Marathon Only

4 likes

Okay, Marathon Watches begeeft zich meer op consumenten gebied met een witte duiker, de Medium Diver’s Quartz Ghostbuster. Officieel de ‘Artic MSAR’. met het merklogo en merknaam op de dial.

X post

3 likes

Heeft er iemand ervaring met servicen van het horloge bij marathon zelf (in Zwitserland)? Benieuwd naar wachttijd en uiteraard kosten. Twijfel tussen opsturen of adres in omgeving amsterdam (baal dat die in haarlem is gestopt).

In blijde verwachting van deze NOS JDD uit Zwitzerland;

De term ‘beest’ is wel op zijn plek, excuses voor de ordinaire crosspost :slight_smile:

4 likes

Nice! Ook de automatische versie zo te zien.

1 like

Ja, ongefundeerd heb ik een voorkeur voor automaten. En nu maar aftellen tot hij er is…

1 like

Ja, dat is altijd lastig haha. Vooral voor horlogefreaks. Ik heb 3 horloges incomming. Ik kijk graag reviews op YouTube voor meer info en plaatjes om de tijd te doden. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Ik kan over de JDD niet heel veel vinden helaas. Ook niet over het exacte uurwerk (Swiss Made 25 jewels).

1 like

O?

1 like

Wij houden hier wel van ordinair.

2 likes

Kans is heel groot dat het gewoon een ETA 2824 is gezien de 25 jewels. Vergelijkbare, veel gebruikte, uurwerken als de Sellita SW-200 en de STP-11 hebben 26 jewels.

1 like

Grappig dat bij de huidige 26 jewels staat.
Geen ETA’s meer voor Marathon Watch?

Als je gegevens hebt van productiebatch of serial nummer dan kan mailtje sturen naar marathon watch.

1 like

Thnx, maar dat is het dan ook wel zo’n beetje. Nog wat geschreven reviews maar ik vond het een beetje tegenvallen voor zo’n gigant.

Klopt, hier staat bij de mijne op de achterzijde 25 jewels, is het dan een ETA (2824)? Ik weet ook niet of de complicaties (tweetalige dag/datum) bij deze ETA kunnen?

Het is waarschijnlijk een Swiss ETA 2836-2 automatic day/date movement (25 jewel op achterzijde)

1 like

Thnx voor de leestip! Bijzonder is dat het horloge wat ik heb gekocht van 2010/2011 is met serienummer 02082. In het artikel beschrijven ze het 2019 model met serienummer 02084, bijzonder…??

Lees ik er nou overheen. Waar staat dat het een 2019 model is?
Dacht dat ze gewoon de JDD beschreven met foto’s van willekeurig model.

Edit: is jouw nummer niet 02062 of heeft verkoper meerdere exemplaren in de verkoop?

1 like

Hier dacht ik het uit op te maken🤔

Je hebt gelijk, de door mij bestelde is de 02062

Heb al een hele tijd een GPM met automaat liggen, nog het type met een acryl glaasje.
Ooit gekocht om binnenwerk, dial en wijzers in een mod te gebruiken maar het is er niet van gekomen.
Gaat binnenkort ongedragen de verkoop in.

5 likes