Maen Watches Hudson Automatic (Kickstarter)

Heeft iemand misschien een afbeelding van de extra afwerking van het uurwerk? Ik kan deze namelijk niet zo snel vinden…

Alle informatie staat op 1 plek, hun KS campagne pagina. Je zult hem even moeten doorlezen :wink:

Je moet bij een Kickstarter bedenken dat je naar een prototype kijkt & een een mentale aanpassing proberen te maken voor hoe het er uiteindelijk uit zal zien. Dat is niet objectief onmogelijk, dus het wordt een soort van geloven. Ik heb al eerder een horloge van MAEN gehad en dat zag er onberispelijk uit. Ik dacht :flushed: dat er een krasje op de wijzerplaat zat & het in goed overleg teruggestuurd. Er zat niets op, my bad. Kreeg als bewijs ontiegelijke grote foto’s van hun horlogemaker & hij had helemaal gelijk… Ondanks dat het mijn fout was, geweldig netjes & vriendelijk afgehandeld, teruggestuurd op hun kosten met als cadeautje een extra band erbij. Ze hadden hem zonder dralen opgehaald bij een pakketstation in een andere wijk, omdat DHL het zo genoteerd had. Terwijl het op hun adres had moeten zijn. Dat zijn dus mensen die ik het voordeel van de twijfel gun :wink: Wat het wachten betreft, heb eens 3 jaar moeten wachten op Stowa met een naar centrale secondewijzer omgebouwde 6497 waarvan als je de kroon uittrekt hij op 12 uur stopt. Was is dan een half jaar :grinning:

8 likes

Goeie tip! Als ik dit zie dan is 38mm ook wel goed voor mijn 18cm pols. Nu nog even nadenken over de blauwe schroeven en de extra afwerking. :slight_smile:

Die extra afwerking is me onduidelijk. Auwe schroeven halen het retro gevoel voor me weg.

Voor mij persoonlijk heeft de afwerking van een 2824 niet veel meerwaarde en zeker geen 95 euro maar ik neem dan ook gewoon een dicht deksel dus hoef ik er ook niet naar te kijken :rofl:

Wat @lencoth al zegt, het is nog geen productiemodel. Dat zal waarschijnlijk beter zijn afgewerkt.

En ook de service is wat @lencoth ook zegt prima te noemen. Ik baalde zo dat toen het geopend was op KS je alleen met creditcard kon inschrijven. Ik heb ze toen gemaild dat ik daarom dus geen backing kon doen en baalde dat ik geen Hudson kon kopen.

Ik kreeg binnen een uur antwoord van Jules, 1 van de oprichters, dat ze hem nu ook via hun site aanboden en je daar met Paypal kan betalen. Kreeg ik ook nog een kortingscode zodat ik hem voor de startersprijs kon aanschaffen. Dat vind ik nou luisteren naar feedback en er ook daadwerkelijk iets mee doen!

Dus ik kan over het merk zonder nog maar 1 product gezien te hebben in het echt al erg enthousiast zijn. Ik gun deze jongens dan ook alle succes. En ik heb er alle vertrouwen in dat ze iets moois zullen afleveren.

2 likes

Zojuist de upgrade er toch maar bij besteld…heb nog geen horloge in de verzameling met een bewerkt uurwerk en dit is dan wel een leuke kans.

1 like

@WilSeiko Ik heb goede hoop gezien hun mededeling “We can guarantee that the brushing will be more refined. We are aiming for a more satin finish, like you for example have on the sidecase of the Manhattan. New samples are in the making. The same brushing will be applied to the bracelet.” :wink:

Ze doen het wel bloedserieus hoor, mikken op aantallen ver boven de 1000 en dan zijn de inkoopsprijzen en slagkracht tegenover de fabrikant echt heel anders dan bij kleinere microbrands.
En om die aantallen te halen steken ze ook serieus geld in Facebook- en google adds.

1 like

Net alsnog ingeschreven op de Maen Hudson, na lang twijfelen. Er was een backplek vrijgekomen bij de eerste serie van 150 stuks, dat gaf me het zetje (lees smoesje). Bij deze 150 stuks wordt een serienummer gegraveerd. Leuk kickstartersaccent is dat vanavond de initiator van het kickstarterproject Pancor 02 mijn twee inschrijvingen op zijn project persoonlijk komt afleveren. Hij woont op “steenworp” afstand. Blijft wel een probleem, “hoe vertel ik mijn nieuwe back actie aan mijn echtgenote”. Ik denk dat ik de “good old” riedel maar afdraai, ik rook niet, drink niet, doe niet aan golf en zit altijd thuis :slight_smile: Gaat vast lukken en de “financiële pijn” voor de pancors was vorig jaar al geleden. Zo spoel ik de teleurstelling van de niet uitgebrachte HFLE 2018 wel weg.

5 likes

Jij snapt het helemaal.

Ik zie het vaker hier de “ik moet het mijn vrouw nog even uitleggen” reacties, waarom? Moet zij dan ook aan jou uitleggen waarom ze haar 36ste paar kekke laarzen heeft gekocht? Wat een onzin.

2 likes

voor de prijs van “een paar” Rolexen, koop je een hele laarzenfabriek…

2 likes

:joy:

Moet zeggen dat ik dit ook wel een sympathiek model vind, niet erg uitgesproken maar wel een mooi rustig ontwerp. Doorkijkachterkant en blauwe schroefjes boeien me niet zo, heb er meer van en het is wel prima zo. Alsof je jarenlang iedere dag er bewonderend naar zou kijken. Maar denk wel dat ik een basic 38mm had besteld als ik niet druk met mijn eigen duikhorloge project was bezig geweest.

1 like

Zij hoeft niets uit te leggen, want zij springt nooit uit de financiële band. Overigens, je moet het niet zo serieus
nemen, is satire zouden ze bij VI zeggen. Of herken je het uit de echte wereld:-)

2 likes

Hoewel geen jurist zijn lief en ik “gescheiden” getrouwd. Dat wil zeggen: zij haar eigen deel, ik mijn deel en een gezamenlijk deel, waaraan wij beiden bijdragen en over praten, beslissen, overleggen, meningsverschillen hebben en akkoorden bereiken. Maar ik vind het wel leuk om hier soms te doen alsof lief dingen tegen me zegt, die ze nooit zegt. Ooit zou ze gezegd hebben, toen ik besloot een Grand Seiko te kopen: “Ja, maar je hebt toch al een Seiko5.” Onzin, nooit gezegd. Verzonnen!

Edit: het pistool op mijn hoofd heeft ze inmiddels weggehaald. Ze weet toch niet wat editten is.

6 likes

Hetzelfde gedaan, een ontstane plek van de de eerste 150 gevuld. Te leuk om te laten lopen. Ik zie me daar onmogelijk spijt van krijgen :wink:

Hoe ben je er achter gekomen dat er nog 1 van de eerste 150 beschikbaar was?
Twijfel nog en heb dus nog 10 uur om te beslissen. :sunglasses:

1 like