Veel commentaren zijn dat het een erg mooi horloge is maar voor het geld iets anders zou kopen. Wat dan? Iets dat minder mooi is maar een ander merk op staat dat mss meer aanzien heeft?
exact dit!
cool horloge, met 37mm perfecte afmeting, leuke band (nog niet gepast), ik ben fan. mocht hier Omega of Rolex op de wijzerplaat staan spreken we over een andere prijs.
Dat zijn nogal wat aannamesâŠ
Dat iets heel mooi is betekent niet meteen dat je het wil of moet hebben. Zo vind ik een Lamborghini of Rolls Royce ook heel mooi, maar dat betekent niet dat ik er 1 zou kopen of zou willenâŠdat geldt voor veel dingen.
Als ik in een museum een mooi schilderij zie betekent dat niet dat ik hem meteen in mijn kamer wil hangen (Ongeacht budget).
Men moet zichzelf ergens wel in kunnen vinden.
Kortom: Men kan prima iets mooi of heel mooi vinden zonder het te willen hebben.
Tevens is de aanname dat mensen liever een horloge willen met meer status ook een nogal losse opmerking.
Longines is een zeer gerenommeerd merk.
1 van de oudste horlogemerken ter wereld.
Niets mis mee.
Dus dat zal voor de meeste horloge liefhebbers op dit forum zeker niet opgaan.
En dan als laatste maar niet minste,
een minder mooi horloge kopen?
Dat raakt naar mijn mening kant noch walâŠ
Nou kan ik niet voor andere mensen spreken, maar voor mij is wat dit horloge niet iets wat ik dagelijks zou dragen, ben zelf altijd erg van de duikers. Ik heb ook wel dressier horloges, maar om er 3000 euro aan uit te geven moet het horloge je wel het gevoel geven dat je het écht moet hebben. Dat heeft dit horloge niet voor mij.
Maar dat maakt hem niet minder mooi.
Hoop dat deze uitleg uw kijk op de zaak iets heeft veranderd.
Nee eigenlijk totaal niet. En je uitleg is geen reflectie op mijn opmerking.
Ik stel dat heel veel mensen em mooi vinden maar te duur dus liever naar een ander merk kijken.
Verders ben ik een groot liefhebber van Longines met een uitgebreide collectie waar ik erg blij mee ben.
![]()
Ik vind 'm qua stijl en thema een beetje richting de Seiko KS range gaan. De fancier modellen daarvan bungelen ook rond de 3K, en volgens mij biedt de Longines een iets hoger gespecâd uurwerk. Daarbij prijst Longines zich naar -mijn ongefundeerde mening- graag in een iets hogere schaal, waarmee je dan qua prijsstelling eigenlijk wel logisch uit komt. Snappie ![]()
Ik zou het niet kopen, daarvoor voel ik te weinig voor het horloge (en merk vooralsnog).
Dat is wel een hele afgezwakte versie van uw eerdere post, u suggereerde namelijk dat mensen liever voor een minder mooi horloge gaan van een ander merk,
met âmeer aanzienâ.
Dat is een behoorlijke aanname en zeer suggestief.
Daar ben ik het simpelweg niet mee eens.
Tevens is het beledigend voor mensen die zich niet bezighouden met de illusie van âstatusâ. Die worden ineens afgeschilderd als status zoekende sukkeltjes omdat ze een horloge mooi vinden, maar niet 3000+ euro mooi.
Om het naar even bij mijzelf te houden. Ik vind de Hydroconquest Gmt van Longines erg mooi. Zelfde prijsklasse. Zelfde merk. Geheel mijn soort horloge.
Die staat dan ook bovenaan mijn lijst en zal mijn volgende horloge worden. Dus niets te maken met merk of statusâŠdesign is de beslissende factor.
Daar komt het op neer. Erg mooi, maar niet voor mij.
Ik weet niet wat jij allemaal leest maar wat een onzin maak je van mijn post. Lees even de vorige commentaren of lees even de discussie in longines only over hun prijzing.
Ik volg het ook niet helemaal ![]()
U kijkt niet in het groene gedeelte? ![]()
Ik mag deze wel (de eerste stap naar die wil ik wel). Hij heeft wel wat van een King Seiko die een stuk goedkoper is, maar technisch minder interessant. Wat voor vergelijkbaar horloge kun je dan kopen voor die prijs die dan zoveel beter is?
Wist al even dat deze ging komen en staat met stip op mijn shortlist ![]()
Longines is al een tijdje lekker bezig ![]()
Ook deze Longines zijn mooi, maar zoals (te) veel van hun modellen zijn ze mijnde prijs niet waard. Dan liever een King Seiko of GrandSeiko.
Is die 4k inclusief alle kosten? Serieuze vraag.
Maken, met een lichte twijfel.
Waarom twijfel?
Die is 5.600 euro volgens mij. Een hi-beat (wat vergelijkbaar is komt op 7.400 euro) meen ik. Je kan de Ultra-Chron blijkbaar voor 3.150 euro krijgen. Dat is nog steeds een ruim verschil met 4.000 ( en geen hi-beat).
Op wat voor gronden zijn ze de prijs niet waard? Ik vind de prijs voor een 10 Hz uurwerk, sowieso al vrij bijzonder, alleszins redelijk
Ik vind de meeste Longines modellen niks. Maakt me niet uit dat het een oud merk is met heritage en bepaalde ontwikkelingen op zijn konto. Wat ik zie is meestal net teveel âik wil wel maar ik kan nietâ, met twee uitzonderingen: de Legend Diver in wit en deze op staal in 37mm. Alhoewel deze ook niet perfect is (maar wat wel), er staat net teveel tekst/logoâs op de wijzerplaat en de datum had voor mij niet gehoeven, maar wel keurig gedaan zo. Het uurwerk vind ik verder ook niet zo belangrijk, leuk dat het hi-beat is en de secondewijzer iets soepeler ronddraait dan horloges met een lager tikgetal, maar niet van echt wezenlijk belang. Het basisidee, de kast, de band en de afmetingen zijn echter prima. Ik sluit niet uit dat deze eens in de collectie komt, maar eerst de witte Legend Diver, en dan zien we wel verder Longines-wise.
Ik heb in elk geval âmakenâ gestemd.
De SBGA375 met spring drive zie ik vanaf ~3300 op chrono, ânieuwâ. Uit Japan weliswaar, dus met BTW kom je rond de 4k uit (dacht dat deze Longines daarop zat). Daâs niet helemaal fair tov de Longines die je lokaal misschien in de hand kan houden. Misschien had ik erbij moeten zeggen dat zoiets mĂjn voorkeur zou hebben. :
Smoother dan een spring drive wordt het niet hĂš.