Mag ik jullie foto's lenen?

Ik vind dat elke foto waar geen kenmerk van de maker of vermelding van copyright bij staat gewoon gebruikt zou mogen worden…dan had je maar de moeite moeten nemen om maatregelen te treffen om dit te voorkomen…
Sommige reakties hier zijn echt zielig…schaamrood mag gerust op de kaken staan.
Wakker worden jongens het staat op internet…dus is het publiek eigendom tot je zelf vermeld dat het niet gebruikt mag worden.
Je zou respect moeten hebben voor een vent die de moeite neemt om “jouw” mooie foto`s op een leuke verzamelsite wil zetten en het ook nog vriendelijk vraagt.
Sommige forummers hier vinden hun foto nogal belangrijk…ik vind ze nogal vaak mooi…en dat wil BATMAN uitdrukken door het in een album te stoppen.

He Batman,

laat je niet afschrikken door de reacties, de oproep die je plaatste is in mijn ogen met de beste intenties bedoelt en dat mensen hier niet doorheen willen prikken, ok.

Nu is mijn vraag, als ik toestemming geef en er komen geen foto’s van mij op jou site word ik natuurlijk heel verdrietig, zijn dan mijn horloges niet mooi genoeg, mijn foto’s niet goed genoeg haha.

Zonder gekheid. Gebruiken mag je ze natuurlijk.

Ik ben er tegen dat mijn foto’s hier van op het forum zouden weggeplukt worden voor op andere fora of iets dergelijks.

De technische topics vragen veel werk om een beetje resultaat te bekomen en behoren hier bij dit forum, en dit maakt het forum ook een beetje uniek.
Een link naar een topic van hier is geen enkel probleem, maar hier onze voorraad foto’s komen “plunderen” sorry voor de woordkeuze, is teveel van het goede.
Ik gebruik ook al eens één fotootje van hier of daar, ik denk dat iedereen dat eens doet, maar er zijn ook misbruiken, meer dan men denkt.
Een vraagje en een reden is geen moeite.

Geen probleem. Snap ook niet dat sommigen er zon punt van maken.

@Fr3; je vervuilt het forum met posts zonder tekst.

Wat een lust voor het oog, die fotoshow van jou! Ik zou het een eer vinden als je mijn foto’s er tussen zou zetten :wink:

bij deze heb je mijn toestemming om mijn foto’s te gebruiken onder de creative commons licentie. kortgezegd: bronvermelding en doe er dan maar lekker mee wat je wil.

voor de jurische argumenten die hier langs komen:
-je foto publiceren op internet betekent NIET dat je je rechten kwijtraakt en dat de rest van de wereld er maar mee mag doen wat je wil. dat kan wel min of meer het gebruik zijn met de kazaa’s, torrents en weet ik al wat niet meer, maar 't mag niet. of ik er mee eens ben of niet maakt hier niks uit, en of je er een probleem mee krijgt is een andere zaak (met een beetje common sense lijkt me van niet trouwens.)
de liedjes van de beatles zijn allang gepubliceerd, iedereen heeft ze al gehoord maar er rust nog steeds copyright op.

maar ik heb geen idee wat de photobuckets etc. in hun voorwaarden hebben staan.
kan goed zijn dat je afziet van bepaalde rechten.

Van mij mag je mijn foto’s gebruiken als je ze de moeite waard vind. Ik zou het zelfs leuk vinden.
Maar liever geen bronvermelding (mijn naam) erbij.

Maarten

Nou ja - de hoop dat er geen reactie op je vraag komt, kun je wel vergeten :slight_smile:

groet
Mark

Nu de storm wat geluwd is, durf ik nu pas reageren.

Sorry naar de leden toe die vinden dat ik te kort door de bocht ben gegaan.

Naar de leden die NIET gereageerd hebben (toch doen hoor :D) : ik zal jullie foto’s niet gebruiken zonder je toestemming.

Meer dan 97% van de foto’s die nu op mijn fotoshow staan, zijn foto’s die zich reeds op flickr.com bevonden. Deze foto’s staan onder mijn “Favorites”. Deze kan je niet zelf gaan organiseren of catalogeren :X. Ik zie wel een mogelijkheid, maar dan moet ik voor iedere catalogus een nieuw account aanmaken 8-):S.

:} Dank aan de vele leden die mij toestemming hebben gegeven :~:~

Van 2 leden heb ik al enkele foto’s toegevoegd : http://www.flickr.com/photos/41705046@N06/favorites/show/
Tip1 : Zet links onder de show op Pauze zodat je op eigen tempo kan 'doorpijlen’
Tip2 : Zet rechts onder de show op Schermvullende grootte
Tip3 : Plaats de cursor zowat in het midden van je scherm om maximaal te genieten.

Enjoy !

leef je uit met mijn beperkt aantal kiekjes.

Ik sluit me aan bij Koenta

Die van mij kun je gewoon gebruiken.:~

Aviator

Aviator Schreef:

Die van mij kun je gewoon gebruiken.:~

Aviator

Idem.