Marathon Only

Rotor issue. zat muurvast . ga hem niet als handopwind horloge gebruiken. is hij ook niet voor bedoeld

Is er een manier om de geur van de rubber band te verminderen? Ik draag hem nu enkel op de metalen band, ik vind de geur echt te sterk.

3 likes

Neem aan dat het onder garantie valt.
Nieuw gekocht. bij windycitywatchcollector.

2 likes

Ik draag de MSAR alleen op rubber.
Moet zeggen dat ik de 18mm rubberen band veel minder sterk vind ruiken dan in het begin.
En nee, geen corona gehad. Kan ‘gewenning’ zijn….

2 likes

Ik merk net als @Stephannl dat de geur ‘aan de pols’ vele malen minder sterk is (bijna niet aanwezig). Als ik het bandje een dag wegleg, stinkt het weer als een verrot vanilleijsje. Kortom, dragen!

Er zal wellicht wel een truukje zijn, zoals in een bakkie schoonmaakazijn ofzo … maar of dat allemaal echt werkt. Als je ene Googled op “remove vanilla scent rubber strap” kom je onder andere dit topic tegen, waarin wat tips staan.

Daar staat trouwens ook het volgende:

If the scent (generally oil-based) is compounded into the rubber (meaning added to molten rubber, then kneaded and processed while hot) then it is in there forever until the compounds eventually dissipate (probably past the life of the part) or break down through oxidation. Soaking the strap in any sort of liquid, either solvent or clear oils may draw out some of the scent at the surface, but will not penetrate. If it does penetrate, the piece will become swollen, distorted, and ultimately destroyed (but not dissolved because it’ll have been vulcanized). Tires are vulcanized and sulfur compounds are commonly used for this purpose so natural rubber straps will almost invariably have some sulfur odor. Synthetic rubbers (EPDM, SI) and silicone rubber will not.

So the answer is you may slightly reduce the scent (but potentially damage the strap), become used to it, or decide that you can’t and never buy scented natural rubber straps again.

“become used to it” … :joy:

Hij is een officieel verkooppunt, dus dat komt wel goed.

2 likes

4 likes

Ik werd weer eens herinnert aan het feit dat de Marathon TSAR, dus de quartz uitvoering die ik heb, uitgeleverd is aan o.a. NASA duikers. Telkens als ik dat hoor denk ik weer “Hoe dan?”, dat zijn toch ruimtemannetjes enzo. Wat nou duikers?

De TSAR wordt ook issued aan speciale eenheden die onderwater bommen en granaten (EOD duikers) onveilig moeten maken en aan de kustwacht, die doen ook wel eens wat onder water maar NASA personeel? Vertel!

Al onderzoekende kwam ik terecht op een heerlijk stukje leesvoer wat ik jullie niet wil onthouden. Zie hier, het grootste zwembad ter wereld met … inderdaad, NASA duikers! :diving_mask:

Veel leesplezier!
PS Ik heb overigens niks over onze klokkies kunnen vinden in dit artikel. Da’s dan weer jammer. :wink:

1 like

Op het eerste oog ziet 't er prima uit! Zal er vanavond even verder naar kijken.

Wel altijd verrassend, bij Marathon zelf iets bestellen. Je denkt vooraf, “Sjips, die verzendkosten!” dus laat ik maar acht 20mm spring bars nemen (terwijl ik er maar twee nodig had) én een leuk bandje (die ik helemaal niet nodig heb). Dan valt het in verhouding mee. Althans, zo voelt het. Vervolgens krijg je dit afgeleverd uit Bergamo (IT), vanwaar Marathon tegenwoordig Europa aan het veroveren is …

… leesvoer, weer een lichtgevende patch & muts nummer twee! :partying_face:

Tja. Wat mot je ermee? Nou ja, voor de leuk … :sunglasses:

3 likes

Gaat gelijk weer de doos in, de lade in … dit was leuk om de verzendkosten relatief laag te houden maar voor mij echt weggegooid geld. Ik had het kunnen weten. NATO bandjes fikken lekker, verder kan je er echt hélemaal niks mee. Vind ik. :beers:

PS De kwaliteit is meer dan prima hoor @Stephannl. Keurig stofje.

3 likes

Snel geleverd door de italiaanse tak van de Marathonfamilie.

Ik wist niet dat ze een zwartgrijze muts hadden.
Vind die wel leuker dan de blauwwitte (heb daar 2 van, die ik in dit seizoen ook gebruik).

1 like

Heb je een excuus om ook weer eens iets te kopen, misschien krijg je 'm wel met de 3-piece rubber meegestuurd … :wink: ze zijn trouwens ook te koop volgens mij, mijn blauwe heb ik gekocht (bij Chris). Voor slechts 22 euro zie ik net, excl. verzenden.

Ik ben wel erg nieuwsgierig wie met de JDD uit het blauwe aan de haal gegaan is, ik hoop dat hij binnen HF gebleven is.

2 likes

Ik ook.

@Bierkameel, kassa 1 alstublieft. Of je even kunt aangeven waar de JDD terecht is gekomen, binnen of buiten HF? We zijn een beetje nieuwsgierig … :wink:

2 likes

Hij is gelukkig binnen het forum gebleven, nu hopen dat @oliverjw een foto post :slight_smile:

4 likes

Dat roept bij mij de vraag op of @ivar1 ook ooit een foto gaat plaatsen (of heeft hij hem al weer geflipperd?). :smile:

1 like

Waardeloos licht… Maar blijft mooi.

6 likes

Crosspost, deze morgen ophalen in België;
IMG_03681

7 likes

Binnen het forum gebleven en daar blijft hij ook, erg nuttig dit en ik ‘grote blij’ :slight_smile:

1 like

Dat is wel toepasselijk bij een 46mm JDD :smile:

1 like

morgen gaat hij terug naar @Miez
:slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

3 likes