Maken of kraken: de Longines Ultra-Chron

Getrouwe hommage aan het origineel uurwerk.
Zeker niet mis…
Maar met die prijzen, beetje méh.
Ik zou deze eerder proberen als de kop er al af is.

1 like

Je bent inderdaad beter af met een GS als je 30% meer wil betalen en toch liever een Spring Drive hebt.

1 like

:wink:

Ik vind het allebei mooi.:smiling_face::wink:

3 likes

En net op chrono de eerste nieuwe ultrachron gevonden voor 3253 euro.:hugs:

1 like

Daar wordt het horloge alleen maar beter van volgens mij. Je krijgt exact hetzelfde voor minder geld.

Ik schreef dat ze MIJ de prijs niet waard zijn. Gevoelsmatig zijn de meeste Longines mij net te duur. En dat is persoonlijk. Zo vind ik de Flagship Classic erg leuk, maar geen €2000 leuk.

3 likes

Maken of kraken…? Maken natuurlijk !
Ik ben fan :wink:

6 likes

Het gaat niet om deze.:slightly_smiling_face:

1 like

Rare manier van denken dat het uurwerk niet boeit, dan zou quartz het enige juiste uurwerk zijn liefst met radio of gps aansturing want hoeveel hij tikt is niet van belang? De geschiedenis van de hogere tikgetalen is deze nauwkeuriger zijn omdat ze in 1/10e van een seconde kunnen weergeven.

Rare interpretatie van wat ik schrijf. Eerst nog maar eens goed lezen wat er staat.

Blijft toch lastig om eerst even te kijken waar het topic over gaat, niet?

Herkenbaar

1 like

Ik moet zo niks zeggen.:grin::grin:
Wij denken precies het tegenovergestelde.
Zelfs over de witte ldd.

1 like

Een gevoel kun je niet veel aan doen. Voor mij is Longines fantastisch.

1 like

Volgens mij is mijn interpretatie niet zo vreemd maar goed. Zonder dit uurwerk geen ultrachron.

The Ultra-Chron has been introduced in 1967 to house the newly developed Longines 43x movement. This calibre was one of the first in the world to feature 36,000 beats per hour. Longines claimed that it was the most accurate movement on the market at that time.

Ook nog interessant om de relevantie van een high beat uurwerk te onderstrepen.

1 like

Dat dus.

Voor jou wellicht, niet voor mij dus.

Het gaat mij om het totaalplaatje van het ontwerp, de buitenkant dus, niet zozeer wat er binnenin nou allemaal gebeurt, welk uurwerk er nou persé in zit, hi-beat, low-beat, als het maar tikt obv een automaat of handwinder (dus geen quartz).

Ik vind dat best een generalisatie. Ze hebben leuke dingen, maar ook een heleboel troep, net als Tissot, Hamilton, Seiko en nog zo een aantal merken. Als ik bij Hour Passion in Roermond zie wat daar ligt aan spectaculair lelijks…tjonge jonge…
Maar ieder zijn meug.

Als je ooit de kans krijg, ga eens in de fabriek kijken. Ben met je eens dat niet alles top is maar de geschiedenis etc is gewoon erg mooi.
Dat jij daar niks mee hebt of geen waardering voor kan hebben is natuurlijke prima.

1 like

Oh jawel, ik kan zeker waardering opbrengen voor wat verschillende horlogemerken aan innovaties etc. toegevoegd hebben en ik vind heel vaak de geschiedenis juist interessant, ook van Omega, Rolex, Seiko, Cartier en meer van die merken. Maar als de huidige modellen me niet aanspreken zal ik ze desondanks links laten liggen.

1 like

Ik heb 'm gemaakt. Er zijn niet veel horlogemerken die (zeker voor dat geld) nog een hi-beat uurwerk aanbieden. Wel graag 37mm. Dit ding moet absoluut niet groter.

Tja, ze zitten hier in de Tudor pap te roeren, qua concurrentie, maar eerlijk gezegd vind ik Tudor nul aanzien hebben. Het zijn zeker degelijke horloges, maar Longines is het interessantere merk, ook al heeft de Swatch groep jaren lang geprobeerd om er een zielloze schil van z’n vorige glorie van te maken.

Longines is echter weer heel erg goed bezig, en ik vind het merk op dit moment interessantere dingen doen dan Omega en Tudor, grappig genoeg.

Een Oyster Perpetual is wel 6400 Euro (als je 'm kan krijgen), en een AT is 6800 Euro, geloof het of niet, maar dan zou ik deze 37mm Ultra-chron eerder kopen voor dit bedrag. Grappig genoeg zie ik deze Ultra-chron mogelijk als een concurrent van de Breitling B31 Top Time.

Oris? Ach ja. Die bestaan ook nog, en proberen ook iets in dit prijssegment te doen, wat ze nooit hadden moeten doen.

Yup, voor 3000 ballen koop je hele mooie KS, maar die zijn geen hi-beat. De 6L uurwerken zijn echt meer dan prima, ik heb twee van die dingen. Dit ontwerp van Longines zit inderdaad in de hoek van de Premium KS modellen, en ook de vormtaal is erg mid-sixties.

Natuurlijk niet man. Longines is door Swatch tot mall-watch gebombardeerd, en ik begrijp waarom het woord aanzien gebruikt wordt. Ik hoop dat Swatch dit merk eens wat serieuzer gaat nemen.

Hear hear. Het was een off the cuff opmerking die gewoon met positionering te maken had, niet meer, niet minder.

5 likes

Iemand deze al ergens kunnen passen of in de etalage gezien?