Volgens Longines met deze nieuwe Conquest VHP wel …
MAGNETISM
Sensors detect the presence of magnetic fields. Above a certain threshold, the display freezes, although the time is still being counted. As soon as the watch moves away from the magnetic fields, the display immediately corrects itself.
SHOCK
In case of shock up to 500G, the display is immediately corrected. In the event of stronger shock, the correction occurs automatically thanks to the DPR system.
Ik hield even op met lezen toen ze claimden dat ze de eerste waren met een electronisch horloge in 1969. Alsof Hamilton, Bulova, Elgin en Seiko nooit bestonden volgens Swatch.
Wat een lying cocksuckers zeg. Het is net alsof ik Buma weer hoor zeggen dat het Christendom al duizenden jaren voor de gelijkheid tussen man en vrouw staat, terwijl Conny Tendeloo van de PvdA in 1956 pas de handelingsonbekwaamheid van de getrouwde vrouw uit de Christelijke klauwtjes wist te wrikken.
Met dank voor die link. Ik ben wel in een keer goed wakker.
Leuke techniek wat mindere kroon en crownguards, passen niet zo bij een naar mijn smaak dresser
Maar ik ben niet van plan om ergens met 500+ G’s tegen aan te klappen om het eens uit te proberen.
Blijft toch een mooi merk.
Leuk bedacht , maar demagnetiseerd het horloge zichzelf dan ook
Toch zal de Milgauss geen problemen hebben met sterke magnetische velden.
Dankzij de legering van het metaal zal het horloge het magnetisch veld niet vasthouden maar weg geleiden.
A hard magnetic material will stay magnetized even after an external field is removed; a soft magnetic material will conduct magnetic field lines but will not stay magnetized
Valerii Danevych maakt al een tijd horloges waar je bij 15.000.000 Gauss geen problemen hebt. (Als je geen pacemaker hebt dan)
€100.000.-
Maar 1000 Gauss is al méér dan zat in het dagelijks leven natuurlijk. Maar nog steeds niet genoeg voor bijzonder omstandigheden: Een MRI bv geeft afhankelijk van het model wel tot 3 Tesla=30.000 Gauss. (Op “nul” afstand dan). Ook in de industrie, energiecentrales, spoorwegen ed. Moet je nog steeds oppassen. Ook een analoog horloges zonder balans en veer (quartz) is niet altijd safe.
Ook met een huis tuin en keukenmagneet (denk aan de transformator in je pc/versterker/tv e.d. kan een horloge natuurlijk gemagnetiseerd raken. Het magnetisch veld neemt af met de afstand volgens een logaritmische schaal. Het veld kan op een afstand van ik noem maar wat 10 cm afstand geen probleem zijn voor een antimagnetisch horloge, maar bv op 4 cm wel. (voorbeeld voor het begrip, getallen afhankelijk van veld en antimagnetische eigenschappen natuurlijk)
Verder is demagnetiseren een fluitje van een cent, zo’n apparaatje heb je voor de prijs van een (heel klein) bosje springbars.
[quote=“Fate_Amenable_To_Change,
Ik hield even op met lezen
toen ze claimden dat ze de eerste waren met een electronisch horloge
in 1969. Alsof Hamilton, Bulova, Elgin en Seiko nooit bestonden
volgens Swatch.
[/quote]
Even wat tegengas: Hamilton was inderdaad eerder, maar met een electrisch horloge.
"In strict terms, Electric Watches are those without any electronic components i.e. no
resistors, diodes or transistors; just a coil, contact and battery such as the Hamilton 500 and 505."
Het eerste quartzuurwerk (in een klok, geen horloge) dateert al van 1927 (van het Bell
telefoniebedrijf), dus die first hebben had Longines ook niet. De 6512 van Longines staat echter tot de Hamilton 500 als een Formule 1 wagen tot de T Ford. En de Ultraquartz was een mijlpaal die het noemen nog steeds waard is.
In de horlogewereld wordt als het om historie en “achievements” gaat nogal wat
geclaimed. Om dat er sprake is van stapsgewijze evolutie, gaat het altijd om deeloplossingen en verbeteringen. En de Ultraquartz was een mijlpaal die het noemen nog steeds waard is.
Je moet zelf weten wanneer je ophoudt met lezen, maar ze hierom “lying cocksuckers” te noemen vind ik nogal “off”. Ik zou vooral wat meer lezen, en wat voorzichtig zijn me te profileren met zo’n term.
Hahaha… Je hebt natuurlijk gelijk, mijn excuses. Ter mijner verdediging heb ik de laatste dagen veel video’s van Gino Pietermaai zitten kijken, dus je moet lying cocksuckers wel zien als een over de top parodie, wat uiteraard hier verloren ging. Point well taken.
Interessante toevoeging trouwens. Er bestaan inderdaad lange en hevige discussies over wat het verschil is tussen elektrisch en elektronisch, en over wat nu precies “toegevoegde logica” behelst.
Evengoed had ik met Longines’ marketing wel vrede gehad als ze inderdaad alleen dat geclaimd hadden waar ze volgens prior art ook recht op hadden. Of het nu gaat om wie de stoommachine uitvond of de Tourbillon, ik ben zoals je merkt gevoelig voor dit soort borstklopperij als die de wetenschapsgeschiedenis geweld aan doet.
Jouw beeld van stapsgewijs evolueren is wat ik probeerde te illustreren, zij het met een ondoordachte grap.