Handwinder zoals vroeger
Selitta m510 volgens mij dat heeft de Airain en de Hanhart ook. Zijn ook beide 13mm en nogwat.
Pas net aan. Ik had gegoogled op sellita 510 en dat was een automaat volgens google… maar kennelijk deze niet.
Ik ben blij met mijn zenith el primero, dat is een van de weinige chronografen die ik draagbaar vind.
Zo’n 7750 gaat snel naar de 14 a 15mm.
tja. ik vind ze erg gaaf, design klopt aan alle kanten, maat is goed…
maar voor mij persoonlijk zitten deze qua prijs niet meer in het bereik dat ik bereid ben te betalen voor micro brands. resale is dramatisch wanneer je hem niet meer leuk vind. en wees eens eerlijk: hoeveel aankopen zijn nu echt blijvertjes achteraf?
Ik ben geen flipperaar
Resale valt best mee. Ik volg ze op chrono
Dan is het gewoon de vraag of je hem mooi/leuk/interessant genoeg vind voor het geld. ik zou dan eerder voor een merk met wat meer historie gaan, maar dat is persoonlijk. als ik er ooit in het blauw tegenaanloop voor 50% van list wil ik me nog wel eens bedenken wellicht.
Heel verstandig. Een Speedy is dan ook het op één na grootste horlogecliche dat er is, imo.
Al deze opties zijn, wat mij betreft, beter dan de Maen die jij op het oog hebt. Zeker als je al zo’n ontzettend fraaie vintage Carrera hebt. Nou ja, jouw keuze, natuurlijk.
Wel eerst open en dichtschroeven voor de waterdichtheid, benieuwd of dat gaat vervelen.
Hiermee sla je de spijker op z’n kop inderdaad. Hij moet wel echt heel gaaf zijn of er moet een emotionele band zijn met het horloge om lang in de collectie te blijven.
Dat is wel interessant! Heb je iets meegekregen over de prijzen waar ze voor verkocht worden? Gevoelsmatig zou ik ook zeggen 50% van aanschaf in goede conditie…?
Hanhart zijn tot 10 atm zonder schroefkroon. En op Bol te bestellen
Niet op de knopjes duwen in t water
Ik zie niet waarvoor ze verkocht worden maar de Hudsons stonden allemaal voor rond de 500 euro (en ze waren geen 750 voor 2023) en zijn allemaal verkocht, Brooklyns iets van 600-650 en de Manhattans komen en gaan weer voor rond de 700.
Ik krijg niet gevoel dat er meer of minder voor betaald wordt als voor een knappe Seiko Propex van veregelijkbare nieuwaarde. Niet om te flippen maar leeglopen doe je ook niet.
Heritage is er niet, en dat heeft zeker zijn charme, maar ook de oudste merken zijn ooit klein begonnen en worden lang niet alemaal met dezelfde spirit gemaakt als degene die er ooit mee begonnen is. Horlogemakers wisellen ook gewoon van werkgever.
daar zeg je wat, als daily zou ik daar nog ff over nadenken.
Tenzij je niet dagelijks van de duikplank springt zou ik mij daar niet druk over maken.
Steinhart heeft horloges gehad met echt zero atm , dan moet je zelfs met handen wassen opletten.
Vanaf 5 atm kun je gewoon alles doen behalve watersporten.
Gode zij dank maken ze ze evengoed niet met een schroefkroon en geschroefde pushers. Bah. Bovendien lig ik minder in het water dan dat ik 'm op het droge gebruik of op sta te winden, dus ik kan er tijdens m’n badder-tijd mee leven, met die beperking.
Ik vind de Skymaster een mooi horloge maar moet zeggen dat het Maen horloge wat ik ooit had procentueel (met ruime afstand) het allergrootste afschrijfkanon is geweest wat ik ooit in de collectie had. Restwaarde moet natuurlijk niet de hoofdreden zijn voor aanschaf maar ik vind het wel prettig als er iets overblijft van het geld wat ik er insteek. En dat ik er niet maanden mee hoef te leuren.
Ik moest overigens twee keer kijken toen ik de naam Maen op dezelfde pagina zag als een >2K€ lijstprijs.
Fair point, vind alle chrono’s die @Fate_Amenable_To_Change noemt mooi in hun eigen recht, zou eenieder ermee complimenteren.
Ergens is het Maen horloge iets te tacky/flashy, denk dat dat in m’n smaak zit verweven. Aan de ene kant een stijlvolle Carrera, aan de andere kant een allesbehalve klassieke/stijlvolle diver (er zijn er heel wat subtielere/klassiekere denk ik).
Somehow it seems to scratch my itch maar nog niet over uit, het afschrijfkanon scenario is een overweging.
In Aug 22 was de adviesprijs $990, nu Jan 24 is deze gestegen naar €2100.
Die zijn gek, afschrijfkanon van heb ik jou daar
Voor 2100 zou ik lekker verder kijken voor iets anders dan een Maen…
Een farer bv om iets te noemen wat al niet gezegd is
Of wat anders geen idee van diameter of prijs
Oh, maar deze Certina vind ik zeker wat hebben. Sowieso een mooi merk. Misschien niet het meest onderscheidende model. Maar toch een leuk ding. Zeker in two-tone!