Marathon Only

What happened met de Marathon EU website?
Prijzen zijn ineens een stuk hoger dan op de Marathon Noord Amerika website.

Ik zit te kijken naar een stalen band, die zijn nu op de Marathon Noord Amerika site €187 en op de Marathon EU site €280. Zo ook met alle andere producten.
Ze hebben nu ook ineens websites voor diverse EU landen

Zou dit betekenen dat ze nu vanuit de EU verzenden en de prijzen incl. BTW zijn?

1 like

Ik vermoed dat ze versturen vanuit Italië (hoofdtekst eu is/was Italiaans, en telefoonnummer servicedesk is Italiaans.

De website geeft dit echter niet duidelijk aan. Zie een verwijzing naar de US site/tekst die het heeft over verzending uit Zwitserland.

2 likes

Ik bespeur al langer een trend bij Marathon dat ze meer op de mass market willen gaan verkopen. Kijk alleen al naar de verpakking, die een paar jaar terug bestond uit een simpel langwerpig kartonnen doosje met één simpel velletje papier wat door moest gaan voor een handleiding, nu zijn het ‘pianogelakte’ doosjes, met keurige boekjes, doekjes, omdozen en wat dies meer zij. Kortom, het lijkt erop dat ze de wereld willen gaan veroveren en wij niet langer een horloge bezitten wat moeilijk verkrijgbaar was tenzij je een ‘government employee’ was. Jammer, maar begrijpelijk. Nu is het wachten op een NL juwelier die erin wil stappen, kunnen we ons batterijtje daar laten vervangen. :wink:

Vermoed van wel!

PS Als we hier nou toch zijn, plaatje erbij … :sunglasses:

5 likes

Ben ik blij met mijn ‘Maple’, hierdoor toch nog een beetje exclusief.

2 likes


En dat is nummer 3 in de collectie :smiling_face_with_three_hearts:

5 likes

8 likes

Say whut…

Op ebay heeft deze kort te koop gestaan.
Is volgens zeggen een prototype die niet naar Marathon was teruggestuurd.
Is kort na verschijnen van ebay afgegaan.

6 likes

4 likes

In de categorie waar of niet waar.
Er was ooit een Marathon DPW z1000 1000m diver (jaren 80).

“this was a prototype delivered to Canadian SAR but considering the shape. it could also been a sample that never was tried out in real conditions.”

Er zit wel een interessant verhaal achter dit model horloge, de DPW z1000.
Dus het verhaal zou waar kunnen zijn.

http://www.deskdivers.com/Site/candino1000.html

3 likes

X post

5 likes

6 likes

Nagevraagd bij Marathon: verzending is vanuit Zwitserland.

Kopen via eu site is daarmee waarschijnlijk duurder dan kopen bij AD in de VS.

1 like

Oh apart :thinking:

Heb ook even gekeken net en verzenden naar Nederland via de North America site kan überhapt niet meer…

Zitten dan wel aardige verschillen in de prijzen. In het geval van een GSAR zou je via de North America site €1.155 betalen (€1.105 + ongeveer €50 shipping).
Via de EU site is dit nu €1.300 (geen verzendkosten).
Een verschil van €145. En daarover nog eens BTW is een verschil van €175, bijzonder wel.

1 like

3b38e3d5-03ba-4c08-b36e-3081a8c50f83

3 likes

5 likes

6 likes

6 likes

6 likes

Barton strap? Zijn die zacht/soepel?

1 like

6 likes