we een kleine oplage maken,ja tuurlijk dat is ideaal,dan maken we 250 stuks,die verkopen we dan voor 4 maal de prijs,scheeld ons mooi even 750 stuks en er komt hetzelfde binnen,en nog sneller ook ,want bij kleine oplage willen mensen er voor op de wachtlijst,beter nog vooruit betalen dan hoeven we het materiaal ook niet uit eigen zak te halen.
lijkt mischien zwart/wit ,maar zo maak je grof geld,of niet soms?
Ik begrijp wel wat je bedoeld maar ben het niet met je eens. Mijn verhaal is anders dat het van jou is (was), maar jij begrijpt wel heel goed wat ik bedoel. Snap je?
En je moet het ook niet overdrijven. Het gaat mijn om de structurele overpricing die er in de branche al jaren plaats heeft. Als juweliers daar van afwijken worden ze aangeklaagd. De prijsstijgingen zijn over bijna de hele branche waanzinnig geweest, je zou bijna denken dat er afspraken gemaakt zijn.
En ik ben bang dat op de lange duur dit zich zal wreken doordat eerst en vooral het middensegment er uit zal vallen ten kosten van China . Op een gegeven moment zal men niet meer willen betalen wat men vraagt voor wat men biedt. En hoe sneller de modemerken en oude merken die nu in Chinese handen zijn door “het volk” worden geaccepteerd, hoe sneller dit zal gebeuren.
Denk ik / ben ik bang
Hein T. Schreef:
Henrik,
ik denk dat je voorbij gaat aan het begrip
"imago". Aan de ene kant is dit imaga dat een
bedrijf zichzelf graag wil laten hebben: Omega met
de 007 etc. etc. Aan de andere kant is er de
drager die geassocieerd wil worden met het imago,
zodat hij een soort van James Bond wordt.
Het enige fatsoenlijke sieraard voor de man is het
horloge, dit moet dus ook iets moois zijn.
Natuurlijk gaan de horloges een x aantal keer over
de kop, maar is dit in bijvoorbeeld de
kledingbranche niet anders?Floris, om even kort door de bocht te gaan, zoals
jij dat zo goed kunt: koop een Christopher Ward,
zeur niet verder over marges en ben blij met je
horloge. Trouwens, koop dan trouwens ook geen
kleding met een merkje, als auto zou ik je een
Dacia aanraden. Je begrijpt vast wat ik bedoel
Het gaat om de emotie die een horloge bij je
opwekt, niet om het offer dat je maakt in
monetaire zin. Een mooi horloge kost wat, ik geef
het in ieder geval graag uit…
mijn ondertitel word “kort door de bocht” kleding merken hecht ik al geen waarde aan,daarmee is het nog veel erger dat gaat minimaal 20 keer over de kop,bedankt voor je reactie,netjes en respectvol,die C.Ward ga ik zeker kopen,mischien wacht ik nog even op de nieuwe modellen.
ik hoop dat ik zo dat filmpie binnen heb, ik wil naar bed toe!
Mooi gesproken hein!!!
Mvg Dennis.
P.S. Heb net wel een Lada Niva besteld. (maar is bij mij in het bos een super auto voor het geld)
Ja, maar houd er ook rekening mee dat het product soms exclusief moet zijn. Met een lagere afzet en hoge winstmarges kan het exclusief blijven en kunnen de R&D -kosten betaald worden. Andersom veel verkopen tegen lage marge doet afbreuk aan de exclusiviteit, bovendien zeg je dat een horloge ook een sieraad is, precies, sommige mensen willen veel betalen vanwege het gevoel dat ze krijgen. Neem nu witgoud, voor een leek is het net staal, maar voor de kenner bijzonder. In je eerdere posts over Rolex vroeg je wat dat nu ongeveer gaat kosten: stel nu: dat alle Rolexen tk staan voor 100 euro, ik denk dat het gevoel er dan snel vanaf is…
Als je puur de tijd wil zien kijk je op je mobiel, dan zouden alle dure horloges overbodig zijn, toch. Bij hele dure horloges gaat het ook om het gevoel.
groet,
Schandalig eigenlijk van die Plasticen knoppen in een Aston
Of BMW-knoppen in een Bentley
Op het circuit scoor je er anders wel mee, kort door de bocht gaan…
Dat is voor mij de reden dat ik geen Bentley of Aston martin koop.
:))
Beste Henrik,
De posts gelezen hebbende vraag ik mij nog een beetje af wat het verschil is tussen jouw mening en die van Floris:
Je schrijft over overpricing en mogelijke afspraken en Floris meer over “cash cows” . Verder nog dat je 4x over de kop-prijzen ook belachelijk vindt,
maar wat is volgens jouw dan de grondslag van de hoge prijzen ?
zijn dat de mogelijke prijsafspraken, juweliers die in opdracht van de merken de prijzen hoog houden of het volk die het maar accepteert of zou het toch komen doordat men bereid is veel te betalen voor exclusiviteit ?
Trouwens ook een leuke: wat is eigenlijk de grondslag van exclusiviteit ?
Hoge prijzen en /of kwaliteitof en/of imago , dit blijft natuurlijk een kip en ei-verhaal.
Het blijft natuurlijk wederkerigheid, als de consument de laatste jaren niet zo’n enorme interesse en koopbereidheid t.a.v. mechanische horloges had ontwikkeld, waren de prijzen waarschijnlijk ook niet zo explosief gestegen…
Volgens mij wordt deze status quo toch voor een groot deel gemotoriseerd door de consument, horloges zijn natuurlijk luxeproducten die niet zomaar opgedrongen kunnen worden, ik geloof nog in een tijdschrift gelezen te hebben dat jaren terug de populariteit van mechanische horloges wat teruggelopen was en dat Swatch met laaggeprijsde horloges de markt weer een beetje gestroomlijnd heeft, als je iderdaad de prijsstijgingen ziet, inderdaad behoorlijk…
Maar hoe zou die “overpricing” nu werkelijk gekomen zijn ?
Groet,
Ed
Nee, precies, ik zou ook een “Jag” kopen. Haha.
Of nee, een Ford ! krijg je tenminste wel originele knoppen !
groet
ik zou het zonde vinden als je (floris) bijv. een iwc zou kopen , als je nl het verschil in afwerking niet ziet tussen een portugieser chrono automatic met een “gewoon” eta 7750.
en een ander klokkie met een eta 7750 waar de prijs maar 20% van de iwc van is dan kun je het beter laten.
je kunt dan 2 dingen doen , kijken wat je uit wilt geven en dan iets in de prijs klasse kopen , of zoals ik doe je zoekt iets moois uit en dan ga ik kijken ofdat het haalbaar is. kom je vaak wel duurder uit maar dan heb ik wel iets waar ik hopelijk langer lol van heb dan van iets wat ik gekocht heb omdat ik dat andere te duur vond.
Ik zou als ik jou was een keer samen met een horloge liefhebber / verzamelaar naar een juwelier gaan en eens aanhoren waar men op let , vooral de zichtbare afwerking dus.
en als je het dan nog niet ziet , mijn vrouw werkt bij visser contactlenzen en die kunnen bijna blinden weer laten zien (ja ook moeilijke gevallen ), dus daar zou je een keer een afspraak kunnen maken zodat ze je ogen checken .
Doet me een beetje denken aan een NIET horloge liefhebber die aan mij vraagt waarom ik geintereseerd ben in een horloge van 3000 euro.
Die mensen zeggen altijd dat een horloge van 300 euro en 3000 euro toch gewoon de tijd aangeven, is geen verschil tussen vind men.
heel herkenbaar.