Marathon Only

2 likes

Haha :rofl:
I’m coming back where it all started. Dat kopen/verkopen ben ik wel een beetje klaar mee, als ik nu weer bedenk dat ik mijn Marathon weg doe dan zeg ik mijn HF account op, doe ik al m’n materialistische bezittingen weg en trek ik met een plunjezak de wijde wereld in :crazy_face:

2 likes

11 likes

Cool! :sunglasses: hoe draagt hij ten opzichte van de Quartz? Hij is wat dikker toch?

1 like

Welkom terug !
Ik had al zo het idee dat het niet zo lang zou duren .

1 like

:+1:

1 like

20210104-IMG_6357

… jaja, ik heb 'm nog!
Niemand wil hem hebben.

:beers:

4 likes

Iedereen gunt hem je.

2 likes

:+1: Ik weet eerlijk gezegd niet of de auto dikker is. Hij draagt top, merk eigenlijk geen verschil. Op het internet staat ook tegenstrijdige info.

Even gekeken… Marathon spec sheets zeggen bij beide 14mm. (Edit: oeps, bij de GSAR gekeken)

1 like

Op de website:
MSAR Auto

  • DIMENSIONS: 36mm Diameter / 14mm Thickness

MSAR Quartz

  • DIMENSIONS: 36mm diameter / 12.25mm thickness

En op de spec-sheet:
Auto 13mm en quartz 12mm. :rofl:

Was nog niet wakker en keek bij de GSAR en TSAR spec sheets.

Gebrek aan consistentie bij Marathon voor dit soort dingen is wel een dingetje. Ik zou de spec sheets als leidend nemen. En even een schuifmaatje kopen en nameten… (Alles voor het forum)

Edit: je kan de minder betrouwbare ijsstokrolmaat methode gebruiken. :wink: Bijvoorbeeld de Maple Leaf GSAR…

5 likes

Als iemand de quartz even meet ga ik aan de slag met de auto. Ik vind de inconsistentie ook vreemd, maak je enorm precieze instrumenten, is iets eenvoudigs als de hoogte van een kast ingewikkeld :thinking:

Weet iemand trouwens hoe je een mooi rond gaatje in de rubberen strap krijgt? (de oude, die jezelf door drukken).

Laten we het er op houden dat de horlogemakers niet de website beheren, of de websitebeheerders de horloges maken.

De MSAR auto is 14mm hoog (Edit: 13.95 dus zal wel neerkomen op 14)

Was bij de gamma voor andere spullen, even gekeken voor een schuifmaat. Maar 20+ euro was me even te gortig voor deze test.

Kun je heel wat Magnum-ijs-test-stokjes voor aanschaffen. Incl eet-plezier :stuck_out_tongue:

1 like

Meestal vreten de kinderen het op voordat ik er erg in heb. De MSAR quartz is beduidend lager dan de GSAR. 12,5 tegen 14? (De ijsstokrolmaat is gevoelig voor afwijkingen).

Anyway, ik ga.eens kijken voor goedkoop schuifmaatje.

Edit: voor 7,99 thuisbezorgd :partying_face:

2 likes