Marathon Only

Even een vraag aan jullie Marathon adepten. Waar kopen jullie je marathon horloges? Via de UK of uit USA/Canada. Wil een General purpose Quartz beatertje aanschaffen nu ik geen shock meer heb.

1 like

Gnomon Singapore

2 likes

Dat kan ook natuurlijk :sweat_smile:, zal eens kijken op de website. Thnx!

1 like

Hmm, ze hebben de gpq niet in Singapore. Tenminste niet die ik wil

1 like

Voor welke versie ga je? Tritium of Maraglo, met of zonder datum, kunstof/composiet of staal?
Prijzen vergelijken is de moeite waard.

Marathon zelf
Versturen uit Zwitserland/fabriek, met wellicht een mooie doos - in ieder geval bij de SAR.

Heinnie (AD in UK)
https://heinnie.com/watches/watches/?Brand=66

Geen ervaring mee, maar nu nog geen invoerrechten vanuit de VK.
Voor mijn gevoel weinig tot nooit aanbiedingen.

Windy City Watch Collector (US)

Bij Chris mijn Artic gekocht. Op zich prima vent, stuurde mij alleen bracelet met andere marking dan ik wilde (seal ipv maple leaf). Wilde hij oplossen, maar ik vond heen en weer zenden van bracelets iets te veel van het goede. Verzending via DHL express mogelijk. Betaalde relatief weinig invoer en btw.

1 like

Ik wil de gpq sage met tritium tubes in kunststof en het liefst zonder datum en zonder de us goverment print. Ik ga eens ff rustig kijken, volgens mij liggen de prijzen niet heel ver uit elkaar.

Sterile dial is :+1: Deze toch?

Windy city 165 euro vs marathon zelf 218 euro
Scheelt toch iets. (Misschien bij windy heel duidelijk aangeven dat je de sage green wil… :smirk: gezien mijn ervaring met de bracelt)

@bakerwet: bij jouw marathon uit Zwitserland moest je ook btw en invoerrechten betalen toch?

Jup deze! Ik zal het in gedachte houden als ik bij windy bestel heel duidelijk te zijn :sweat_smile:

1 like

Jazeker. Ik heb in de maanden ervoor allerlei sites in de gaten gehouden en gehoopt op eventuele deals. Ook Chrono24 en het forum rond gestruind.

Uiteindelijk gebruik gemaakt van de black-friday deal op de marathon site zelf (20% en daarbovenop 10% bij een registratie van een nieuw account). Pakket netjes en compleet bezorgd met de nodige goodies. Daarnaast heel transparant in de bijkomende kosten.

Al met al heb ik hem nu gekocht met 6% korting op de nieuwprijs​:see_no_evil::grin:.

3 likes

Is mijn ‘go to address’ voor Marathon. Chris is inderdaad een prima gast! Soms moet je hem wel even achter de vodden zitten, zo is er een muts onderweg die hij vergeten was op de post te gooien. Eerder al een stalen band bij hem gekocht.

Mijn twee TSAR-horloges heb ik (met de kop eraf) via HF gekocht … :wink:

Niet gek toch?

Weet niet meer of deze al geplaatst was.
Heerlijk Noord Amerikaans promo filmpje…

3 likes

Nav discussie over half-life van tritium vroeg ik af of je toevallig een ‘lume’shot hebt van de 1991 navigator. Geeft die nog licht?

Hi Stephanni,
mijn 1991 geeft geen licht meer op de wijzers en uur markeringen, dat zijn tritium tubes, maar de lume pip op de 12 uur bezel geeft nog wel licht ! Andere samenstelling ??
En ik heb ook nog een Adanac/Marathon uit 1991 en die geeft nog wel licht ( maar niet heel sterk ) en dat zijn geen tubes maar gewoon beschilderde uurmarkeringen .

2 likes

Dank. Na kleine dertig jaar zijn de tritium buisjes dus in praktijk dood, of in ieder geval niet meer waarneembaar. Theoretisch zouden ze op 18% van oorspronkelijke intensiteit moeten zitten. De lumepip zal wel maraglo (of een voorganger) zijn.

Blijft mooi ding de navigator… Het is dat ik geen verzamelaar/hoarder wil worden.

Nee dat moet je te allen tijde zien te voorkomen :rofl:

1 like

5 likes

@Stevil85
Komende dagen weer kortingen op de marathon site. Wederom 20% + 10% registratie nieuw account maakt 30%:nerd_face:. Met een beetje geluk heb je hem dan nog onder de boom en anders voor de jaarwisseling :crossed_fingers:t2::sunglasses:

1 like

WOW thnx voor het delen. ik ga zeker eens kijken

Bespaar je de moeite, de beste deal staat gewoon hier:

Doe ik het nou gewoon weer? :joy:

Jij wil die gewoon uit het blauwe gedeelte hebben zodat jij die van jou kan plaatsen… :thinking: