Marina Militare

Klopt. Aan de pols van de zesde ruimtetoerist, Richard Garriott. Ik begreep trouwens dat je dit fraaie klokje al voor een bescheiden 21.000 euro ( ::o::o::o ) aan je pols hebt.
Het topic ‘nieuwe aanwinst’ zal dus nog wel even op zich laten wachten! :smiley:

Anderhalve maand geleden deze Marina Militare aangeschaft.
Dit is het model zonder Grolsch beugel.
De prijs was inderdaad 73 euro inclusief verzendkosten.

Na het horloge opgewonden te hebben,viel het me op dat de verende schroefkroon wel heel zwaar terug geschroeft moest worden.
Na 20 minuten stopte het horloge, na de kroon losgeschroeft te hebben liep hij weer.:frowning:
Nog even later Liep hij helemaal niet meer
Het uurwerkje maar eens uit de kast gehaald, en de wijzers en wijzerplaat gedemonteerd.
De opwindkroon was op de fabriek niet goed in het opwind gedeelte geschoven en als de kroon werd dicht geschroeft kwam de wijzerplaat wat bol te staan.
De wijzers liepen dan vast op de wijzerplaat.
Na alles weer gemonteerd te hebben, liep de Chinese Unitas als een chronometer.

Het orginele 26mm bandje werd vevangen door een donkerbruine, waarbij opviel dat de schroefjes van de tweedelige beugels al flink beschadigd waren.
Het horloge bevalt me prima, en geloof het of niet maar na 3 weken dragen heb ik het horloge nog steeds niet gelijk hoeven zetten:)
Groet. Chris

Kunt zien dat die uit dezelfde fabriek komen als echte neppers. Ze zijn het Officine Panerai logo vergeten van de kroon te halen…

Misschien moesten de oude kroontjes eerst op.

Kwam Deze
http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=87363
thread tegen op WUS.
Misschien dat het je helpt?

Groeten,

Martin

en ik denken dat iedereen zo fel tegen nagemaakte merken is op dit forum…vind het wel een mooi model btw

Ik heb het horloge gisteren opgehaald op het postkantoor.

Het pakje geopend het horloge uit het blikje (free gift box! :sunglasses: ) gehaald.
Even schudden om het horloge op te winden.
hmm geen beweging op de seconden wijzer.
De power reserve indicator geeft trouwens nog aan dat de veer nog niet helemaal ontspannen zou moeten zijn.
Voorzichtig schudden om te zien of dat de boel op gaan helpt.
En dan voel ik de trillende bewging van de veer die volledig ontspant.

Contact opgenomen met de verkoper om het defect te melden.

eerste indruk is dus niet zo’n beste.

Mmmmm dat is niet mooi idd. Ik ben benieuwd naar het vervolg…

Hoezo even schudden om hem op te winden?
Het is geen Seiko Toch?
Volgens mij gewoon opwinden tot de powerresersvewijzer oploopt tot 1 of meerdere uren, en dan zal hij wel lopen denk ik.
De meeste automaten normaal een poosje opwinden.
Groet. Chris

Nee het is geen duidelijk geen seiko.

Dit is een automaat welke je door zowel handopwinden als dragen kunt opwinden.
De powerreserve indicator geeft aan dat de veer volledig opgewonden maar het uurwerk loopt niet.

Oftewel dit is een defect uurwerk.

Ook de verkoper (alpha_time) maakt een slechte indruk.

Na een vlotte eerste reactie met tips blijven verdere mailtjes onbeantwoord.
Ik heb nu bij pay pal een geschil gestart.

Zijn er ervaringsdeskundigen op het pay pal geschil gebied?

Paypaldispuut is het laatste middel dat ik zou gebruiken…als het horloge uit China komt en een replica is…In eerste instatie zou ik het met de koper proberen op te lossen.Veel succes

Het geschil starten heeft het gewenste effect opgeleverd.
Nieuw horloge wordt nu toegestuurd.

Kijk dat is mooi nieuws. Moest je de defecte terugsturen?

ja zodra ik de nieuwe heb ontvangen moet ik de oude terugsturen tegen vergoeding van de verzendkosten.

Na een eerste defect horloge te hebben ontvangen is na wat communicatie stoornis toch nog vrij vlot het horloge vervangen door een werkend exemplaar.

Hierbij mijn mening/ervaring over het horloge.

De kast: Opvallend qua vorm, en lekker dik.



Het glas:de druppel ter hoogte van de datum zit vreemd genoeg aan de binnenkant van het glas. Aan het oppervlak voel je dus niets. Het voegt helaas ook niets toe. Qua vergroting doet het weinig tot niets en je moet bijna loodrecht boven het datumvenster kijken om de datum af te kunnen lezen.
Het bandje: Verrassend qua kwaliteit en afwerking. Dikke solide gesp met een brede doornsluiting. Het bandje zelf is ook lekker dik met een contrasterend stiksel. Alleen qua lengte bedoeld voor de aziatische (dunnere) polsen. Ik heb een lusje verwijderd om dat het overbodig was.
Kroonbescherming: Dit voelde in eerste instantie wel erg los aan maar blijkt toch prima te blijven zitten

Wijzerplaat: Ik dacht dat dit model ook een sandwich dial had wat helaas niet zo is ( gevalletje niet goed opgelet) de wijzers zijn simpel en de seconde wijzer vind ik persoonlijk heel sierlijk.het wijzertje wat de powerreserve aanduid oogt of het op de plaat geplakt zit en past voor mijn gevoel niet helemaal bij de stijl van de andere wijzers

Uurwerk: Ik heb het net gelijk gezet met de atoomklok (afwijking was 2 minuten) na +/- 3 weken dragen.
Wellicht dat het defecte uurwerk tzt nog eens open gaat aangezien de verkoper niet meer reageert over het terugzenden.

Bedankt voor de review. Inderdaad erg vreemd dat de loep aan de binnnekant zit.

dreski Schreef:

Bedankt voor de review. Inderdaad erg vreemd dat
de loep aan de binnnekant zit.

Dat is zeker niet ongewoon. Panerai (om maar eens en willekeurig horloge te noemen ;)) heeft dit ook.

:DDat viel mij ook op in de post. En bij Panerai werkt die vergroting wel degelijk.

Heb bij Parnis idd wel vaker loepjes die eerder de zaak vervormde c.q. moeilijker leesbaar maakten. Liever zoals Omega, Seiko, etc. geen loepjes. Ik loop de hele dag al met 2 ‘loepjes’ op m’n hoofd rond. :wink:

(Mega ouwe post gekikt door http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,170867,170905#msg-170905)