Maen Watches Hudson Automatic (Kickstarter)

Ik verwacht een wit plastic ringetje die afbreuk gaat doen aan de rest.

Juist niet toch. Het is een vintage inspired duiker. Daar hoort geen keramische op. Dat zou hetzelfde zijn als de nieuwe Tudor BB58 uitbrengen met een keramische insert.

Zou compleet misstaan.

4 likes

Ik ga voor de witte :). Heb de knoop doorgehakt

1 like

Bedankt, nu ga ik weer twijfelenā€¦ Wit of zwart. Van de andere kant. Ze heb en gezegd alle onderdelen ook los te gaan leveren. Dus veranderen kan altijd nog

Als het smaakvol gedaan wordt zou ik er wel mee kunnen leven, zeker omdat het beduidend krasvaster is. Bijvoorbeeld de matte bezel-inlay van een Oris Aquis zou perfect passen. Maar hoogglans? Neen :laughing:

1 like

:joy:

Het is personal preference natuurlijk. Ik had ook niet voor een datum gekozen op een 38mm duiker. Iets klopt daar gewoon niet.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar deze:

En ik zou van Watchgecko de 20mm Super Jubilee band al klaar hebben liggen. Want zoā€™n klein 38mm no-date duikertje op jubilee is wel erg gaaf :+1:

4 likes

Ik ga wel voor de datum. Op oude divers zie je het toch ook terug komen. En ik denk dat deze het wel kan hebbenā€¦

1 like

Plak er dan in ieder geval een datumloep op :shushing_face:

1 like

:scream:

Ja komop, het is geen Dweller :smile:

Ik ben totaal geen fan van die pukkels. Zonder is cleaner, en ik ben nog jong, dus mijn ogen zijn goed

2 likes

Als ik naar de plaatjes kijk, denk ik dat de chapter ring daadwerkelijk wit is. Er staan blauwe cijfers op, zwarte minutenstreepjes, en grijze 5-min streepjes.

Doen ze goed!
Ik laat hem LE leveren en neem in ieder geval dan de ā€œorigineleā€ inlay(s) erbij.

Ik ga voor de 38mm blauwe no-date met gesloten achterkant. Maar ik twijfel over de movement upgrade. Blauwe schroeven, incabloc, individuele check. Wat is de meerwaarde van de upgrade en wat is het verschil tussen de goedkope en de dure. Lijkt me, zeker zonder zichtkant, onnodig. Wat vinden jullie.

Metaal zou beter zijn, eigenlijk verwacht ik dat ook wel. Overigens denk ik dat de kast dezelfde is als voordat hij Swiss Made werd. Die kast en de band komen uit het verre oosten, net als bij meerdere Zwitserse merken, De regels van Swiss Made (60% regel) accommoderen dit.

Ze gaan niet alle delen leveren: ā€œWe will not sell hands, or inserts separate. So it will not be possible to create one from spare parts.ā€

1 like

Het is puur cosmetisch, uurwerken zijn alle van gelijke kwaliteit en hetzelfde afgeregeld. Dan zou ik het zondegeld vinden.

1 like

De upgrades gaan vziw enkel en alleen over de visuele aspecten. Het individueel afregelen (en potentieel ā€˜best pickā€™ onderdelen om dat resultaat te halen) is onderdeel van elabore.

1 like

Gran Turismo!

Dat is ook mijn ervaring, mensen die enthousiast deelnemen en indien je even contact zoekt enthousiast vertellen over hun hoe en waarom en zes uur voor het einde dan toch afhakenā€¦

1 like

Het inschrijfmodel maakt dit ook mogelijk. Je bent er op tijd bij en krijgt een gratis optie op de verdere ontwikkelingen gedurende de campagne. Bevalt het je niet, haak je af. Niets verloren. Komt ook IMHO doordat de ontwerpen nogal eens veranderen tijdens de rit & wellicht niet altijd naar wens.