Made in Italy only 🇮🇹

Ik heb nog even gezocht maar kon een soortgelijk topic niet vinden.

Dus laat hier je Italiaanse horloges zien :hugs:
Ik trap af met deze Unimatic UT4 .

31 likes

Alle Squale dragers twijfelen :grin: Maar doen het uiteindelijk toch maar niet.

7 likes

Kwam deze tegen op het www. Telt die mee?

pizza

25 likes

Hahaha :shushing_face:

Van mij wel, als het Italiaans is :wink: en er staat een pizza op.

1 like

Britser dan dit wordt het niet :sweat_smile:

1 like

Ja we hebben natuurlijk Panerai en zelfs Meccaniche Veneziane, Squale maar hebben allemaal Swiss Made op de plaat staan.
Zijn er dan helemaal geen Italianen meer?

1 like

Hoe heette dat merk ook al weer? Nederlandse eigenaren, Zwitsers uurwerk, Italiaanse inspiratie en dan nog een land…

Het was niet echt mijn ding, maar schuurt wel tegen Italie aan

Edit: Ligure ofzo, ben benieuwd of dat veel verkocht is

5 likes

Nou bij deze dan :grin:

10 likes

Nee hoor want gewoon ‘Made in Switzerland’ (Chiasso) :wink:

2 likes

Is dat niet gewoon sjinees?

4 likes

Dat denk ik niet :

Meccaniche Veneziane horloges met Swiss made automatische uurwerken behoren tot de beste horloges uit Italië. Het merk biedt herenhorloges in een luxueus design waarbij elk component met zorg in Venetië geassembleerd wordt door geschoolde ambachtslieden. De kwaliteit wordt gewaarborgd doordat wanneer het assembleren van de horloges is afgerond, elk horloge nogmaals handmatig wordt geïnspecteerd. De handgemaakte horlogedoosjes waarin elk Meccaniche Veneziane horloge wordt verpakt worden gemaakt door een ambachtelijk houtbewerkingsbedrijf in Friuli, een regio waar houtbewerking deel uitmaakt van de cultuur. De ledersoorten die Meccaniche Veneziane gebruikt vor haar horloges komen uit Veneto en Toscane. Dankzij de expertise van lokale en bekwame ambachtslieden is elk Meccaniche Veneziane horloge voorzien van een duurzame, zachte vintage lederen horlogeband. Al met al zorgt deze combinatie tot een ongelooflijk fraaie serie van horloges met Italiaans gevoel voor stijl en design

4 likes

https://www.ligurewatches.com/

2 likes

Ah, @pasd, de poëtische overdrijving leeft nog! :smile:
Ik heb er drie van MV gehad (nog eentje over), en de klomp staal die ik hier in Rome om mijn pols had was best mooi, maar zeker geen toonbeeld van verfijd Italiaans design en liep ook gewoon op een NH35 uit Japan (tussenlanding gehad wellicht in het Eedgenootschap).

4 likes

Is de tekst van hun eigen site :shushing_face::wink:

1 like

Ziet er best leuk uit :+1:

En Italië op de cashback :wink:

Maar had wel meer horloges verwacht uit een land zoals Italië.

9 likes

Echo/Neutra is wel echt Italiaans volgens mij?

2 likes

Ook Swiss Made :wink:

Ja, zover was ik ook wel ja…maar het is een overdrijving en ook wel (reclametechnisch) poëtisch.

1 like

Aii! :sweat_smile:

Zeker. @Weppenzeiler kom er maar in :it:

1 like