Marathon Only

Ik snap het wel. Voor de vakantie GSAR in de verkoop, terug komen en meteen weer om de pols en verkoop weer intrekken :rofl:

Soms krijg ik van die “briljante” ideeën om 1 vd automaten weg te doen, een quartz er bij te nemen. Maar welke dan? Dan toch maar alles weg, 1 quartz en 1… … .

Ik kan de humor hier wel van in zien :laughing:
Mooie astron trouwens.

JSAR is :+1: is er iemand actief die 'm draagt?

1 like

Ehhh, daar liep ThaPapper mee rond… :hugs:
Ik zou eerlijk gezegd niet weten wie hem nu heeft. :thinking:

2 likes

7 likes

Hoppakee en een fantastisch boek ook👌🏽

1 like

9 likes

Ik zou zo graag de Jumbo een keer willen passen. Heeft iemand een suggestie?

7 likes

Deze week een jaar geleden dat de msar arctic quartz binnenkwam. Ik denk dat ik 3 jaar geleden begonnen ben met horloges dragen, de eerste twee jaar had ik bijna dagelijks iets anders om. Via mp veel gekocht en bijna alles ook weer verkocht. Het afgelopen jaar heb ik bijna uitsluitend dit horloge gedragen, het is een combinatie van de (voor mij) perfecte afmetingen en de do it all specs van het horloge.
Zo ging de msar mee naar Spitsbergen, met 80 km/uur op de sneeuwscooter en ook zwemen in de ijskoude zee. Tijdens het hiken in italie verdween de marker op 46 min, een mooi aandenken. Verder is het gewoon het perfecte dagelijkse horloge: leesbaar, een handige bezel (voor tijdens het koken), kan tegen een stootje en is waterdicht maar bovenal is de zichtbaarheid dankzij de tritium verlichting echt geweldig. Het is mijn eerste horloge waar ik echt iets mee heb. En inmiddels, via de krasjes en kleine beschadigingen begint het echt mijn horloge te worden.

5 likes

Tof dat de arctic MSAR zo goed bevalt. Je gebruikt ‘m goed als er een marker uitvalt :+1:

De arctic MSAR krijgt hier sinds binnenkomst ook de meeste draagtijd. Meer dan zijn grote broer. Heerlijk grab & go horloge.

Sinds zijn binnenkomst kijk ik ook meer naar horloges van maximaal 40mm. Hoewel ik ook nog wel lol heb van de 42 en 44mm Seiko’s.

1 like

Heb jij de 36 en 41 mm?

Ik ben ook benieuwd naar de afleesbaarheid van de witte wijzerplaat in verschillende lichtomstandigheden.

Yep.

Prima eigenlijk.
Durf niet te zeggen beter of slechter dan de zwarte.
Wel duidelijk verschil is dat de licht tritium tubes op witte achtergrond weerkaatst.

Foto van tijdje terug.
Links de oude GSAR (2009), rechts de navigator (jaar onbekend) en midden de arctic MSAR (2020 dacht ik)

image

Is de 41 mm te groot of te zwaar?

De reflectie op de witte wijzerplaats, maakt dat de afleesbaarheid beter of slechter?

De horloges aan de rechter en linker zijde hebben die een witte of zwarte achtergrond?

Links en recht zwart.
Zichtbaarheid maakt overdag niet uit bij normaal gebruik.
S nachts ook niet eigenlijk, omdat je op tritium indices afgaat.

Overigens is voor de foto langere belichtingstijd gebruikt.

image

1 like

Ik vind de keuze echt moeilijk.

Het liefst wil ik de IDF-versie maar die is alleen in de Jumbo (zwarte)-uitvoering. Ik vrees te groot en te zwaar.

Bovendien vind ik de witte wijzerplaat erg mooi, misschien wel mooier dan de zwarte.

Keuzestress

Weet niet wat je nu al in je collectie hebt en wat voor een pols.
Maar aan de JDD of JSAR moet ik echt niet denken.
Een Gshock van die afmetingen trek ik nog net, maar die is niet zo zwaar.

Pols rond de 17cm, Ik draag vooral mijn suunto traverse alpha(50 mm) en een G-shock Rangeman. Dat vind ik lekker dragen maar dat zijn beide lichte horloges.

De jumbo’s zijn groot en zwaar, zeer aanwezig om de pols. Dat is juist een van de dingen die ik zelf prettig vind.

Heb jij een jumbo?

1 like