Manco of niet? Uw advies wordt op prijs gesteld

[color=darkblue]Nou, Dennis, die ziet er deze keer okee uit, dus we mogen niet mopperen :smiley:
En hangend loopt ie lekker vlot door, alsof ie ergens heen moet, slechts 7 minuten voor in de afgelopen 3 uur, maar ach, daar heb ik 'm niet voor.

@Bernard
Lijkt wel zo, ‘must-a did somebody wrong’.

@Tom
Daar zeg je zo wat :slight_smile: Benieuwd hoe hard de leverancier tegenspartelt.[/color]

terugsturen en de nieuwe wijzerplaat overzetten in het oude horloge is dat geen optie??:frowning:
(daar was het uurwerk toch wel OK van???)

this sucks man!!!

Succes!!!
Gr Dennis.

[color=darkblue]Als je iets netjes vooraangekondigd opstuurt naar Häffner krijg je volgens hun site een reparatienummer en een schatting van de duur van de herstelwerkzaamheden. Soms wijkt de werkelijkheid wat af. Ik moest er apart voor mailen en kreeg alleen het nummer met de mededeling dat men het wel laat weten als er iets verandert.
Ik heb natuurlijk bij hen een hoop krediet verspeeld door zoveel pech te hebben ;).

Begin vorige week bezorgde de koerier hem plots. Vooraf informeren dat iets onderweg is en het trackingnummer meedelen is er allang niet meer bij sinds ik de eervorige keer bedankte voor ontvangst en terugmeldde dat het toen wel genoemde trackingnummer op maar 1 klein cijfertje na helemaal goed was getypt.

Ik ben de afgelopen week bezig geweest erachter te komen wat er nou mee is uitgespookt, want hij doet het zowaar en is helemaal niet heel erg beschadigd ook nog deze keer en dan word je bij zo’n mirakels resultaat toch nieuwsgierig.
Häffner geeft zoals verwacht natuurlijk geen antwoord op zo’n stomme vraag, maar de fabrikant, die aanvankelijk volstond met meedelen dat zij het horloge al hadden teruggestuurd, deelde al na het tweede mailtje mee dat de spiraalveer was gericht, men denkt dat die tijdens het transport in het ongerede was geraakt.

Hopelijk kan ik er weer vriendjes mee worden (met het horloge dan; met de leverancier, da’s wat hoog gegrepen) of zelfs een beetje blij mee zijn.
Daar is nog tijd genoeg voor, er zit immers nog tot eind december 2010 garantie op (tu).

En anders is daar mijn Seiko opwindzakhorloge (6602 9010) dat denk ik uit ergens begin jaren '70 stamt, toen ik een polshorloge te gewoontjes vond en dit ding in mijn 5e jeanspocket aan een ketting had zitten.
Ik duikelde het net uit een verhuisdoos op, poetste het een beetje op, gaf het een paar slagen en ja hoor, het liep meteen lekker. Kijk, zo moet het dus, dat zijn pas klokkies :D![/color]

Dus als ik het goed heb ben je langer dan 4 maanden met dat ding bezig geweest… ik bewonder het geduld. Ik had dat niet gekund, ik had het horloge allang naar buiten gesmeten of meneer in Stuttgart verblijd met mijn aanwezigheid.

Maar ik wil je niet dat sprankje vreugde ontnemen dat je voelt maar ga je dat horloge nu wel dragen? Want ik zou er toch altijd een naar gevoel bij hebben en ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat het dan dus stof gaat verzamelen. Ik hoop het niet want dit horloge heeft echt veel geld en (heel erg veel) moeite gekost.

Er is wel tenminste iets goeds uit gekomen want ik denk dat niemand die deze thread leest het ooit in zijn hoofd haalt om ook maar iets daar aan te schaffen.

Seveadon Schreef:

Dus als ik het goed heb ben je langer dan 4
maanden met dat ding bezig geweest… ik bewonder

Eigenlijk sedert begin december 2007 bezig met aankoop van een klokje bij die tent, dus 9 maanden, was voor Kerst bedoeld… Sedert begin april 2008 met de Davosa, da’s dus ruim 5 maanden.

het geduld. Ik had dat niet gekund, ik had het
horloge allang naar buiten gesmeten of meneer in
Stuttgart verblijd met mijn aanwezigheid.

Daar heb ik zeker aan gedacht, om ter plekke eens wat stennis te schoppen, maar dat zou dan een voor mij te zware reis worden (trein, overstap etc), bleek na enig uitzoeken :(.

Maar ik wil je niet dat sprankje vreugde ontnemen
dat je voelt maar ga je dat horloge nu wel dragen?
Want ik zou er toch altijd een naar gevoel bij
hebben en ik ken mezelf goed genoeg om te weten
dat het dan dus stof gaat verzamelen. Ik hoop het
niet want dit horloge heeft echt veel geld en
(heel erg veel) moeite gekost.

Ik heb hem vandaag maar eens wat draagtijd gegund, ik probeer het gewoon, mede op aanraden van anderen. Heb ook gemerkt dat er een flinke hoop van de prijs af moet voor iemand hem wil kopen. Zover ben ik nu niet en het kan tzt altijd nog.

Er is wel tenminste iets goeds uit gekomen want ik
denk dat niemand die deze thread leest het ooit in
zijn hoofd haalt om ook maar iets daar aan te
schaffen.

Hij is met sommige artikelen goedkoop en voor sommigen geeft de prijs de doorslag, kan ik prima begrijpen. Als alles goed gaat, schijnt het een prima tent te zijn, maar ja, welke is dat dan niet :wink:

Maar goed, ik kom nog met een zakelijke samenvatting voor het ‘ervaringen met (ver)kopers’ subforum; vermoedelijk kan ik in de primair germaanse thuismarkt ook nog wel een paar fora verrijken met mijn ervaringen.

Mooi, wens je er veel geluk mee. Heb je wel verdiend onderhand en idd gewoon alle beschikbare fora langsgaan en dit verhaal delen.

Zelfs al is dit nu (eindelijk) afgehandeld, ik blijf het belachelijk vinden.