Ik ben ook benieuwd naar de afleesbaarheid van de witte wijzerplaat in verschillende lichtomstandigheden.
Yep.
Prima eigenlijk.
Durf niet te zeggen beter of slechter dan de zwarte.
Wel duidelijk verschil is dat de licht tritium tubes op witte achtergrond weerkaatst.
Foto van tijdje terug.
Links de oude GSAR (2009), rechts de navigator (jaar onbekend) en midden de arctic MSAR (2020 dacht ik)

Is de 41 mm te groot of te zwaar?
De reflectie op de witte wijzerplaats, maakt dat de afleesbaarheid beter of slechter?
De horloges aan de rechter en linker zijde hebben die een witte of zwarte achtergrond?
Links en recht zwart.
Zichtbaarheid maakt overdag niet uit bij normaal gebruik.
S nachts ook niet eigenlijk, omdat je op tritium indices afgaat.
Overigens is voor de foto langere belichtingstijd gebruikt.

Ik vind de keuze echt moeilijk.
Het liefst wil ik de IDF-versie maar die is alleen in de Jumbo (zwarte)-uitvoering. Ik vrees te groot en te zwaar.
Bovendien vind ik de witte wijzerplaat erg mooi, misschien wel mooier dan de zwarte.
Keuzestress
Weet niet wat je nu al in je collectie hebt en wat voor een pols.
Maar aan de JDD of JSAR moet ik echt niet denken.
Een Gshock van die afmetingen trek ik nog net, maar die is niet zo zwaar.
Pols rond de 17cm, Ik draag vooral mijn suunto traverse alpha(50 mm) en een G-shock Rangeman. Dat vind ik lekker dragen maar dat zijn beide lichte horloges.
De jumbo’s zijn groot en zwaar, zeer aanwezig om de pols. Dat is juist een van de dingen die ik zelf prettig vind.
Heb jij een jumbo?
Beide toch weer weggedaan?
Stom, stom, stom, ik wilde van alles proberen en dat is inmiddels gebeurd dus nu weet ik wat ik hebben wil, in elk geval de JDD weer.
is on sale, in ieder geval de IDF versie
Ik heb de gsar (41) en msar (36) en heb niet zo’n dikke pols, vind ik zelf. Beide dragen goed en vallen qua kastpoten ruim binnen de pols. Qua comfort is de 36 zeker een winner, dikke jassen met mouwen kunnen er gewoon overheen. Dat vind ik met de 41mm vervelender, ik denk ook door het typische hoge, hoekige ontwerp vd marathon. Dat betekend overigens niet dat de 41 te groot is, qua formaat is het meer “main stream” dan de 36, bij gebrek aan een beter woord