Marinemaster 200 tov Marinemaster 300

Beste forumgenoten,

Recentelijk heb ik een marinemaster 200 aangeschaft zoals velen van jullie kennen:


Ik vind het een geweldig horloge, de prachtige lijnen, de afwisseling tussen geborstelde en gepolijste delen en de matzwarte plaat. Het enige waar ik me aan erger zijn de wijzers, deze vind ik te goedkoop ogen (niet geborsteld) en zijn gewoon niet mijn ding.
Verder is het zo dat ik binnen de context, in dit geval Seiko duikers, eigenlijk altijd voor het hoogst haalbare wil gaan. Dat zou in dit geval natuurlijk de marinemaster 300 zijn, het probleem met de wijzers is dan ook direct opgelost🙂. Verder krijg ik dan een keramische bezel insert, nog meer polishing en hoogwaardige afwerking en natuurlijk een (weliswaar onafgewerkt (wat dat ook moge zijn)) GS uurwerk.
Echter, mijn marinemaster 200 zou dan het veld moeten ruimen om de uitgave (er stond investering hier😕) mogelijk te maken. Ik reken op ongeveer 1200-1400 euro inleg als ik tweedehands aanschaf. Natuurlijk kunnen jullie niet in mijn portemonnee kijken, maar ik twijfel of ik het de uitgave waard vind. Daarom vraag ik: wat zouden jullie overwegingen zijn om het wel of juist niet te doen, wat trekt jullie over de streep? Wat trouwens ook nog in mijn hoofd speelt is de mm200 houden en een Breitling colt (voorlaatste) versie aan te schaffen, ook een mooie klatser, maar stiekem ben ik meer een Seiko boy…

6 likes

Of de MM300 wijzers en dial??

2 likes

Al gekeken naar de nieuwe MM200?

9 likes

Goede tip, maar ik wil het graag origineel houden🙂.

1 like

Hmm, nog niet aan gedacht. De wijzers zijn inderdaad een stuk mooier, toch ben ik bang dat de mm300 altijd zal blijven lonken…

1 like

Ik heb de sbdx017 sinds augustus 2018 en draag hem vrijwel onafgebroken. Het blijft een enorm indrukwekkend horloge. Ga eens ergens passen, dan weet je meteen wat je moet doen.

5 likes

De MM300 is gigantisch. Veel te groot m.i.

Hierbij een uitgebreide review van bijna alle Seiko duikers waaronder ook de SPB077 en de SBDX001.

Twee keer de SPB077 a.k.a MM200 gehad en twee keer de Marine Master 300. Eerst de SBDX001 en nu sinds vorige week de SLA021J.
Een Marine Master 300 is zeker een aanrader en de moeite waard. Ten opzichte van een SPB077 is de MM300 echt next level. Kan het zeker aanbevelen :sunglasses::+1:

Hier nog wat foto’s ter overtuiging.

7 likes

Mooie foto’s! Hij is erg mooi, alleen is het bandje niet wat ‘ielig’ tov de forse kast, of is dat gezichtsbedrog?

Gezichtsbedrog denk ik

5 likes

Precies. Als je m nog niet om de pols hebt gehad, weet je ook niet of t ook zo mooi om je pols staat.
Soms ziet iets er onwijs mooi uit op plaatjes, maakt blijkt t IRL tegen te vallen of helaas niet mooi om je eigen pols te zitten.

Althans, dat is mijn ervaring.

3 likes

De 200 is het nét niet in mijn ogen. Heb zelf een SBDX001 en die gaat er nooit meer uit. Tis net als met dat andere merk: ik sloeg dat lelijke cyclops Subje over en ging meteen voor een EchteMannenDwellert.

3 likes

Tov de Sub is het hele horloge lomp…

1 like

Gaaf! Welk modelnummer is dat?

2 likes
2 likes

Hij heeft inderdaad meer het formaat van een Seadweller of Deep Sea. Maar draagt minder groot dan je zou verwachten.

1 like

1 like