Seiko SPB14X Only (Deel 1)

:joy:

1 like

hij is nog steeds erg aantrekkelijk hoor :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Totaal opgewonden!

:wink:

7 likes

Ga je dan weer voor je oude 149 die in het blauwe staat? :grin:

1 like

Gezien mijn SPB147J1 op een rubberstrap komt, welke bracelets zijn goed geschikt voor dit pareltje? Strapcode oid?

Als deze snel genoeg weg is, wie weet. :wink:

Ik denk het niet eerlijk gezegd want vind het verschil in prijs niet helemaal goed ‘uitlegbaar’ meer, nu ik ze beide heb gehad. Die blauwe is ontzettend fris en gaaf maar heeft wel exact dezelfde specs, behalve de kleurstelling van een paar onderdelen. Oh ja, limited en een rubberen bandje … :partying_face:

Ik weet het nog niet!
Vooralsnog ben ik trouwens ook ontzettend blij met mijn Marathon TSAR. Die ga ik nu even weer een tijdje dragen, heel prettig en de Seiko wacht op een nieuw baasje.

2 likes

Hij is er nog hoor en zoveel mooier dan alle andere horloges… :smiley: :wink:

1 like

Het is in ieder geval de mooiste SPB14x. Vind ik. Maar goed, ik heb mijzelf vanmiddag al getrakteerd op iets anders. Op iets wat ik niet al eerder heb gehad en ook eens wil proberen; een Astron … :wink:

9 likes

Ook heel gaaf, totaal iets anders!
Geniet van je aankoop👍

1 like

Laatste dag :unamused:

8 likes

Geen 14X maar de SPB213J1. Had mijn zinnen gezet op een SPB143, maar liep deze afgelopen weekend tegen voor het lijf voor een hele nette prijs. Twijfel nog steeds of ik hem ga houden, maar begin hem toch ook wel leuk te vinden :grimacing:

10 likes

Het is eigenlijk de 143, met een witte plaat.

1 like

En een blauwe bezel.

1 like

Ik zit blijkbaar ineens vol in een nato-periode in mijn horlogeleven:

14 likes

Yes. Had de 143 op het oog in eerste instantie, juist vanwege de grijze dial. Komt er uiteindelijk ook nog, maar vind deze dial toch ook wel erg apart. Hij is niet spierwit, maar meer zilver. Ziet er heel apart uit. Maar denk echter wel dat de 143 wat makkelijker te combineren is met mijn garderobe.

Yes. Hij is in fel licht ook goed blauw, maar grootste gedeelte van de dag vrij donker, haast tegen het zwart aan.

7 likes

Tof horloge, groet van zijn neef.

9 likes

Hoe valt deze op een 16.5 cm pols mannen?

Hoe breed is je pols? Dat is wellicht belangrijker dan de omtrek. Op een brede platte pols zou ie goed kunnen passen, maar op een smalle hoge pols, zou het wel eens kunnen misstaan, ondanks dat de omtrek van de pols hetzelfde is :wink:

1 like

Ik heb een (iets onder) 16cm pols en vond hem nét kunnen, maar hij is wel topzwaar en best dik waardoor het me na een tijdje tegen ging staan.

Ik heb nu een Black Bay 58 die op mijn pols veel beter zit. Dat is wel een andere prijsklasse maar een Oris 65 is ook een goed alternatief. Heb je een volle beurs dan uiteraard ook de SLA017, wat een beauty is dat!