Nee, nog niet.
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een raar logo op een anderzins beetje saai horloge. Het heeft iets stijfs en gereformeerds. Een horloge als een reiger. Met een gek brilletje op.
Voor 4k zou ik iets anders kopen.
Ik vind hem mooi, maar zoals met zo’n beetje alle “heritage” modellen heb ik liever het vintage origineel. Daar zit nog een echt in-house uurwerk in, terwijl deze gewoon weer een ETA 2824 aftreksel aan boord heeft.
Verder prima voor iemand die graag vintage looks wil en niet de nadelen van een vintage horloge, maar ik koop liever wat anders.
Mooi vervangen met leuk toch?
Deze hebben we het over, toch?
O.k., zit al een tijdje te kijken, nu…

![]()
Vind het juist wel een mooi retro logo, dat ook wel iets van vertrouwen en degelijkheid uitstraalt. Mjah, dat is misschien wel een beetje gereformeerd… ![]()
Verder zeker geen lelijk horloge, vind ik dan. Een van de mooiere moderne Longines, zelfs, imo.
Ik kreeg een notificatie… ![]()
Mooi en leuk ligt dicht bij elkaar. Vind hem zeker niet lelijk, hooguit een tikkeltje grijs.
Ik niet in elk geval, ik had het over die in de openingspost. ![]()
Ik val zelf overigens eerder over de nadelen van nieuw/modern. En dan bedoel ik vooral de prijs. Voor het geld van zo’n nieuwe Ultra-chron koop je makkelijk een hand vol vintage exemplaren. Of één in nieuwstaat en genoeg geld over om het ding tot in lengte van dagen door een professionele horlogemaker te laten onderhouden.
Ik weet wel wat ik zou kiezen ![]()
Hahaha, ja. Las de topic vanaf het begin en kreeg het vermoeden dat iedereen denkt het over hetzelfde horloge te hebben maar de helft is om één of andere reden geswitched naar deze
terwijl de topic was gestart voor deze
Ah, o.k…
Nou ja, goed dat ik het nog even checkte. Maar die vind ik ook mooi. Hoewel ik denk dat ik 'm niet zo heel vaak zou dragen, met mijn sterke voorkeur voor duikers en chrono’s.
Begrijp je punt. ![]()
Overigens geldt dat punt voor duikers en chrono’s minder. Vintage duikers en chrono’s zijn vaak erg duur dus kun je wat dat betreft soms beter een nieuwe kopen ![]()
Dat doe ik dus ook, meestal. ![]()
Ik niet, koop gewoon eigenwijs de vintage. Maar dan wel eentje met wat mechanische problemen, dat drukt de prijs. Die problemen fix ik zelf dan wel even ![]()
Dat kun jij dan weer. #beetjejaloers
![]()
Alleen ontbreekt het me wel eens een beetje aan tijd ![]()
![]()
Nee ik had het over die grijze in de opening.
Had ik inmiddels begrepen. ![]()