Marina Militare

Uurwerk word alleen aangeduid als ‘self winding’ kan een Miyota zijn of erger. Was het een ETA geweest hadden ze dat er vast wel bijvermeld.

Genesis

Voor zover ik kan vinden zit er een chinese automaat in.

Als je tijd en of zin hebt kun je deze thread van watchuseek eens doorspitten

http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=171061&goto=nextoldest

daar staan heel veel posts in over de vergelijking en kwaliteit van een MM tov een panerai danwel RXW ik ben na een 50 tal posts afgehaakt en zie wel wat de kwaliteit is.

Ik verwacht geen eeuwigheidswaarde van deze MM

Hij is duurder dan jou genoemde modellen… enne het is nog geen RXW.
Maar een vriend van mij heeft deze aangeschaft en ik heb hem in mijn handen gehad.
En het is echt waar voor je geld.
ETA 2836 uurwerk,geen merk,mooie leren band .
Als je een beetje mazzel hebt heb je voor 300/350 euries.
Ik vind vooral mooi omdat er geen MERK (als je snapt wat ik bedoel) op staat.
Kijk hier:
http://cgi.ebay.nl/GMT-WATCH-v2-44mm-STEEL-SWISS-ETA-2836-DATE_W0QQitemZ350094827914QQihZ022QQcategoryZ31387QQcmdZViewItem

Die is idd erg interessant. Ik ben echter op zoek naar een PVD model maar deze doet me weer twijfelen. Misschien toch even doorsparen? Dit topic wordt lastiger dan ik dacht. :smiley:

Als je toch zoveel geld zou willen uitgeven, zou ik de Magrette PVD Kauri
http://www.magrette.eu/regattare_pvd_kauri/regattare_pvd_kauri.html
kopen.
Geen imitatie, ETA 2824 werkje, én PVD. Met name het wat orginelere karakter vind ik dan belangrijk. Of er nou een ETA, miyota of SeaGull in zit, maakt mij niet zoveel uit.

Groeten,

Martin

Eigenlijk wil ik helemaal niet zoveel geld uitgeven. Ik heb namelijk bijna niets meer. Dit komt door mijn nieuwe aankoop welke ik vandaag of morgen verwacht. Ik moet gewoon ff geduld hebben. Ik denk dat het de zwarte Marina Militare wordt. Maar je weet nooit wat er gebeurd. Mijn Hamilton Jazzmaster had ik ook in één avondje verdient.

MartinB Schreef:

Als je toch zoveel geld zou willen uitgeven, zou
ik de Magrette PVD Kauri kopen.
Geen imitatie, ETA 2824 werkje, én PVD. Met name
het wat orginelere karakter vind ik dan
belangrijk. Of er nou een ETA, miyota of SeaGull
in zit, maakt mij niet zoveel uit.

Groeten,

Martin

Ook een mooi horloge (tu)
Hij heeft alleen een 2824 uurwerk tegenover een 2836 uurwerk.
Geen GMT functie.
Het originelere karakter schreef je…tja ze hebben allemaal de kastvorm van een Panerai.
En even voor duidelijkheid Panerai heeft deze kastvorm ook niet zelf ontworpen.
Dat was namelijk… Rolex jawel in opdracht voor de Italiaanse Marine.

dreski Schreef:

Eigenlijk wil ik helemaal niet zoveel geld
uitgeven. Ik heb namelijk bijna niets meer. Dit
komt door mijn nieuwe aankoop welke ik vandaag of
morgen verwacht. Ik moet gewoon ff geduld hebben.
Ik denk dat het de zwarte Marina Militare wordt.
Maar je weet nooit wat er gebeurd. Mijn Hamilton
Jazzmaster had ik ook in één avondje verdient.

We zitten je hier dus bijna arm te lullen :stuck_out_tongue:

Ik schreef ook orginelere. Want het blijft duidelijk geïnspireerd. Maar het is geen kopie(/homage/…).

Ik ken het Rolex-Panarai verhaal min of meer, als je de Panarai versie leest in hun catalogus hebben ze het alleen over een Rolex Movement. Rolex heeft er weer andere ideëen over :wink:

Groeten,

Martin

Ja, maar dat is marketing-praat. Bij Breitling gaan ze er ook prat op dat astronaut Scott Carpenter een Breitling Cosmonaute droeg in de ruimte - ergens in de jaren '60. Maar wat ze er niet bij vermelden, is dat Breitling gewoonweg niet voldeed aan de eisen van de NASA en dus verder nooit meer de ruimte in is geweest. Wat wél voldeed, weet hier iedere horlogeliefhebber wel.

Slim die jongens van Breitling…

Waarom wil je een horloge met PVD?
Wat is het “voordeel” van zo’n horloge tov een non-PVD-ed horloge als ik lees op wikipedia


zie ik nml geen toepassing voor een horloge.

Paul G. Schreef:

Wat wél
voldeed, weet hier iedere horlogeliefhebber wel.

Je bedoelt de Seiko Spacewalk
http://www.seikospringdrive.com/spacewalk/
natuurlijk :slight_smile:

Groeten,

Martin

Het is zuiver optisch. Ik vind een volledige zwarte kast erg apart. Ik heb dit nog niet in mijn collectie.

Ja, da’s inderdaad een schitterend horloge! (tu) Maar hij heeft nog lang niet de reputatie en de staat van dienst die de Omega Speedmaster Pro heeft.

Weet ik, maar ik wilde de verkeerde open deur intrappen :smiley:

Bedankt voor de tip die zijn ook erg mooi allemaal. Maar een beetje boven het budget. Lol terwijl ik dit typ belde mijn vrouw net dat mijn Seiko Velatura Direct Drive is geland. Ik kan niet wachten tot ik naar huis kan gaan. Maar dat duurt nog 2 uur.

MartinB Schreef:

Paul G. Schreef:


Wat wél
voldeed, weet hier iedere horlogeliefhebber
wel.

Je bedoelt de Seiko Spacewalk natuurlijk :slight_smile:

Groeten,

Martin

Deze Seiko moet nog naar boven, hoor!. Volgende maand:)

Hoi Dreski,

Ik heb een tijdje een Marina Militare gehad.
Voor het geld (ca. €75) werkelijk een prima horloge.
De mijne was voorzien van een imitatie (uiteraard voor deze prijs) 6497 met zwanenhals uurwerk. Horloge voelde solide aan, liep werkelijk zeer accuraat en had een gangreserve van bijna 2 dagen. Uurwerk was wel wat luidruchtig. Men heeft mij verteld dat dit bij dit soort uurwerken normaal is. Ikzelf weet niet of dit waar is. Let wel op als je het horloge in het verre oosten koopt. De mijne had een tamelijk kleine lederen band die voor grotere polsen echt niet geschikt was.
Ik heb het horloge inmiddels verkocht, echter niet omdat de kwaliteit me niet beviel, maar simpelweg omdat het niet mijn klok was.

Groeten,

Ron.

Anonimo is inderdaad ook erg mooi, maarrrrrr… dan zit je wel meteen in een andere prijsklasse! :sunglasses: