Mag een AD boven listprijs verkopen?

De Euro’s kun je beter weggeven aan lui die hier hetzelfde doen met hun Sarbjes? Het is toch gewoon vraag en aanbod?

1 like

Als algemeen handelaar wellicht wel, maar als AD ben je al heel snel geen AD meer als je openlijk breekt met het beleid van de producent/importeur. Er is wettelijk ook niks dat een producent/importeur tegen houdt het officiële dealerschap af te nemen of niet te verlengen wanneer een AD zich niet aan de contracten houdt.

1 like

Tweedehands is iets heel anders dan nieuw. Seiko verzint de listprijs over het algemeen niet voor niets en is ergens op gebasseerd.

Precies dat. Die AD moet er van leven.

Max profit :money_mouth_face:

1 like

Ben benieuwd of er nu een topic wordt geopend door iemand met de vraag of er ook onder adviesprijs mag worden verkocht.:see_no_evil:

2 likes

Nou het topic maakt in ieder geval wel wat los, onverwachts. Ik was enkel verbaasd om dit tegen te komen, vandaar mijn vraag.

Het gaat in dit geval om een horloge dat in september op de markt is gekomen. In beperkte oplage is gemaakt. Of deze op andere manier in bezit van deze AD is gekomen kan ik natuurlijk niet weten.

En het liefst riant.

Om welk horloge gaat het, ik hoef niet te weten waar ie te koop staat, ben gewoon benieuwd.

Precies. En dan daar nog eens bijna het dubbele van vragen is natuurlijk krankzinnig.

1 like

Mooi verhaal, maar eenieder - ook de AD - mag de prijs hanteren die hij wil.

Resulteert dat in het eindigen van het AD-schap, dan is dat zo. Het neemt niet weg dat we in NL geen gefixeerde prijzen hebben.

3 likes

SRPJ41K1 om precies te zijn

1 like

Zijn die horloges 450 euro list? Het moet niet gekker worden.

Dat is de tweedehands afdeling.

Leuk model, hoop dat je er nog 1 (voor een leuke prijs) vindt.

Even een snelle google search: https://www.trendjuwelier.nl/seiko-srpj41k1-5-sports-horloge-automaat-staal-zilverkleurig-bruin-42,5-mm.htm

Disclaimer: of dit een te vertrouwen webshop is weet ik niet. Ze zeggen dat het een quartz is :joy:

En is er niet meer als je hem in de winkelmand legt :wink: maar je krijgt wel 7,5% korting op een ander model.

2 likes

Woonachtig in DE? Ik zie gewoon 10.050 op de site.

Ik ben niet zelf op zoek, enkel door hetgeen ik zag nieuwsgierig

Dankje. :+1:

Als een AD weinig waarde hecht aan zijn/haar officiële dealerschap, is het geen probleem inderdaad.