Mag een leek dit geloven ?

2 likes

Ik vind zijn filmpjes altjd wel leuk, maar dit zijn zijn persoonlijke opvattingen natuurlijk.

3 likes

ja zo is het misschien altijd, met vraag en aanbod .

Clickbait!

Timex, leuk en aardig maar door de penanker uurwerken zal het denk ik wel meevallen met prijsstijgingen.

Seiko Ripley, ook leuk, maar buiten TGV om hoor ik er eigenlijk vrij weinig mensen over.

Vintage Omega’s misschien wel maar die zijn ook al aardig in prijs gestegen.

Seiko flightmaster geldt het zelfde voor als de Ripley. Wordt met name door TGV zelf gehypet.

Swatches, wellicht wel als collectors items.

just my 2ct

9 likes

Bij vintage Omega’s hebben met name de C-cases nog potentie denk ik. De pie pans is iedereen nu wel bekend mee. En cal. 751 is underrated.

1 like

Een Timex van 40,- zou dan 80,- waard worden, tja zo ken ik er nog wel een…

1 like

Een leek mag alles geloven.

Maar of het verstandig is…

Ik geloof dat deze meneer sowieso met alles wat ie doet een verborgen agenda heeft

1 like

Iemand die zo’n beetje elk horloge te groot vindt neem ik met een korreltje zout

Is ook ongeloofelijk lelijk. Ik zou 'm niet dragen al bood je me geld toe. Guigiaro is ook niet mijn favoriete ontwerper, maar goed.

:flushed:
NT2PDcz

2 likes

Nee ik bedoel dit mannetje

Ik vind alles boven de 40 te groot eigenlijk :joy: Het is dat er zo’n mega aftermarket is voor de 42mm SKX, anders had ik ook een kleiner model gekozen om te modden :zipper_mouth_face: De favorieten zijn 36mm, heerlijk

4 likes

Een titel als deze wekt natuurlijk veel meer interesse als: Welke horloges kunnen wellicht stijgen in waarde? De meeste vintage omega’s vind ik al best prijzig maar wie weet zijn het de nieuwe bitcoins…

Hij heeft gewoon kleine polsen, vanuit zijn perspectief zijn veel horloges dus te groot.

2 likes

[quote="Donda, post:1, topic:143696, full:true
https://www.horlogeforum.nl/t/mag-een-leek-dit-geloven/143696

Er is niemand die je verbiedt dit te geloven, dus mag het…

Mijn vrouw prefereert deze horlogemaat ook :ok_hand:

Fantastisch dat deze horloges meer waard worden, procentueel gezien dan… maar wat betreft knaken is het toch wel schrapen dan.

1 like

Na het zien van het filmpje ben ik vooral geĂŻnteresseerd in dat Swatch-boek wat ie er bij pakt :wink:

Nou nee, ik denk dat niemand moet geloven wat hij hierover zegt.
Alles wordt nu eenmaal bepaald door vele factoren en die zijn nooit stabiel.

In elke markt waar prijsstijgingen zijn zijn er ook weer dalers en dus winnaars en verliezers. Juiste tijd en juiste plaats is hier van toepassing wat mij betreft.

1 like

Dus is zijn mening over waarde van een horloge wel wat gekoppeld aan die afwijkende maat pols , bedoel ik te zeggen .