Manco of niet? Uw advies wordt op prijs gesteld

Nou, volgens mij komen Häffner en Davosa beide met een (td) in de ‘ervaringen met (ver)kopers’ als het zo doorgaat.

Helemaal mee eens Tom. Deze service lijkt nergens op.

Zou het helpem om een brief rechtstreeks naar de producent van het horloge te sturen met verwijzing naar dit forum?
Ik kan me voorstellen dat de producent anders reageert dan de verkoper. Het zal voor de producent toch belangrijk zijn om goed te liggen wij de horlogeliefhebbers

Is het niet zo dat omdat het horloge steeds weg is geweest omdat er iets mis mee was de normale inruil / garantie regels niet gelden en dat er wettelijk andere regels gelden (ik meen me te herinneren dat ik ooit zoiets in de consumentengids heb gelezen)

Ik zou me dood ergeren aan dit horloge.

Jos M Schreef:

Zou het helpem om een brief rechtstreeks naar de
producent van het horloge te sturen met verwijzing
naar dit forum?
Ik kan me voorstellen dat de producent anders
reageert dan de verkoper. Het zal voor de
producent toch belangrijk zijn om goed te liggen
wij de horlogeliefhebbers

Nee, de producent/fabrikant is Davosa en die zijn er klaar mee, vinden ze.

Is het niet zo dat omdat het horloge steeds weg is
geweest omdat er iets mis mee was de normale
inruil / garantie regels niet gelden en dat er
wettelijk andere regels gelden (ik meen me te
herinneren dat ik ooit zoiets in de
consumentengids heb gelezen)

Ik ben er ook niet vanuit gegaan dat ik daar een wettelijk recht op had -overigens gelden terzake de Duitse regels en uiteraard de Europese, maar hoopte op wat meer tegemoetkoming. Nou moet het voorstel tot oplossing voor de derde keer van mijn kant komen, dat vind ik jammer.

Ik zou me dood ergeren aan dit horloge.

Ik doe mij best om kalm te blijven al ben ik al met al sedert december bezig blij te worden met een klokje en zat mijn ganse spaarvarkentje erin. Tot dusver ben ik nog niet verder uit de bocht gevlogen dan ‘ik zal regelmatig kontakt opnemen, blijkbaar heeft uw bedrijf wat begeleiding nodig’. Ik wil on speaking terms blijven.

We zijn zowat een maand verder en niks opgeschoten. Häffner antwoordde steeds maar niet, ontvangstbevestigingen bleven uit en pas na een stuk of 4, 5 mails kreeg ik van een medewerkster de melding terug dat de mail doorgestuurd werd naar de heer Häffner zelf. Die antwoordde een x aantal dagen daarna zowaar!

Hij vroeg zich af of ik hun bericht wel had gelezen (wat ik als hulpvaardig en vriendelijk opvat :)) en herhaalde simpelweg dat men de klok niet kon terugnemen omdat Davosa dat niet deed. Terwijl ik dat verzoek al niet meer had gedaan.
Mijn wél gedane suggesties -omruil bij Häffner voor een ander horloge, met bijbetaling, of opnieuw voor een nieuwe wijzerplaat terug- bleven onbeantwoord.

Hem een mail gestuurd waarin ik hem aangeef dat hij niet is ingegaan op mijn voorstellen en dat hij zich niet achter een fabrikant kan verschuilen, immers ik heb alleen met de winkelier een overeenkomst.
Omdat hij alleen weigering van de fabrikant als belemmering noemt, stel ik als conclusie dat hij de klacht zelf terecht vindt en er dus de plicht tot herstel bestaat.

Geen antwoord meer, ook op mijn herhaald verzoek terwijl ik nog wel aangaf liefst te willen omruilen omdat ik graag klant bij Häffner wil blijven :).

Rechtsbijstand heb ik niet en een advokaat wordt te duur gezien de prijs van het horloge.

In de tussentijd heb ik al een advertentie op uhr-forum.de gezet (denk daar iets meer kans te maken, in nl wil men liever sportklokken geloof ik), van Häffner verwacht ik niet veel meer dan ik al deed.

NB Als de kwestie is afgesloten, kom ik op diverse fora wel met mijn oordeel over de leverancier in de daarvoor bedoelde rubrieken.

Jammer dat het zo loopt. Maar wie weet, bedenkt iemand zich nog…

Het is verschikkelijk jammer om op deze manier elke keer weer met je hoofd tegen de muur te moeten lopen.Mijn idee…probeer hem zsm via een andere veilingsite oid te verkopen maar blijf je niet ergeren het wordt alleen maar een obsessie(tu)

Sucses!

Mvg Dennis.

tjvreeken Schreef:

Jammer dat het zo loopt. Maar wie weet, bedenkt
iemand zich nog…

Daar hoop ik eigenlijk ook steeds op, Tom, op inkeer, want ik blijf het raar vinden dat zo’n bedrijf zo weinig klantgericht handelt. Bedankt voor je reactie.

dennis the menace Schreef:

Het is verschikkelijk jammer om op deze manier
elke keer weer met je hoofd tegen de muur te
moeten lopen.Mijn idee…probeer hem zsm via een
andere veilingsite oid te verkopen maar blijf je
niet ergeren het wordt alleen maar een
obsessie(tu)

Sucses!

Mvg Dennis.
Dank je wel voor je advies Dennis. Op dit moment zit ik kwa vraagprijs al 200 Euro op verlies, voor een ongedragen horloge… Ik heb best wat leergeld over voor mijn hobby, maar zie er liever een klokje voor terug :slight_smile:

Ik zie dit toch iets anders:
je hebt een overeenkomst met die meneer H. hij levert een defect exemplaar en slaagt er niet in die te repareren. conclusie: koop ontbinden dmv aangetekend schrijven,termijn van 2 weken stellen voor adequate schriftelijke reactie en de geschiedenis puntsgewijs zakelijk weergeven.
waarom zou jij met 200 euro verlies genoegen nemen?
dan service: ik vind het geen service zaak om iets dat kapot is te herstellen, immers men moet correct leveren. haffner neemt toch ook geen genoegen met een 80% biljet van 1000 euro? als het bestond zou de bank dat er namelijk voor geven 800 euro.
dan die print: k smoesjes van de fabrikant, de eerst keer was die plaat wel scherp.
je ziet dat wel vaker: inconsistente verhalen (smoesjes) om de verantwoordelijkheid te ontlopen.
als die aangetekende brief niet werkt; consumenten bond, rader, etc inschakelen.
tenslotte als de speaking terms op zijn: op drukste tijd van de week gaan klagen in de winkel met 2 man of meer.
dan beleefd blijven maar wel doorpraten.
conclusie; leverancier voldoet niet aan leveringsafspraken, hij heeft meerdere keren kunnen herstellen, kan hij niet dan ontbind je de koop. dat er 3 a 4 maanden overheen zijn gegaan is de consequentie van zijn falende herstel acties.
zon brief knal je in 1 uur in elkaar, postkantoor en klaar.

aan wie gaan ze dit exemplaar trouwens slijten? lijkt me een firma en merk die op de zwarte lijst moeten
misschien ook een optie voor een forum: black listed.

succes
willem

willem55 Schreef:

Ik zie dit toch iets anders:
je hebt een overeenkomst met die meneer H. hij
levert een defect exemplaar en slaagt er niet in
die te repareren. conclusie: koop ontbinden dmv
aangetekend schrijven,termijn van 2 weken stellen
voor adequate schriftelijke reactie en de
geschiedenis puntsgewijs zakelijk weergeven.
waarom zou jij met 200 euro verlies genoegen
nemen?
dan service: ik vind het geen service zaak om iets
dat kapot is te herstellen, immers men moet
correct leveren. haffner neemt toch ook geen
genoegen met een 80% biljet van 1000 euro? als het
bestond zou de bank dat er namelijk voor geven 800
euro.
dan die print: k smoesjes van de fabrikant, de
eerst keer was die plaat wel scherp.
je ziet dat wel vaker: inconsistente verhalen
(smoesjes) om de verantwoordelijkheid te
ontlopen.
als die aangetekende brief niet werkt; consumenten
bond, rader, etc inschakelen.
tenslotte als de speaking terms op zijn: op
drukste tijd van de week gaan klagen in de winkel
met 2 man of meer.
dan beleefd blijven maar wel doorpraten.
conclusie; leverancier voldoet niet aan
leveringsafspraken, hij heeft meerdere keren
kunnen herstellen, kan hij niet dan ontbind je de
koop. dat er 3 a 4 maanden overheen zijn gegaan is
de consequentie van zijn falende herstel acties.
zon brief knal je in 1 uur in elkaar, postkantoor
en klaar.

aan wie gaan ze dit exemplaar trouwens slijten?
lijkt me een firma en merk die op de zwarte lijst
moeten
misschien ook een optie voor een forum: black
listed.

succes
willem

Het zou fantastisch zijn als de verkoper zich ook daadwerkelijk wat van een dergelijke brief zou aantrekken maar ik denk dat in de praktijk een firma zoals in het bovengenoemde verhaal zich hier bitter weinig van aan zal trekken.Waarschijnlijk zal hij alleen proberen zoveel mogelijk te doen verkopen(en daar leent het internet zich uitstekend voor waar anders kun je zoveel nieuwe klanten benaderen) en zich zo weinig mogelijk met (after sale) bezig houden.Omzet is het enige wat telt voor deze firma en mocht zich onverhoopt toch een probleem voordoen dan zullen ze zich absoluut NIET genoodzaakt vinden om hier ook maar enigzins tijd in te steken(het product is immers al verkocht dus…bekijk het maar!!!)

(dit is MIJN conclusie na het lezen van zoveel frustratie dus ik blijf bij mijn standpunt…probeer hem zo snel mogelijk te verkopen al is dit verhaal natuurlijk een zeeeer bittere pil!!)

nogmaals sucses!(tu).

Mvg dennis.

@willem55
Willem (1955, dan ben je een jaargenoot), ik moest even nadenken door je post en antwoord daarom nu pas.
Vroeger was ik ook zo geneigd was ertegenaan te gaan tot ik mijn recht had, maar je levensloop kan je karakter beïnvloeden zoals je natuurlijk ook wel weet. Inmiddels vind ik dat een oplossing die niet harmonieus tot stand komt, de mindere is en als er niks goeds inzit, kies ik voor de uitweg die mij het minst belast. Mogelijk is dat ‘de weg van de minste weerstand’, maar in mijn huidige situatie is het dan maar zo. Ik kan het me niet permitteren een hoop stress op de hals te halen om uiteindelijk alleen maar een beter uitziend klokje in handen te hebben waar ik elke keer naar kijkend de hele voorgeschiedenis weer proef.
Dit even afgezien van de praktische bezwaren die aan de forse aanpak kleven, het is immers niet om de hoek maar in Stuttgart, ook de Nederlandse consumentenorganisaties zijn dan vermoedelijk minder geïnteresseerd. Een brief kan wel, dan moet ik me eerst verdiepen hoe dan in Duitsland gaat (mahnen ofzo) en het vermoeden lijkt gewettigd dat ze zo’n brief als pleepapier zien :). Bellen heb ik een keertje geprobeerd, hoewel ik schriftelijk bij een dispuut altijd beter vind, maar kreeg niet eens de juiste persooon te pakken. Men heeft personeelsschaarste en mijn gesproken Duits is net genoeg om me onder tafel te laten lullen terwijl hun Engels net te weinig is om mij goed te begrijpen, merkte ik :).

@anon76864228na the menace
Dennis, het lijkt nou alsof het een of andere knullige zaak is, maar ze staan juist goed bekend, het is een website met keurmerk, ze hebben een basis in drie fysieke winkels in de stad, niet zomaar een internettent. In het begin was ik dan ook nogal verbijsterd en heb in het licht van hun ijzeren reputatie zelfs aan mezelf getwijfeld.
Ik vermoed nu dat ze hun reputatie kregen door mensen die ze de hemel inprijzen voor simpele dingetjes of zelfs voor standaard normaal-verlopende verkoop. Zodra het moeilijk wordt, scheidt het kaf zich van het koren, zo zien we maar weer.
Jouw advies komt momenteel het meest met mijn visie overeen.

Bedankt voor het meedenken maar weer allebei.

Sjokotof
had me niet gerealiseerd dat die H in duitsland zit.
ik begrijp wat je bedoelt maar ik ben kennelijk in staat van een principe kwestie op een x moment de lol er van in te zien. met de kpn heb ik na ongeveer 50 a 60 verschillende mensen gesproken te hebben eindelijk de man gevonden die mij van 2 rekeningen per maand afhielp naar 1 rekening, wat vrij normaal is voor 1 abonnement bij het.net. de kunst is om er een spel van te maken en de humor te zien.
maar ik ben met je eens dat er belangrijkere dingen kunnen zijn om je tijd en energie aan te geven. misschien had ik beter brieven kunnen schrijven voor amnesty.
ik hoop dat je een goede koper vind en mogelijk beste iemand in duitsland die voor zijn service die H kan lastig vallen. immers garantie gaat toch met horloge mee?
groet
Willem en inderdaad dat bouwjaar

Zijn jullie het zat? Ik al wat langer :smiley:

[color=blue]Nou, er kwam geen antwoord meer van de heer Häffner. Verkooppogingen op fora liepen op niks uit -kopers verwachten blijkbaar veel meer dan de 25 procent die ik eraf wilde doen, of de opmerking over het logo schrok af- kijkers waren er wel in zeer ruime mate, dus men spuugt niet op het model op zich.

Häffners AGB (Algemene Voorwaarden) spraken van het recht van de leverancier op 3 pogingen tot herstel, bij gebleken gebreken daarna kon de koop alsnog worden ontbonden. Ik beriep me op dat artikel van de 3 mislukte pogingen in een brief en stuurde het horloge 6 augustus terug.
Hupsakee!

En kijk, plots belde de heer H. zelve mij op ;).
Hij ging heel handig niet op de brief in, maar wel op de oude emails waarin ik voorstellen deed, al bleek hij bij doorvragen die niet te hebben gelezen en stelde een nieuw horloge te hebben besteld om mij tegemoet te komen.

Met de laatste Davosa die ik nu had teruggestuurd was naar zijn mening helemaal niks mis (had hij daarvoor nooit gezegd, hij ging juist op mijn eerdere verzoeken tot stellingname nimmer in, sterker: het horloge kón simpelweg niet door hem worden teruggenomen omdat de fabrikant dat niet wilde -hij uitte dus nooit eerder bezwaar tegen de klacht!) en dat vond de fabrikant ook. Punt.
Wat ik wilde kon volgens hem niet en mijn verloren vertrouwen in het merk Davosa was onterecht.

Om de kwestie na maar te beëindigen en een vrij waarschijnlijke juridische strijd te vermijden -hij mikt blijkbaar op ‘miniem gebrek*’- ben ik akkoord gegaan.
Daar sprak hij zijn vreugde over uit. Ik stel mijn oordeel nog eventjes uit tot het nieuwe exemplaar binnen is… 8-)[/color]

* (De consumentenwet schrijft voor dat de mogelijkheid tot ontbinding er binnen een bepaalde termijn altijd is, tenzij het een minimaal gebrek betreft, in dat geval bestaat nog het recht op gedeeltelijke geldteruggave.)

GEPREZEN ZIJ DE HEER!!!(tu)
ben benieuwt naar het nieuwe exemplaar!

Keep us informed!!
gr Dennis:)

sjokotof Schreef:

Zijn jullie het zat? Ik al wat langer :smiley:

Nou, er kwam geen antwoord meer van de heer
Häffner. Verkooppogingen op fora liepen op niks
uit -kopers verwachten blijkbaar veel meer dan de
25 procent die ik eraf wilde doen, of de opmerking
over het logo schrok af- kijkers waren er wel in
zeer ruime mate, dus men spuugt niet op het model
op zich.

Häffners AGB (Algemene Voorwaarden) spraken van
het recht van de leverancier op 3 pogingen tot
herstel, bij gebleken gebreken daarna kon de koop
alsnog worden ontbonden. Ik beriep me op dat
artikel van de 3 mislukte pogingen in een brief en
stuurde het horloge 6 augustus terug.
Hupsakee!

En kijk, plots belde de heer H. zelve mij op ;).
Hij ging heel handig niet op de brief in, maar wel
op de oude emails waarin ik voorstellen deed, al
bleek hij bij doorvragen die niet te hebben
gelezen en stelde een nieuw horloge te hebben
besteld om mij tegemoet te komen.

Met de laatste Davosa die ik nu had teruggestuurd
was naar zijn mening helemaal niks mis (had hij
daarvoor nooit gezegd, hij ging juist op mijn
eerdere verzoeken tot stellingname nimmer in,
sterker: het horloge kón simpelweg niet door hem
worden teruggenomen omdat de fabrikant dat niet
wilde -hij uitte dus nooit eerder bezwaar tegen de
klacht!) en dat vond de fabrikant ook. Punt.
Wat ik wilde kon volgens hem niet en mijn verloren
vertrouwen in het merk Davosa was onterecht.

Om de kwestie na maar te beëindigen en een vrij
waarschijnlijke juridische strijd te vermijden
-hij mikt blijkbaar op ‘miniem gebrek*’- ben ik
akkoord gegaan.
Daar sprak hij zijn vreugde over uit. Ik stel mijn
oordeel nog eventjes uit tot het nieuwe exemplaar
binnen is… :sunglasses:

  • (De consumentenwet schrijft voor dat de
    mogelijkheid tot ontbinding er binnen een bepaalde
    termijn altijd is, tenzij het een minimaal gebrek
    betreft, in dat geval bestaat nog het recht op
    gedeeltelijke geldteruggave.)

Nou, ik ben benieuwd…

[color=darkblue]Nou, hij is binnen, de nieuwe, maar hij stond al stil toen ie binnenkwam met nog 30 uur gangreserve, dus dat beloofde al niet veel goeds.

Hij loopt niet als ie vlak ligt, houdt zodra in die stand gebracht abrupt op met tikken. Dat abrupte doet me vermoeden dat bv een lager(tap) niet helemaal lekker kan zijn, maar eerst maar es 24 uur verticaal laten lopen, misschien is lokaal de smering slecht verdeeld na langdurige opslag ofzo.

En anders maar weer op reis ermee :sunglasses:

Ze hadden wel netjes mijn eigen band en vouwsluiting van de oude afgehaald en los bijgevoegd, dus dat is toch wel weer erg goed ;)[/color]

Jeetje, het is je niet gegund met dit horloge :frowning:

Hopelijk komt het ooit goed :wink:

Dit is je kans om er vanaf te komen. Weg met dat ding:)

Hoe is de afwerking van de wijzerplaat?!?

Gr dennis.