Op dit forum houden we van foto’s. Welke heb je ook alweer? Breitling toch?
Vroeg Sybren ook al. Ik ben niet zo van de exposure. In mijn tekst liet ik het redelijk in het midden.
Als je een paar keer onverwachts bezoek hebt gehad, krijg je daar toch een tik van.
Al waren het pissige leden, ik heb er geen zin meer in.
Gelukkig zat de schrik aan twee kanten maar ik houd het liever bij wat het was.
Overigens, per saldo valt de collectie” ook allemaal wel weer mee hoor. Het gaat meer om het idee
Het aanbod blijft staan Jur, ik wil je graag een bosje bloemen komen brengen aan de deur. Moet je wel ff je adres PB’en.
Maar ik snap je wel, damn wat een sneuhazen
Het forum is per saldo natuurlijk gewoon een afspiegeling van de maatschappij. De gekken die daar rondlopen, zitten hier ook. En als die dan niet blij zijn met een schorsing of verwijdering…tsja…
Maar goed, on topic mensen!
Waar ging het ook alweer over?
Ik kreeg een notificatie
Tja, ik kan het zelf ook nog moeilijk geloven. Budget moet helaas naar de verbouwing, en het was of de Air-King eruit of de Tudor. Heb mezelf beloofd dat ik daarna ga sparen voor een nieuwe OP 36 Dikke kans dat ik het dan alsnog bij 3 horloges houdt, dan zou de Tudor vertrekken.
In die zin blijven het natuurlijk gewoon horloges. Snap je keuzes
Heb alles even rustig doorgelezen en het komt mij allemaal zeer bekend voor fase😅
De wil ik hebben fase is er nu wel een beetje van af aangezien ik eerst 55 duikhorloges had en totaal geen overzicht meer had en merkte dat ik er constant maar 2 droeg…ben dus tot de conclusie gekomen dat ik mijn horloges moest gaan verkopen…heb in 2 jaar tijd nu 53 duikhorloges verkocht. Dus mijn verzameling is behoorlijk ingekrompen. Merk nu dat Less is More Heb er nu nog 2 over…wat nu in mijn hoofd blijft malen is die Omega ploprof…pfff wat een hobby. Nooit aan moeten beginnen
Ik heb het gevoel dat ik in de fase dreig te raken van time only. En dan in het bijzonder de vrij standaard uren, minuten én secondes. Het is maar dat ik (nog?) niet uit de fase ben dat ik wil kunnen zien dat n horloge loopt/werkt.
Voorheen had ik altijd dat n daily wear horloge minstens n datum moest hebben. Dan was nog door n periode dat mobieltjes nog geen gemeengoed waren. Bovendien raken die dingen leeg. Nu natuurlijk ook nog, maar tegenwoordig kun je je kont niet keren of ergens is behalve de tijd ook de datum met weinig moeite te achterhalen. Je smartphone, je tablet, je auto, de vele schermen op je werk. Dus noodzaak voor de datum is minder geworden.
Als t kan ook nog ff kon wilde ik vroeger ook graag de dag weergave. Raakte nogal verstoort. Nu zijn de dagen minder belangrijk geworden en net als de datum is de dag zonder veel moeite te achterhalen.
Bovendien, met een datum die verzet moet worden (ben volgens mij geen horloge tegengekomen met alleen de dag weergave), heeft n schroef kroon (mijn voorkeur voor n daily wear icm automaat) meer last v slijtage. Ook t verspringen kost energie en beïnvloedt volgens mij de gang, wat mogelijk betekent dat de kroon weer open moet om de tijd te verstellen. Ideaal zou zijn dat ie slechts met zomer- en wintertijd verstelt hoeft te worden en daarbij niet achterloopt en niet meer dan 5 minuten voor.
Dus n time only lijkt (momenteel) mn voorkeur te krijgen.
Maar na zoveel fases denk ik nu, is dit weer n fase en moet ik wel happen of is t over n poosje weer over? En wil ik toch weer ‘gewoon’ met dag en datum weergave?
Doch deze fase doet t horlogevirus weer n beetje bij me opflakkeren.
Dit topic voelt wat aan als een praatgroep, prachtig!
Ik mocht net mijn eerste Anniversarybadge ontvangen, dus een mooi moment om te herevalueren en de volgende fases die in de wachtrij staan te bekijken.
Het was een jaar waarin er zowel minder tijd als geld naar de hobby is gegaan.
In mijn eerste jaar hier zijn hier slechts de Citizen Eagle 7, Seiko Sea Urchin, Seiko SKX007 en Dao’s SNXS73 voorbijgekomen.
Enkel de SKX is gebleven en die zal z’n plaats als beater ongetwijfeld behouden. Nog dagelijks kijk ik met een tevreden blik naar dat ding, little money well spent.
Het vele watertanden hier en bij de lokale ad’s heeft de toekomstplannen al geconcretiseerd.
De Marinemaster 200 (nog liever een SPB149) en Longines Conquest 39 komen er de volgende maanden in.
Daaropvolgend een witte Explorer II en een blauwe 116000 maar dat wordt waarschijnlijk 2023.
Dan is het voor mij helemaal klaar .
De spoorfase dus.
Helemaal niet zo gek hoor zo’n Mondaine. Je kan er van vinden wat je wilt maar ze lopen echt strak op tijd. Mijn vrouw draagt er al jaaaren een met als enig onderhoud een keer in de drie jaar een nieuwe batterij en een nieuw bandje. De ultieme spoor klok. En zij kan het weten met meer dan 40 dienstjaren bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit is een echte. Zurich SBB Hauptbahnhof.
En wat heb ik met treintjes? Ach, die fase (zie hieronder) heb ik ook al weer een tijdje achter de rug …
Dit is er nog van over.
Op HF zit men in diverse fasen,
Op alle denkbare horloges te azen.
Het is echt geen grap,
Zo’n ontwikkelingstrap,
Maar bedenk, ooit neemt toch Magere Hein je te grazen.
Netjes!!
De ik wil wat kopen maar vind niks leuk meer behalve een rollie date of wellicht een pelagos maar ben ik wel klaar dat soort bedragen aan een horloge uit te geven fase.
Herkenbaar om te lezen, ik heb ook alle fases doorlopen sinds ik ooit mijn eerste serieuze horloge hebt gekocht maar daar er is veel rust in gekomen na het aanbreken van mijn huidige en tevens goedkoopste fase waarin ik wil een hulk wil toevoegen voor list…
denk dat hij bedoelt… “heel goedkoop, want Hulk voor list lukt toch nooit… hence hoef geen geld uit te geven”
Inderdaad mooi, die Mondaines. Ik wil je niet op (dure) ideeën brengen, maar zelf ben ik erg enthousiast over Bodet (de Franse Mondaine zeg maar). Website: Bodet 1868.
Aha!