Ha, je hebt de knoop doorgehakt! Van harte alvast.
Gaaf. Ik ben benieuwd hoe 'ie bevalt naast de 149.
Overigens kan ik bij de SPB143 de zwarte OEM rubberen band (Ref. R03E011J0) van harte aanbevelen. Leuk voor erbij en past 'm prima!
Ik zie deze opmerking vaker voorbij komen en snap het niet zo goed. Wat is er precies mis met de OEM band van Seiko zelf die je erbij krijgt? Ik zou er voor geen goud een Strapcode of andere niet originele band opzetten. Vind de scherpe end-links van Seiko mooier (afgewerkt) en de sluiting ook, bovendien past ‘de kleur’ beter. Smaak, jaja …
Die belachelijke duikersextensie waardoor de sluiting veel te lang wordt.
Verder is de OEM band wat aan de dikke kant, die Strapcode is wat dunner waardoor het geheel voor mij wat meer in balans is.
Ah dat rare frubbeltje wat ik in den beginne niet eens los kreeg!
Kostte me mijn nagel. Wat een gedoe …
Maar goed, ik heb geen last van de duikextensie en het stoort me ook niet. Hij ligt bij mij ook helemaal lekker om de pols, dat scheelt denk ik ook wel. Dat van die dikte/balans herken ik niet zo. Ik heb laatst een 147 op een Strapcode omgehad, voelde voor mij niet anders. Was dus ook prima, maar als gezegd ik vind de Seiko band mooier.
Buiten het feit dat deze oem rubber strap wat langer is, is het wel de fijnste rubber strap die ik ooit gehad heb.
deze post is vooral een excuus om deze zwembad foto te posten
Slap excuus
Jajaja. Tuurlijk!
Oh wacht, het zwembad …
Nog even een plaatje van vorig jaar. Sinds ik de 143 heb draag ik eigenlijk niks anders meer. Qua banddiscussie: ik vind die divers extension irritant, maar de rest van de bracelet erg mooi en fijn.
Edit: ik zie dat ik reageer op een bericht, was niet de bedoeling. Zit nog niet lang genoeg op internetten denk ik
Ben benieuwd wat je er irritant aan vindt? Ik heb een 17,5 cm pols en het stoort me helemaal niet. Misschien bij een kleinere pols?
Ik ook. Hij zit ook een beetje tussen een Oyster en een President in omdat hij niet zo plat is.
Niet de beste foto maar dit is mijn issue met de divers extension: de extension maakt een hoek tov de overige links (en ook tov de clasp). Dat maakt dat die link subtiel in mijn pols drukt, tenzij ik de schakels zo eruit haal dat de clasp iets meer naar voren zit dan je normaal zou hebben, waardoor de extension de hoek van mijn pols een beetje volgt (overigens pols is ± 18cm, redelijk plat). Maar dat is weer lelijk om te zien onder een bepaalde hoek (omdat de clasp en de divers extensie dan open staan met een kier).
Kan goed zijn dat dit mijn specifieke exemplaar is en dat e.e.a. recht gebogen kan worden. Maar hoe puristisch we ook willen zijn, divers extension is voor de meeste van ons gewoon niet nodig. Het zou mooi zijn als je die er makkelijk uit zou kunnen halen.
Vind de Seiko band ook erg mooi. Heb ook naar een andere band zitten kijken, maar als ik de banden zie van mijn andere horloges zonder dia shield, dan klopt de kleur net niet… en daar kan mijn OCD echt niet tegen
Dat de band wat aan de dikke kant is vind ik niet erg. De bezel is ook wat dikker geworden tov de vorige modellen, dus dat past wel in zijn geheel, vind ik. Hierdoor wordt het in zijn geheel robuster.
De divers extension, tja… Hij buigt mooi mee met de pols, dus het zit me totaal niet in de weg. Maar zonder lijkt me wel mooier. Heb ik het nodig? Nee totaal niet
Met die extension heb ik ook geen problemen, wel met dat rammelende klepje dat over de sluiting heen zit. Gewoon net niet passend genoeg en daardoor klinkt het goedkoop.
Dat had ik ook, maar even in de bankschroef en een paar klappen met een klauwhamer was het probleem opgelost…
We hebben dezelfde OCD.
Jep,het moet echt heel raar gaan lopen, wil ik de 62MAS de deur uit doen. Laatst heb ik een Oris Divers 65 gekocht, waar ik al 2 jaar lang op zat te kwijlen. Al langer dan de 62MAS dus, want die kwam in februari pas in beeld. Indien ik alle alle horloges zou moeten verkopen en ik mag er slechts één houden, dan is dat toch echt de 62MAS.
Zeker! Ik blijf de 149 de favoriet vinden van alle SPB14x uitvoeringen.
Ruilen? De 143 is ook mooi hoor …
@WatchesAndPugs, hou ‘s op met die fijne kiekjes.
Ik krijg zin in vakantie!
Kan het niet beloven!!