Man Man Man.. Deze hobby heeft zoveel fases!

Ik ben in een fase beland, geen quartz en fillers meer.

ja die gebruik ik ook met regelmaat. helaas is hij pas 5, dus het feit dat hij al 3 verschillende horloges in toekomstig bezit gehad heeft, die allemaal al weer met de noorderzon vertrokken zijn alvorens hij überhaupt klok kan lezen, maakt dt verhaal toch iets minder geloofwaardig richting mijn ega.

on a related note: als hij gaat slapen wil hij altijd even wat met het horloge spelen dat ik op dat moment draag; bij duikers wil hij de Lume zien onder de dekens, en aan de duikring draaien, bij de chrono wil hij met de stopwatch spelen, en bij alle automatische horloges wil hij graag met zijn ogen dicht, met het horloge tegen zijn oor luisteren naar het tikken.

dus: binnenkort maar een Ball voor de lume, een superoceaan voor de duikring, en een zenith voor de chrono en hoge frequentie :wink:

5 likes

De vintage fase…… want die hebben karakter… zijn soms leuk geprijsd en waardevast.
Vervolgens kom je in de “why vintage” fase…… je beseft dat zoveel K voor Rolex met rammelende band… levenservaring… holle links die 'm cheap laten aanvoelen… het ook niet is…

Dit dus, fie kleine van mij is 6, vind planeten mooi en alles met astronauten, een speedmaster lag niet binnen bereik, maar een Bulova moonwatch wel, alleen die is voor mijn pols te groot dus weer weg gedaan, nu heb ik een Enicar, daar is hij weg van omdat er een planeet op staat, dus dat is een kanshebber nu, maar eigenlijk de haat liefde is een Panerai, elke foto met hem de eerste 5 jaar heb ik die pam om, ik vind hem geweldig maar ook groot als de pest, zeker nu ik vintage draag…

O ja hij heeft ook al een oranje monster nieuw in doos :rofl:

Zit al een tijdje (te lang) in de “Rupsje nooit genoeg” fase… Op 1 of andere manier gaat dat niet uit mijn systeem = verslaving :grimacing:

1 like

Even sparen dan!

3 likes

Je kunt het opdelen in een heleboel fases maar als je terug kijkt zijn er maar twee fases:

1. De “Ik ben helemaal gek van horloges” fase;
  2. De “Ik word helemaal gek van horloges” fase.

De ene zit heel lang in fase 1, de ander heel lang in fase 2 maar moelijker is het niet.

5 likes

Ja of toch de Panerai inruilen op een speedmaster…

Omega Seamaster 600 136.011

1 like

pff, Zoals voor vele anderen is dit voor mij een opluchting, niet de enige die zo bezeten is door horloges.

Fases die ik tot nu toe doorlopen heb.
"ik wil een horloge om een erfstuk te vervangen, zonde als hij verder slijt’
“Ik wil er een ander horloge bij zodat ik kan wisselen”
“Ik wil een luxe horloge, maar dat geld gaat nergens over, mijn Seiko is prima”
“Tag Heuer zou toch wel een enigzins betaalbare step up zijn, toch eens passen, oeps gekocht”
“Ik ga me eens “verdiepen” in Rolex, lange zoektocht en uiteindelijk de eerste”
“Was ik goed genoeg voorbereid?, heb ik een miskoop? laat zitten ik moet blij zijn met mijn mooie horloge, en dat dag in dag uit overnieuw, wil in ruilen voor een andere?”

1 like

Ik mis alleen bij punt 10 de correcte tekst: “the one: A Grand Seiko”. En de cirkel is weer rond. :smile:

Ik weet niet meer welke fases ik allemaal heb doorlopen, maar het waren er veel…
Wat ik nu merk, is een soort back-to-basics fase. Waar ik veel horloges heb gehad van best wel enige waarde (een GS van rond de 4K was wel de limit :rofl: ), geniet ik nu weer volop van horloges waar het hele avontuur mee begon (SKX007 en SKX779). Dit zijn aanmerkelijk duurdere horloges dan een tijdje terug, ze vallen ineens in de categorie “zeldzaam” :scream: :scream: Daar kwam ik achter toen ik er weer eentje moest terugkopen, en daarna modden naar mijn hand… Volgend jaar heerst er misschien weer een andere wind. Geen pijl op te trekken dus, maar ik geniet er nog wel heel erg van :blush:

Eerlijk gezegd @anon12406429EV? Ik weet het al een paar weken helemaal niet meer. De ene moment zou ik alles kopen wat me kan bekoren en de andere moment verafschuw ik ze en ben ik blij met wat ik nog aan horloges heb. Dan zie je een horloge hier verschijnen en denk ik ja ik stuur die persoon en zeg dat ik hem neem. MAAR dan denk ik bij mezelf 3k of whatever hij kost is toch wel veel geld en heb ik dat écht nodig? Tuurlijk heb ik die nodig denk ik op dat moment om fier te zijn en te tonen van hey kijk er staat Rolex (of andere high end naam)op mijn horloge. Andere zijde, wie neem ik in de maling? Mezelf omdat ik zoveel geld ophoest om er “toch maar bij te horen, pronken bij m’n maten (die het geen bal kan schelen en er niks van kennen) of om likes te krijgen hier op het forum”?
En dan sluit ik uit frustratie het forum af en zie ik mijn dochter spelen in haar speelkamer en besef je dat de beste dingen in het leven helemaal niet zoveel geld moeten kosten :hugs:

4 likes

Ik denk dat ik op weg ben naar de ‘afbouwen naar een 3 piece collection’ fase :slight_smile: Ik merkte op een gegeven moment dat ik eigenlijk bijna alleen maar mijn Tudor draag. Dat gepaard met het feit dat ik het budget ergens anders voor nodig had heeft me doen besluiten mijn Speedmaster te verkopen. Nu is ook m’n Rolex op weg naar de uitgang… TAG Heuer twijfel ik nog over… Wat er dan overblijft is een Tudor BB36 voor dagelijks gebruik, een Longines Conquest Heritage voor net en een Citizen NY0040 voor het ruigere werk.

2 likes

Afgelopen paar dagen zat ik in de “zal.ik.nou.tóch.maar.eens.een.quartz.kopen?-fase”

Gisteravond toch maar vanaf gezien.

Nu voorlopig weer in de “ik.koop.voorlopig.geen.horloge-fase”…

Na jarenlang alle horloges gekocht (en weer verkocht) te hebben die als alternatief moesten dienen voor het horloge wat ik niet kon of wilde kopen, heb ik uiteindelijk twee horloges; degene die ik toen niet kon of wilde kopen en eentje waar ik altijd een zwak voor heb gehad.:nerd_face:
Inmiddels heb ik al een hele tijd rust in mijn hoofd en nagenoeg geen behoefte aan andere horloges.
Ik worstel nog wel met de behoefte aan een paar modellen die ik gewoon erg mooi vind (Radiomir, Aquis, Railmaster XXL) maar ik weet inmiddels dat ik ze nooit zal dragen omdat ik toch altijd weer uitkom bij de twee die ik nu heb. :sunglasses:
Is het dan goed zo? Nee, want het zoeken, kopen, binnenkrijgen, uitpakken, omdoen etc van een nieuw horloge is óók leuk en dat mis ik nu. :unamused:
Gelukkig is mijn nieuwe stalen onderweg en heb ik toch nog iets uit te pakken binnenkort.:smiley:
Resumé is het eigenlijk een verschrikkelijke hobby waar ik achteraf nooit aan had moeten beginnen.:smirk:

10 likes

Twee horloges… dat gun je niemand. :disappointed_relieved:

1 like

Nee nogal wiedes… je bent ook nog beheerder geworden van dit forum…

4 likes

:astonished:

Ik ben er erg blij mee kan ik je vertellen.

2 likes