Marathon Only

Een COVID week zonder horloge doorgebracht. Vandaag maar weer eentje om.

7 likes

6 likes

7 likes

9 likes

Nice, fijne vakantie!

Na een week huttentocht in de alpen viel het mij opeens op dat de verf van de bezelmarker op 46 min verdwenen is. Ik zie het als een mooie souvenier/aandenken.

4 likes

Ah… de speciale marathon feature. Mocht het gaan irriteren geloof dat ik ergens advies voor lakstift heb gezien.

1 like

2 likes

Ik heb mijn GSAR Anthracite in het blauw staan (hint @Stephannl).
Wellicht sta ik open voor een marathon quartz, mocht iemand willen upgraden (groter of auto)?
Ik weet het zelf ook niet helemaal precies wat ik wil, misschien een witte tsar/msar? Stuur gerust een bericht, wie weet komen we er wel uit. Fijne zondag!

1 like

Ik zag 'm @west , maar ben nu geld aan het verbranden in de VS. Dus zo’n aankoop zit er momenteel niet in.

3 likes

It’s back! :partying_face:
Goh wat is 'ie klein, na alleen de GSAR te hebben gedragen :grimacing:

5 likes

Mooi dat ie terug is.

2 likes

nice! is dit de 36 of de 41 mm?

:+1: eindelijk, nu lekker dragen. Dat de draagtijd de reparatie-verzendtijd mag inhalen :slight_smile:

Dit is de MSAR, 36mm.

1 like

ahaa kijk, hoe bevalt de 36 mm? heb er ook weleens naar gekeken, maar weleens over gelezen doordat die wat kleiner is, maar wel dezelfde hoogte heeft net wat bijzondere verhoudingen heeft, heb jij ook die ervaring of?

Dat vind ik een beetje een moeilijke vraag om te beantwoorden, misschien dat anderen ook een reactie willen geven voor een beter beeld?

Ik vind de 36mm heel fijn dragen. Zoals je zag in mijn vorige post moest ik wel weer even wennen aan het formaat, want de weken daarvoor heb ik alleen maar de 41mm gedragen. Daar zit wel een verschil in qua grootte (diameter), overigens niet qua dikte.

Van de msar/36mm heb je de quartz variant, die is ergens rond de 12mm dik. Dit is de enige die qua dikte afwijkt. De automaat is ongeveer 14mm en heeft dezelfde dikte als de gsar/41mm variant.

Ik heb zowel de quartz 36mm als de automaat 36mm gehad (de automaat heb ik nu) en zonder ze beide tegelijk in bezit te hebben gehad vond ik het moeilijk om te zien dat de automaat echt dikker is. Qua draag comfort merk ik ook weinig verschil, maar het is nu ook zomer dus geen gedoe met dikke jassen over het horloge enz.

Mocht je nog iets willen weten, vraag het gerust.

Hier staat nog een leuke review over de 36mm: https://www.hodinkee.com/articles/travels-with-a-marathon-watch-in-search-of-adventure
Staan ook wat foto’s bij, geeft misschien een beter idee

2 likes

Of je neemt ze beide !

4 likes

thanks voor de uitleg! laatste vraag :wink: als ik zo nieuwsgierig mag zijn, wat is de omtrek van je pols? Met je foto krijg ik dan een beter hoe het voor mij eventueel zou staan.

Zelf ben ik meer geinteresseerd in de quartz versie dan de automaat. Quartz wordt ook echt in het veld gedragen :slight_smile:

Mooie collectie! :heart_eyes:

Ik zat ook eens te kijken voor een navigator, maar die oogt groot op de foto zeg. Groter dan de GSAR.

Tussen 16,5-17cm. Hoewel deze foto misschien niet een ideaal beeld geeft.
Waar ben je naar aan het kijken. De 36 vs 41mm?
Beide vallen qua lugs ruim binnen mijn pols.

hmm ja idd, ik heb dan een wat grotere pols, 18 /18,5 cm. de 41 mm lijkt mij persoonlijk wat aan de grote kant, moet ook niet echt in de weg zitten. De 36 mm kan dan net weer wat klein lijken bij mij. Ben aan het orienteren voor een mil spec dagelijks horloge, marathon staat zeker hoog op het lijstje :slight_smile: