NA: MM200, old vs new. De Seiko SPB187J1 in vergelijking met de SPB097J1

Beste HF leden,
Gisteren was het eindelijk zover. Ik kon de nieuwe Seiko MM200 SPB187J1 ophalen bij Juwelier Kremer Emmen. Had er al een tijdje naar uit gekeken sinds de eerste beelden ervan opdoken op diverse horloge fora. De vorige MM200 generatie vond ik wel mooi maar kon nooit echt wennen aan de pijlvorminge uurwijzer. De afmetingen van de nieuwe MM200 zijn ook wat kleiner dan de oude. Het is millimeter werk maar het oogt allemaal wat beter in balans. Wat ook meespeelt is het facet geslepen saffierglas.
Samen met een keramische bezel vormt dit een mooi geheel en heeft hij wel wat weg van een MM300.
Al met al vind ik het een erg geslaagd ontwerp en draagt hij prima.
Zo nu de foto’s. Ik heb geprobeerd om ook wat vergelijkingsfoto’s met de oude generatie MM200 te maken daar ik nog steeds de SPB097J1 Twilight Blue Special Edition heb. Deze gaat waarschijnlijk binnenkort verhuizen naar het blauwe gedeelte. Enjoy de foto’s :smiley:


Soms neigt de wijzerplaat naar zwart afhankelijk van de lichtinval.

De keramische bezel met in gegraveerde markeringen en getallen



De sluiting is bij de nieuwe anders. Het Seiko logo is er op gelaserd terwijl bij de oude het erin gestandst is. Ik vind de oude mooier.
De Lume is bij beide bijna dezelfde kleur groen

De Kastvorm is ook anders.
Nieuw

Oud
Nieuw
Oud
Nieuw
Oud
Links nieuw, recht oud

78 likes

Mooie upgrade!

1 like

Gaaf ding, die kast afwerking en bezel insert zijn de grootste verbeteringen denk ik.

3 likes

Mooie vergelijking.
Bedankt voor het delen :smiley:

2 prachtige horloges!

1 like

Ik vindt hem erg mooi! Er zit net wat meer leven in dan in het oude model. Dat facet geslepen saffier is ook erg sjiek!

1 like

Gaaf zeg. De uurwijzer en kast zijn echt een hele verbetering. Het glas en de sluiting eigenlijk ook. Alleen de oude secondewijzer vind ik iets mooier.

Veel plezier ermee! Het is een mooi ding.

1 like

Een geslaagd nieuw model mijn inziens. Geniet van je nieuwe (en nog even van de oude) MM200!

1 like

Een mooie aanwinst…:+1:

1 like

Geniet ervan. Van mij had het rood in de secondewijzer niet gehoeven.

1 like

Een zeer mooie vergelijking heb hiermee laten zien. Geniet er goed van!

1 like

Zoals eerder gezegd, heel gaaf horloge.
Mooi vergelijk met de “oude” MM200.

Die nieuwe kast is toch wel echt mooier. En dat glas is ook mooier.

Is dit nu de eerste Seiko met een ceramische bezel insert?

Heel veel draagplezier gewenst :+1:t2:

1 like

Dank de vergelijking!

1 like

Nee, was ook al bij de nieuwe MM300 en King Samurai en Turtle.

1 like

Pff ik hoor het alweer, ik loop helemaal achter :grimacing:

1 like

leuke vergelijking!

1 like

Gaaf hoor!:+1:

1 like

Bedankt voor deze vergelijking! :+1:t2:
Ik vind de nieuwe veul mooier. Vooral de kast, bezel, wijzers en het glas spreken mij meer aan…dat is dus best veel :smile:

1 like

Tof ding :love_you_gesture:

1 like

de wijzerplaat bij de nieuwe heeft echt veel diepte. op de foto’s alleen al. heel mooi

1 like

Mooie vergelijking, die nieuwe kast is :ok_hand:

1 like