Manco of niet? Uw advies wordt op prijs gesteld

Beste forumleden, ik heb 'm weer terug, na een aantal omzwervingen.

Hij is in totaal drie keer terug geweest via Häffner naar Davosa.

Bij eerste ontvangst bleek de 1 uur index bruin ipv geblauwd. Hup, terug ermee. Toen ie terugkwam met een nieuwe wijzerplaat bleef het wijzertje van de gangreserve in de nieuwe plaat steken :(.

Bij de volgende terugkomst bleek wel het krasje (dat ik zelf bij bandwissel had veroorzaakt, pech maakt pech) overeenkomstig mijn verzoek weggepolijst, maar verder was er niks gerepareerd… :frowning:

De derde ontvangst na reparatie leek alles okee. De fabriek had er een vouwsluiting bijgedaan als compensatie voor het leed :o en netjes beschreven wat ze hadden gedaan: vervangen van zowel de wijzerplaat als het kaliber. Het wijzertje doet het prima. Er is aan de zijkant van de kast een krasje op gekomen, maar dat polijst ik er wel uit.
Alleen het logo, dat is er niet zo mooi opgestempeld als bij de eerste wijzerplaat: de linkervleugel van het vliegtuigsymbool boven ‘DavosA’ is wat dunner dan de rechter en loopt niet helemaal ononderbroken door, wegens de hobbeltjes die de guilloche veroorzaakt. De letters ‘swiss’ daaronder zijn een beetje dichtgelopen.
Het is jammer dat men dezelfde keus maakte als Zeno met hun Godat 2 6274PR-g3 en niet voor ‘plakletters’ koos zoals bij het verwante model van Mondia, de Maestro Power Reserve 1-608-1.

Nu zit ik te dubben of ik hem hiervoor wéér terug moet sturen.

  1. De kontakten met Häffner zijn slecht te noemen: men reageert op 1 van de drie mails, ontvangstbevestiging krijg je vaak niet eens en de laaste keer kon er niet eens een verontschuldiging vanaf, hoewel ik al sinds december bij hen bezig was een horloge te kopen (de eerste klok die ik kapot ontving kregen ze na drie maanden in hun bezit nog niet gerepareerd, ik voelde me aan het lijntje gehouden en mocht bijbetalend ruilen voor deze Davosa). Aan nacontrole doen ze niet, ze zijn gewoon doorgeefluik, ongeacht je voorgeschiedenis (td).
  2. Misschien mag je voor een klok uit deze prijsklasse (1400 advies, 1000 winkel) niet de standaards van de Haute Horlogerie hanteren.
  3. Zooo vreselijk erg is het eigenlijk niet, misschien is het gewoon muggezifterij of vies doen met mieren.
  4. Mijn oog valt er toch steeds op.

Ik kom er zo even niet uit en dacht: in plaats van een toss kan ik beter vragen wat de experts vinden. Dus: wat vinden jullie?

En misschien weet iemand dit ook: dit model is er met mineraalglas en saffier. Hoe kan ik zien of ik de saffierversie kreeg die ik bestelde? Vertrouw nou niks meer, geloof ik :sunglasses:

De eerste wijzerplaat:


De huidige:

De Mondia:

Ben dan weliswaar geen expert, maar aan die tweede wijzerplaat zou ik mij ergeren.
Bij het eerste exemplaar lijkt het linker vleugeltje trouwens ook iets dunner, maar die tweede vind ik ronduit schunnig, met name het ‘swiss’.

Zeker in deze prijsklasse, maar eigenlijk altijd mag je beter verwachten.

B.t.w.: bij de Kijkshop heb ik een Rexxor van €40 staan ruilen omdat er een miniscuul bobbeltje in de ruitjesmotief wijzerplaat zat. De baliedame keek mij aan alsof ik niet goed was, maar vond het geen enkel probleem om te ruilen, na een maand.

Met het glas kan ik je niet helpen, m.u.v. de hufter-probeer-methode…

Ik zou me rot ergeren aan die tweede wijzerplaat. Het is heel simpel, als jij er niet blij mee bent dan moet je hem gewoon terug sturen. Daarnaast vind ik het terecht. Succes ermee!

Je ergert je toch al om de manier waarop er met je horloge wordt omgegaan.
Het ziet er ook nu weer niet uit.

Ík zou nu echt aangeven dat de maat vol is en mijn geld terug eisen dan kan je doorsparen voor de mondia die ziet er een stuk strakker uit.

Gewoon terugbrengen. Zoals je al zegt wordt je ook er steeds naar toe getrokken wat je draagplezier niet ten goede komt. En voor dit geld mag je zeker een goed produkt verwachten. Ik vind het schandalige kwaliteit.

Dank voor de klankbord-reacties!

@jordy
De Mondia is strakker, maar ik vond de cijfers op de Davosawijzerplaat wel mooi en ook de seconden subdial en de eigenlijke wijzerplaat vind ik mooier versierd bij dat merk.
Daarnaast houd ik niet zo van gravures aan de buitenkant van kasten zoals de Mondia die heeft (en Bulgari, sommige Atlantics ook, herinner ik me). De versiering van de reserve-aanduiding is wel mooier bij de spaanse klok, want loopt niet door in de getalstreepjes. De adviesprijzen liggen ongeveer gelijk.

Gezien de wat verkoelde relatie met de firma H. vermoed ik dat geldteruggave hoog gegrepen zal zijn.
Ik wik en weeg nog eventjes, maar nogmaals hartelijk dank, allen :).

Je zult je steeds meer gaan ergeren aan de doorgelopen letters. Weet je zeker dat er swiss staat het lijkt of er sumsu staat :wink:
Even diep ademhalen en wederom het gesprek aangaan. Blijf netjes en probeer vooraf te bepalen wat je wil, inzetten op geld terug kan altijd maar denk na over een alternatief indien dat onbespreekbaar blijkt.

Om eerlijk te zijn vind ik de mondia mooier.
Die vind ik strakker en chiquer ogen.

Succes met je keus.

ik zou hem zeker terug sturen en gaan voor die mondia veel strakker en de afwerking vindt ik veel mooier heel veel succes gr hans

Over het saffier glas, ga even bij een juwelier langs.
Die kan met een diamanttester testen of het saffierglas is, deze slaat dan namelijk uit.

Weet niet waar je precies woont, maar als het regio gouda is, pb maar even.

Volgens mij spiegelt saffierglas vele malen minder (maar dat kan ook een coating-kwestie zijn).
Mijn plezier is er af bij elke onregelmatigheid dus teruggaan is zeker een optie.
Jammer dat je dat steeds moet doen. Hier mis je duidelijk de rol van de tussenhandel (hoewel deze ook die rol niet altijd oppakken).
Jur

Mag ik mij helemaal aansluiten bij de wijze woorden van Jur?

Hallo,

Ik zou me ook ergeren aan die wijzerplaat. Het horloge kost tenslotte wel 1000 euro dus je mag wel een foutloze wijzerplaat verwachten. Die ribbeltjes spelen natuurlijk wel mee.

De ervaring leert echter dat er bijna op iedere wijzerplaat of horloge wel iets aan te merken valt. Ook op de nog duurdere modellen.

Ik zou gewoon netjes vragen om een ander exemplaar of een ander horloge hiervoor in de plaats.

mvg,

Mus

@allemaal
Wederom dank voor de waardevolle input. Ik heb eerst de fabrikant gemaild en probeer dat antwoord in te zetten bij mijn komende correspondentie met de verkoper.

@cmejewellery
Dank voor de tip en het aanbod, ik probeer hier in amsterdam eerst iemand bereid te vinden. Mocht het mineraal zijn, ga ik vol ertegenaan om de ruil/koop terug te draaien.

@jur
Ik kwam bij Häffner terecht omdat ik echt een JM Mystery wilde en er op ebay net naast eentje greep. Toen bleek dat deze juwelier, want dat is het wel degelijk ook, er ook eentje via de baai aanbood en was ik er gauw uit :).

Effe ter verduidelijking: Is het Ralf Haffner die je bedoeld ?

Ik dacht dat deze zaak toch een redelijk goede naam had ?

Marc-B1 Schreef:

Effe ter verduidelijking: Is het Ralf Haffner die
je bedoeld ?

Häffner ja.

Ik dacht dat deze zaak toch een redelijk goede
naam had ?

Dacht ik ook. Had mn huiswerk wel redelijk gemaakt vooraf. Maar zo zie je maar. Als het tegen zit scheidt het kaf van het koren.

Tja, ze hebben wel een enorme keuze én ze zijn imho niet van de goedkoopste…
Dan zou je toch wel iets meer “service” kunnen verwachten…
Hopelijk komt alles goed.

Ik kan me het zeer goed voorstellen: het minste mankementje daar valt je oog op ( omdat je het wéét ) en je bent er levenslang ongelukkig van…

Marc-B1 Schreef:

imho niet van de goedkoopste…

Wisselt een beetje per merk en type. Voor dit model was dit een van de goedkopere. (Gold ook voor de Mühle Glashütte SAR die mn broer er kocht: nergens goedkoper.) Hun eBayprijzen zijn vaak lager dan die op hun site watch.de en soms staat er in hun eBay winkeltje nog een knop voor het doen van een prijsvoorstel bij! Maar dit is misschien meer iets voor het forum ‘Ervaringen’, dus gauw weer on-topic:

Eens even gevraagd bij Mondia (Italiaans trouwens en niet Spaans, al krijg je de site mondia1935.com in het Spaans en kun je daar de catalogus met prijzen downloaden, je moet bij mondiaorologi.com zijn). Ze beantwoorden de vraag naar dealers niet en vermelden alleen Italiaanse dealers op de site, maar doen een voorstel tot direkte koop bij hen; hun prijs voor dit model ligt 10% onder de Spaanse. Enfin, theoretisch allemaal want het geld is er niet 8-).

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je zwaar teleurgesteld bent in de afwerking en afhandeling van dit merk.
Je hebt volkomen gelijk en mijn persoonlijke mening is dat je dit niet hoeft te accepteren. Je hebt recht op een puntgaaf exemplaar en helemaal gezien de prijs die er voor is betaald.
Er kan wel gesteld worden dat er aan ieder horloge wel eens iets mis is, maar in de duurdere klasse hoef je dat niet te accepteren. Ik heb zelf een aantal horloges tussen de 10 en 25 Euro gekocht en zelf die zien er puntgaaf uit.

Zeker een wijzerplaat (eerste blikvanger) moet er bij een nieuw horloge onberispelijk uit zien, anders kan je, zo als al eerder gesteld, de rest van je leven er last van blijven houden.
Er zijn zelfs Forumleden die van een stofje op de wijzerplaat slapeloze nachten hebben.

Dus eis gewoon een perfect exemplaar en ga anders voor het andere model, ziet er strakker en ook mooi uit.

succes.

De fabrikant de foto laten zien, zij laten weten dat perfecte contouren bij een opdruk op een geguillocheerde wijzerplaat gewoon niet mogelijk is. Zij kozen bewust voor opdruk omdat die minder prijsverhogend werkt en niet kan loslaten. Nmm moet je als je het niet perfect kunt op zo’n plaat niet voor opdruk kiezen.
Hun indexen zijn wel geplakt dus daarvan vertrouwen ze de plak wel.

Daarnaast kan Mondia het wel voor dezelfde prijs (en juwelier René Kern deed het in een eigen versie daarvan enige tijd geleden ook goed, voor veel minder trouwens).

Enfin, mijn verzoek om ontbinding van de koop liep al ondertussen en is voorgelegd. Ben benieuwd.

Zojuist antwoord van Häffner.

Zij kozen de makkelijkste weg en legden de zaak voor aan Davosa.
Wat ik al had gedaan en ik had Häffner de (negatieve) resultaten ook gemaild.

Omdat Davosa vindt dat dat ze niet meer kunnen doen dan ze al gedaan hebben (wijzerplaat en caliber vervangen) stelt Häffner helaas ook verder niets te kunnen doen.

Daarnaast stelt Davosa een horloge dat 3 maanden geleden werd verkocht niet te kunnen terugnemen. Een gotspe want in die 3 maanden heb ik het niet kunnen dragen, het was drie keer heen en weer onderweg!

Ik hab Häffner een voorstel gedaan: wijzerplaat nogmaal uitwisselen of het horloge bij hen ruilen voor een van hun andere horloges. Als zij de wijzerplaat wel okee vinden, zullen ze er ook wel een klant bij kunnen zoeken.