Maen Hudson 38mm Mk4, doen ?

Nee… neee… Een clasp met meer micro-adjustments wordt een grote clasp. En als ze bij Seiko op het moment iets goed doen is het de kleine, platte clasps op veel van hun horloges met de milled zijkanten aan de pols. Die zijn kleiner dan een postzegel, je hebt geen vijf centimeter lange clasp van zes mm dik onder je pols liggen en het is met halve schakels meer dan goed te doen.

Een goede bracelet heeft halve links, facultatief driekwartslinks, en maximaal 1 snelverzet gat op een kleine clasp met dun vouwmechaniek er onder. Dat is draagbaar.

In de foto van @DTWO lijkt het alsof Maen dat ook begrijpt, maar dan nog net een tikje dik, al kan dat gezichtsbedrog zijn. Ik stel eerder voor dat ze deze kant op bewegen:

Net even dunner met gecontourde vouwdelen.

1 like

Ah, dank. Maar dan heeft die Mk4 wel achterlijk lang op zich laten wachten, want die stond toen ik de mijne kocht al maanden aangekondigd. En ‘mijn’ versie met de witte chapterring is uit het assorti gekukeld zo te zien.

1 like

De zwarte wijzerplaat met witte ring is inderdaad uit het assortiment verdwenen. In de plaats is er nu de carbon grey.

1 like

Wellicht is dit iets voor jou @LeRoyale?

TK Maen Hudson MkIII Jet Black No date

2 likes

Ik vind het een mooi horloge, ik hou niet zo van die polished/brushed bracelets maar vind het mooi staan op deze Maen.

1 like

Dat is een leuke inderdaad! Zou ik misschien wel eerder kopen dan de automaat.

1 like

Ben benieuwd hoe het van de zijkant er uit ziet. Valt het mooi op de pols of is de kast te plat. En hoe zou het op leer staan?

2 likes

Ziet er goed uit. Kast / endlinks / braclet sluiten heel mooi op elkaar aan zeg.

1 like

Prijs valt wel weer tegen. Als ik hem op internet opzoek staat er 275, maar als je dan doorklikt en staal toevoegt zit je rond de 400. Iets te prijzig voor een Ronda 515 van een microbrand denk ik…

Plat valt vast mee, je hebt wel iets van een caseback nodig voor een horloge met een WR rating van 300 meter!

1 like

Met plat bedoel ik niet de hoogte, maar de kromming van de lugs.

2 likes

Een variant op batterij! Misschien sla ik deze lente eindelijk eens toe!

Is er al iemand met (foto’s van) een MK4?

Ben wel benieuwd of er al contact is geweest voor een fiffer / review? Anders wil ik daar best mee helpen.

Ik zou het sws wel vet vinden om er eens 1 te proberen

Rond de 100 horloges gehad onder de 1000 euro. Dit is het beste wat je kan krijgen voor daily use!

4 likes