In de Skymaster Mk 1 zat een ETA 2894
Heeft me wel ff aan het denken gezet.
Koop ik een horloge dat ik oprecht best mooi vind, maar mega afschrijft? Ik zat een Tudor GMT Pepsi te overwegen - in vergelijking is dat horloge dan gewoon gratis. Want die behoudt z’n waarde toch wel?
Koop ik deze, geniet ik ervan tot een van die afschrijfkannonen beschikbaar komt en switch dan wel voor een faire prijs.
Gesloten vraag, gesloten antwoord: ja. Nuance daarbij: als je gebruikt koopt is de pijn uiteraard minder dan wanneer je de eerste eigenaar bent.
Alles schrijft af - Tudor incluis - maar met een Tudor kun je er van uitgaan dat je minder lang hoeft te leuren om een faire prijs te vangen dan met een Maen.
Als het alternatief een Maen nieuw tegen lijstprijs aanschaffen is zou ik zeggen: prima scenario. Niets ten nadele van Maen maar >2K€ voor een Skymaster vind ik écht over the top.
Is dat een bekentenis, een streven, een droom? Of had je me iets anders te zeggen?
Geen beste aankoop geweest als je zo veel geld verloren hebt aan de skymaster.
Ik vraag me wel af of Maen nu nig steeds zo obscuur in de markt staat als toen je hem van de hand probeerde te doen.
Met goede publicaties op watchfinder en Nico Leonard (samen toch 2mln plus abbonees) lijkt Maen wat naar biven te drijven in de micro brand zee.
Je kunt nu een proef op de som nemen. Er staan nu 4 stuks Maen Manhatten 37 te koop op Chrono, nieuw 849, rond de 750 op chrono. Moment opname. Als Maen een financiële beerput is, staan ze er over 1 maand nog of tegen 250 euro weg.
Leuk experiment! Laat je het weten of zal ik ze ook even opzoeken en op de wenslijst zetten?
Als ik de komende maand geen aankopen doe, een geod voornmen, laat ik alleen die 4 op het lijstje staan. Watch this space in a month…
Beetje aan het zoeken geweest naar een zoethoudertje.
Elders in het forum werd me een Dan Henry aangeraden, op zich interessant maar was het niet helemaal. Kwam net in het chronograaf forum deze tegen:
Dat zou nog wel es een geinig horloge kunnen zijn totdat de Skymasters beschikbaar komen (nieuw of tweedehands).
Ghe ghe als het jeukt moet je krabben!
Paar Maens beschikbaar nu ook in het blauwe gedeelte.
Korte follow op de het doorverkopen van de micro brand Maen.
Ik heb mijn Maen Hudson 38 mk4 op Chrono verkocht in 2 dagen en 80% van de aanschaf terug.
Het rijtje hierboven ziet ee nu zo uit.
Ik denk dat we Maen ver uit de hoek van de money pits kunnen plaatsen.
Fair point, denk dat dat wel de conclusie is op basis van jouw ervaring en de horloges op c24. De horloges hier op HF verkopen ook behoorlijk snel.
Ben benieuwd of dat straks ook geld voor de exemplaren van 2200 euro. Is wel een verschil of je aanschaf ~1000 is of ~2000 voor een microbrand.
Persoonlijke twijfel zit m in het feit dat ik net een Christopher Ward van een jaar oud verkocht, nieuw 1100, verkocht voor 600 na vrij lang ‘leuren’. Is een ander merk maar je wil dan niet snel weer hetzelfde.
Ik ga een tweedehandse Tudor GMT Pepsi aanschaffen ergens rond ~3000-3200 en wachten tot de eerste Skymaster tweedehands beschikbaar komt