Marathon Only

Nick Mankey is een erg goed alternatief. Ik en @Chlorophyl zijn fan.

2 likes

Die Mankey vind ik maar ingewikkeld, en mis de closed loop (niet dat ik tot nu toe een springbar failure heb meegemaakt).

PSX_20201211_073954

2 likes

Wat voor batterijtjes moeten er in voor die verlichting :wink::fire:

Top aanwinst zo net voor de :arrow_right::christmas_tree:

2 likes

Ik ben een beetje in de war! Sinds ik deze dikke TSAR weer in bezit heb, heb ik geen behoefte om nog iets anders te dragen. Sjips, … :see_no_evil:

5 likes

@junior zo heel vervelend zou ik dat niet vinden, dan hou je mooi wat geld over voor kerst inkopen😅

1 like

Vandaag is eerdaags (schaamteloze plug) … nu maar hopen dat je er geen spijt van gaat krijgen! De TSAR is wel een lekker pak & gaan horloge, loopt altijd én op tijd. :sunglasses:

5 likes

Zou @Roger_Beep bewust het serienummer afdekken op caseback en weten dat dat nummer ook op de doos staat :laughing:?

2 likes

:joy:


X post van eerder vandaag

3 likes

:joy::joy:ja dat was wel een bewuste actie dat afdekken…

2 likes

Dat het nog zichtbaar was kan trouwens behulpzaam zijn om deze vraag te beantwoorden:

Mijn vorige TSAR was s/n 8588 die was van januari 2018. Mijn huidige heeft s/n 9770 en is van oktober dit jaar. Dus jouw afgedekte op de doos zichtbare s/n zou inderdaad zo maar eens 2018 kunnen zijn, @Roger_Beep. Dat jaartal lijkt me een goeie gok dus … :sunglasses:

2 likes

Thx voor het meedenken!

1 like

Kleine edit gedaan, even opgezocht: Mijn eerste was van januari 18.
Succes met de verkoop! :ok_hand:

1 like

Iemand ervaring met goed adres rondom amsterdam om marathon bracelet te laten resizen. Ik waag me niet aan deze dubbelschroef exercitie met losse schroevendraaiers. En een setje van bergeon voor 100+ is me nog iets te duur.

Edit: hoewel, de lokale juwelier vraagt voor een meer eenvoudige band 15 euro per keer. Weet niet hoeveel een marathon band zou moeten kosten.

1 like

Hetzelfde mag ik hopen!

Voor een juwelier is het zo gedaan en je kunt ook uitleggen dat dit horloge niet in NL te koop is, dus je hoeft je niet een soort van bezwaard te voelen dat ermee naar binnen loopt met deze vraag. Mijn lokale juwelier heeft me ook wel eens geholpen met zo iets (was pin-collar, waar ik nog niks van snapte), ik hoefde niks af te rekenen, “service meneer.”

De Marathon band heb ik indertijd trouwens wel zelf gedaan met twee losse schroevendraaiers (met zgn. curvature blades om te voorkomen dat je de schroefkop beschadigd). Living on the edge … :wink:

1 like

Ja, ik heb hem ook zelf op maat geklust op mijn MSAR. Is te doen hoor.
De truc is om de schakel die je wil verwijderen echt goed onder de hete kraan te houden.
Daardoor wordt de boel veel makkelijker gangbaar en kun je relatief eenvoudig de klus zelf klaren en de schroeven los draaien.

Ik ben bevriend met Jim Madrid (de ontwerper van de MSAR/TSAR). Tip komt uit zijn koker en maakt serieus een wereld van verschil.

2 likes

Okay, met twee schroevendraaiers zou het dus moeten lukken? Tip 1.4 mm ?

Maat moet ik even bekijken als ik thuis ben. En een stukje tape er over heen tegen de krasjes.

Ben ook niet thuis momenteel.
Ik gebruik volgens mij 1.6, maar dat weet ik niet zeker.

Goeie tip! :ok_hand:


EDIT: Net even gekeken, kan niet meer nagaan welke maat op de schroevendraaier zat (ik heb er vier van 1,2 tot 1,8).

Heb een brakke 1.4 mm, die past. Wellicht dat 1.6mm ook nog past.