Marcello C!

Ben dit merk tegen gekomen en zag dat ze wel mooie horloges hebben.
Weet alleen helemaal niks over dit merk.

-Is de historie hiervan bekend?
-Wat voor uurwerk gebruiken ze?
-Hoe is de kwaliteit?

Ben benieuwd naar jullie mening over dit merk en zijn hier ook mensen die er een hebben?
Mooie foto’s posten mag natuurlijk altijd:D

Marcel Kainz is een oud horloge maker van iwc die als droom had topklasse horloges voor een betaalbare prijs te maken. Heb zelf de nettuno 3 en de scala is in bestelling. Werkt vooral veel met eta en valjoux uurwerken maar kijk ook is op de site daar staan namelijk alle uurwerken vermeld en in welk horloge ze zitten.

Het zijn echt super horloges veel voor weinig geld.

Mvg Dennis.

Ik heb een Nettuno2, al een aantal jaren.
Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Degelijk, Erg mooie en goed gemaakte stalen band. Mooi afgewerkt, goed uurwerk (ETA 2824-2).

Andere modelletjes van ze heb ik geen ervaring mee.

Ik heb ook de Nettuno 3, heel prettig horloge met erg goede band!

verder niemand een mening over dit merk?’

eigen foto’s?

Zelf in bezit van een Nettuno 3 (net als Hightstreet). Goede kwaliteit / prijs verhouding. Sommigen zijn van melding dat het een Rolex rip-off is.

Dit was een eigen foto hoor!!! :slight_smile:

Highstreet Schreef:

Dit was een eigen foto hoor!!! :slight_smile:

Erg mooie foto dan!: )

Dank je! Maar ik kan ook slechte foto’s maken hoor, hier 2 gemaakt met m’n telefoon: :wink:

Ik vind persoonlijk zo’n nato band niet echt mooi. (sorry)

Mvg Dennis.

Wat betaal je eigenlijk voor zo een Nettuno 3 bij de juwelier?

Rond de 400 euro. Ik dacht ergens gezien te hebben dat Marcello C binnenkort z’n prijzen iets gaat verhogen…

Ik vind het wel grappig, maar niet zo mooi als de oorspronkelijk band. Ik vind ze wel erg lekker zitten! Vooral als ik bureau werk doe heb ik geen last van een schurende band over m’n bureau…

Ik heb 't even nagekeken. Voor mijn Nettuno2 heb ik destijds 319 euro betaald.
Zo te zien zijn ze inmiddels fors duurder geworden. Het enige verschil tussen de Nettuno2 en 3 is dat de eerste 200m, en de tweede 300m waterdicht is volgens de tekst op de wijzerplaat. En voor dat verschil hebben ze niets hoeven te doen. In de praktijk was de N2 al 300 m waterdicht. De oorzaak daarvan was de hoge productiekwaliteit… (heb ik ooit gelezen in Armbanduhren of dat andere Duitse tijdschrift, kan even niet op de naam komen. Chronos ???)

@ geert Heb je ze ooit naast elkaar gezien? Ik heb ze namelijk allebij en er zijn meerdere verschillen en het is zeker veel te kort door de bocht om het een ripoff te noemen.

Mvg Dennis.

Heb je niet wat side-by-side shots Dennis? Lijkt me erg interessant!

Highstreet Schreef:

Heb je niet wat side-by-side shots Dennis? Lijkt
me erg interessant!

mij ook wel inderdaad.

Goh, wat een genuanceerde uitspraak. Maar goed, jij ook je mening, die is in ieder geval duidelijk.

Grappig, bij mij is het precies andersom: ik vind Rolex Submariner opeens een stuk minder mooi na gebruik van de Nettuno 3, omdat ik heb gemerkt dat een horlogemaker in staat is om voor een tiende van de prijs van een Rolex, een horloge te maken dat bijna net zo goed (en mooi) is!!! :–)

Ik heb zojuist gisteren een Nettuno 3 besteld bij juwelier in Den Haag.
Noodzakelijk omdat mijn citizen promaster automatic zeer onregelmatig loopt en ik, na 15 jaar eens een ander klokje wilde en via internet dit horloge me erg aansprak, de reviews lezende anderen ook.
Ben benieuwd als tie over twee weken geleverd wordt!

Groet, Ronald