Marina Militare

Er is iets geks met me gebeurd. Ik was nooit een echte fan van Panerai en was op zoek naar een horloge met zwarte kast. Nu heb ik wat modellen gevonden op ebay van Marina Militare. Dit is een Hommage Panerai. Ze zien er leuk uit en de prijzen varieren van 50 to 110 euro. sommige hebben een unitas uurwerk maar klopt dat ook? Zijn er forumleden die er een bezitten en ervaringen er mee hebben. Voor een zachte prijs lijkt het me leuk er eens één te proberen.

Je was nooit fan van een duur horloge, tot je een goedkope kopie tegenkwam? Alpha is er groot mee geworden! :smiley:

Nee, laat maar. Liever géén dan een ‘hommage’ (en ik ben niet uit op een definitiediscussie). Overigens zijn een aantal Marina Militare modellen een beetje slecht gekopieerd. Ze hebben een Radiomir kast met een Luminor kroonbeugel.

Mag ik je in jouw geval Magrette aanraden? Dan is de kastvorm alleen een ‘hommage’ en koop je bij een gewaardeerd mede-forummer! Stevo heeft ook een (heel mooi donkergrijs) ge-PVD’d en gelimiteerd model!

Ik heb ook twee alphas hoor. :wink:

En het gaat me niet om een exacte kopie. Ik ben op zoek naar een leuk zwart horloge en deze vielen me op. Magrette ken ik ook maar ik eet liever Chinees dan New Zeelands. :wink:

Tja, wat jij/u wilt. Ik heb liever een horloge met een eigen gezicht dan een horloge dat haar bestaansrecht ontleent aan het originele ontwerp waarvan het is afgekeken. Geldt dus ook voor Alpha’s en die Rolex-achtige Bulova’s en Glycines. Daarmee zeg ik niet dat dit geen kwaliteit of value-for-money is overigens.

Als er inderdaad in Unitas inzit (en geen chinese unitas-kopie, want die bestaan ook) is het natuurlijk niet te veel geld.

http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=15265
op dit forum krijg je een antwoord op al je vragen andre.
nu ikzelf zou ook gaan voor de magrette maar ja die kost dan wel het dubbel maar je weet tenminste wat je koopt.

Zo als zo velen op dit forum heb ik veel horloges die ook een eigen gezicht hebben. (Er is er weer één onderweg trouwens) Maar daarnaast zijn dit soort modellen gewoon leuk voor erbij. Sommige merken zijn gewoon heel erg duur en dat gaat me gewoon iets te ver. En alle grote merken “jatten” van elkaar dat is algemeen bekend.

1 like

thanx ff lezen…

ik vraag me telkens weer af hoe de grote merken hun kostprijs rechtvaardigen. Was sylverser stalone op een dag niet binnengestapt bij panerai, en had hij het merk niet bekend gemaakt dan kostte Pan nu mss niet veel meer dan de MM -)

Yoeri, het gaat om het feit dat Panerai dit model gewoon eerder bekend en gewild maakte en daarmee de markt voor fabrikanten van ‘neppers’ en ‘hommages’ interessant maakte. De prijs van een Panerai staat daar helemaal los van. Ik vind Panerai ook duur, net als Rolex en Omega, Breitling en TAG (en nog wel meer). De techniek rechtvaardigt hier volgens velen, waaronder ikzelf, niet de prijs, waar dit bij bepaalde high-end merken meer het geval is. De prijs wordt voor genoemde merken vast grotendeels bepaald door marketing, maar dat is voor mij geen reden om dan maar een ‘hommage’ aan te schaffen.

Die merken rechtvaardigen dus niet hun kostprijs, maar hun verkoopprijs. En die verkoopprijs wordt bepaald door de wet van vraag en aanbod en de mate van begeerte die het merk weet los te maken bij haar (potentiële) klanten.

mee eens acour maar dan begrijp je waarschijnlijk ook wel het succes van de Hommages.

Tuurlijk begrijp ik het succes. Ik denk dat de omzet van alle nep-Rolexen (type Tunesië-special, certified dealer op het strand aldaar) hoger is dan die van Rolex zelf…

euh dat zou ik niet weten jeroen, er moeten toch heel wat tunesië- specials verkocht worden om de grootste afnemer van goud in zwitserland naar de kroon te steken vrees ik -)
Het aantal real rolexen die jaarlijks geproduceerd zijn gaat naat het schijnt in een paar 100.000 al geeft rolex nooit cijfers.

Om het kort samen te vatten, Dreski, als je zo’n klokkie op de kop kunt tikken tegen een zacht prijsje…, waarom zou je het dan niet proberen? Zeker ook omdat je het mooie horloges vindt!
Jou kennende, zul je het ons vandaag of morgen met alle plezier laten zien hier! :wink: (tu)

Dreski de modellen waar jij het over hebt die kan je beter niet kopen.
Deze zijn van slechte bouwkwaliteit.
Als je echt een goede hommage wil kopen van Panerai koop dan een RXW van MR.Sato van Ken Trading.
De bouwkwaliteit is echt formidabel.
Deze RXW horloge`s zijn zo goed in elkaar gezet dat ze ook nog eens veelvuldig worden nagemaakt.
Kan je het voorstellen de hommage nagemaakt.
Dat zijn waarschijnlijk de modellen die jij hebt gezien op E-Bay.
Let op er zijn ook modellen op E-Bay te koop die erg op een RXW lijken maar het niet zijn.
Een echte RXW vind je niet onder 600/700 euro.
Even voor de weet Chuck Maddox (toch niet de minste) had zelf ook een RXW.

Hoi Dreski,

Op dit gebied is een hoop te krijgen.

Ik ben zelf niet zo’n liefhebber van die typische kroonbeschermer, dus ik denk zelf dat ik voor de Alpha
http://www.magrette.eu/regattare_valencia.html]Magrette
(€219) zou gaan. Je kunt trouwens een identieke [url=http://www.alpha-watch.com/details.php?myid=204[/url] (zelfde kast, zelfde myota uurwerk) met alleen een iets minder mooie dial) voor nog beduidend minder geld ($55) krijgen.

Time Factors
http://www.timefactors.com/precista.htm
heeft ook een hommage, de prs-20 Italian.
Het grote verschil is dat dit een dure (€400) imitatie is met een Unitas 6498.

Dus de grote vraag is wat je op de dial wil hebben staan, en hoeveel je er voor over hebt. Het kan zelfs voor minder dan €10, hier
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=250288902391
:slight_smile:

Groeten,

Martin

Hoi Dreski

Binnenkort kan ik je vertellen hoe ze bevallen.

Deze is onderweg

Ik had ze al eerder gezien en ook de RXW’s waarover gesproken wordt. Er waren echter andere horloges die hoger op het verlanglijstje stonden. Mijn interesse werd weer opnieuw gewekt door deze posting en dit model sprak me het meest aan en voor een zacht prijsje was ik ook nog direct de uiteindelijke hoogste bieder.

Wat een opties allemaal en bedankt voor het meedenken. Gisteren ben ik er een misgelopen maar ik houd alles goed in de gaten. De Alpha had ik ook gezien maar is het toch net niet. Vandaag weer verder speuren. En ik ben benieuwd naar de ervaringen van Eric128.

Ik zie net dat ik een herkansingsaanbod heb gekregen voor het horloge. Hier had ik al zo een vermoeden van. Tja dit is wel aanlokkelijk…

eric128 Schreef:

Hoi Dreski

Binnenkort kan ik je vertellen hoe ze bevallen.

Deze is onderweg
http://i36.photobucket.com/albums/e2/eric128/marin
amilitare.jpg

Ik had ze al eerder gezien en ook de RXW’s
waarover gesproken wordt. Er waren echter andere
horloges die hoger op het verlanglijstje stonden.
Mijn interesse werd weer opnieuw gewekt door deze
posting en dit model sprak me het meest aan en
voor een zacht prijsje was ik ook nog direct de
uiteindelijke hoogste bieder.

Wat is het uurwerk van deze uitvoering? (kon het op internet niet zo gauw vinden) Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat je ervoor betaald hebt?

Genesis

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=250288890823&ssPageName=ADME:B:EOIBSA:US:1123

Zie hier.