Maen Hudson 38mm Mk4, doen ?

Arnout,

uitleveringen zal rond april zijn. wanneer ze precies geleverd gaan worden zal gaandeweg bekend worden gemaakt… dat is een richtlijn.

correct me if im wrong. @Julesvh

1 like

ik vind de MAEN qua ontwerp erg geslaagtd
kwam eigenlijk hier om nog een alternatief in dezelfde prijsklasse te posten
de Lornier Hydra
vind ik persoonlijk ook een erg mooi ontwerp

de Hydra

1 like

nadeel van deze vindt ik dat ze geen saphire hebben …

Lorier geeft zelf een hele uitleg waarom ze geen saphire aanbieden

Crystal

2 likes

Op zich zou ik wel eens een Maen Hudson om mijn pols willen zien. De maten spreken mij zeer aan. Ik vind het opvallend hoe weinig aandacht er gegeven wordt aan polsomvangen van rond de17cm waarop een 38mm kast mooi op past (naar mijn mening dan). En als je dan een mooie 38mm kast ziet, dan is de hoogte vaak 12.5mm plus, wat het vaak doet lijken op een dubbel damstuk op de pols.

2 likes

Ik zit rond de 17cm!

8 likes

Op staal komt de MAEN voor mij het best tot zijn recht

1 like

Hi Roy,

Sinds een paar maanden heb ik de MKIII met het Ronda R150 uurwerk. Er zat initieel een STP uurwerk in, maar het horloge liep niet goed en stond af en toe stil terwijl toch volledig was opgewonden. Horloge is toen kosteloos door MAEN via DHL opgehaald en ze hebben er de R150 ingezet. Het verschil met de STP merkte ik meteen, handmatig opwinden voelt nu veel ‘soepeler’ en ook de kroon voelt stabieler aan. Daarnaast loopt het horloge nu perfect.

Ik heb 549 eur betaald en dat vind ik een hele redelijke prijs voor wat ik heb gekregen. Met de aanpassingen die ze nu doorvoeren bij de MK4 lijkt mij de 599 eur ook nog steeds zeer schappelijk (30ATM, X1 lume, ceramische bezel, luxe verpakking etc)

Het is mooi om te zien dat MAEN continue verbeteringen probeert door te voeren. Zo hebben ze nu ook een MKII van de Skymaster uitgebracht.

Bijgaand een foto van mijn no-date. Op verzoek hebben ze bij mij ook de bezel met het rode accent geplaatst.

Laat het graag weten als je nog meer vragen hebt. Ik heb de MK4 natuurlijk nog niet in het echt gezien, maar de MKIII bevalt mij nog steeds heel goed.

12 likes

Mijn ex. blijft wel een mooi horloge. Hoe gaat het met je armhaar? zit alles er nog in?

ziet er echt mooi uit inderdaad, fijn dat je je ervaring even deelt dat geeft weer wat vertrouwen in het uurwerk. Ik vind het horloge vooral mooi omdat het niet een typische submariner kopie is maar eigen karakter heeft.

2 likes

Dat is ook de reden waarom de Maen blijft. Heb al aantal x getwijfeld om te verkopen maar blijft toch. Het is dan ook een elegante, meer dressier dan toolish horloge.

zowieso een groot fan van horloges die niet iedereen heeft… die je niet zo vaak voorbij ziet komen. en dit is er ene. groot gelijk dat het een keeper is !

groet

Roy

1 like

Yes. Fijnste band in deze prijsklasse.

Qua service kan je zeker niet klagen van Maen. Ik had met de mijne het, bij de mk1, gekende probleem met de schroefkroon. Ik heb kosteloos 2 nieuwe, komplete, kasten gekregen.

1 like

Ik heb deze. Weet eerlijk gezegd niet welke generatie dit is, mk2 of mk3, maar hij heeft het STP uurwerk aan boord. De versie met het Ronda-uurwerk was al aangekondigd (dat was toch mk3?), en ik wilde per se de versie met witte chapter ring -de andere varianten vond ik net iets te saai- maar die stond steeds maar als ‘coming soon’ op de website. Toen heb ik eens gemaild en kreeg ik als reactie dat ze nog wel een aantal van deze variant met de STP erin hadden liggen. Was daar wat huiverig voor maar Victor verzekerde mij dat het nieuwe, ongebruikte exemplaren waren.

Ik vind het een fijn horloge, heerlijk comfortabel, en qua afwerking vind ik 'm netjes, niks aan de wijzerplaat of kast wat me stoort. Wel viel me op dat de band al vrij snel gebruikssporen ging vertonen. Dat is een mooie band op zich, de gepolijste onderdeeltjes zijn losse elementjes ipv gewoon uiteindes van de middelste schakeltjes. Ik heb behoorlijk fluffy polsjes maar er zijn nog geen haartjes tussen de schakels achtergebleven :wink:

Het STP uurwerk kende ik al van een van mijn andere horloges, het ziet er netjes uit en het loopt aardig accuraat, zo ronde +7s/dag. Opwinden gaat een beetje stroef, maar ook dat ken ik van dat andere horloge maar bijvoorbeeld ook van mijn Sellita’s, kortom niet meteen een rode vlag wt mij betreft.

Wat mij wel irriteerde was de sluiting van de band. Daar zit flink speling op. Daar heb ik een tijdje over heen en weer zitten mailen met Victor -die zeer vlot reageert!- aangezien ik dat met geen van mijn andere horloges ooit heb. Volgens hem hebben/hadden echter alle exemplaren dat, en I quote "This is not a defect, since all our clasps have this. To be honest, we have never receive any complaint about this. "

Ik vind dat eerlijk gezegd moeilijk te geloven. Al met al blijft de sluiting wel gewoon dicht, en vind ik het een fijn veelzijdig horloge. Had het niet willen missen. Maar wel een beetje mixed feelings bij het merk dus. Ik lees en zie bijvoorbeeld ook dat de laatste lichting Skymasters niet fantastisch afgewerkt is. Maar, de CS is behulpzaam, dus mocht je je aankoop willen retourneren vermoed ik dat dat gewoon kan.

1 like

Stp en gepolijste delen van de band zijn mk3.

Zo te horen is de klantenservice wel bereid om mee te denken als er iets niet naar wens is. Ik lees vaak verhalen over microbrands die helemaal niet reageren dat is het ergste wat er is. Ik denk dat Maen ook verschillende fases doorstaan heeft en nu heel anders is als een paar jaar geleden.

1 like

Ik ga met hele hoge waarschijnlijkheid de MK4 wel bestellen zodra deze op voorraad is.

Heb een beetje moeite met het voorfinancieren van een product als dit.
Nu betalen en over 3 to 4 maanden ontvangen.
Voelt een beetje kickstarterig……

Ben meer van het vandaag besteld, morgen in huis. :sunglasses:

Ik ben wel benieuwd naar een mkiv fiffer als deze er komt. Ik zou wel willen ervaren hoeveel beter deze is dan de kickstarter versie. Ik heb de witte kickstarter versie gehad en heel snel doorverkocht. Sindsdien het niet meer aangedurfd om een maen te kopen.

Sindsdien wel een beetje blijven kijken naar een mooie diver met witte dial en daarop een tijdje terug de HVD spectre gebackt.

1 like

Zou u willen overwegen om bij Seiko te solliciteren? Daar zouden veel Seiko adapts blij van worden.

En ontopic: de wijzers van de Maen Hudson MK4 vind ik niet om aan te gluren. Op het eerste gezicht is het net of er een tweede wijzer half achter zit.