Marktplaats deal Tag Heuer betrouwbaar?

Ha horlogeliefhebbers,

Ik heb een mooie tag heuer Aquaracer op het oog welke op marktplaats staat. Echter, woon ik in regio Breda en vind ik Emmen echt te ver om te rijden. Mede ook ivm het Corona virus spreek ik liever niet bij iemand thuis af.

Daarom wil ik het horloge verzenden met de ‘gelijk oversteken’ service.

Heb de garantiekaart gecheckt op de Tag Heuer site en volgens de site komt het horloge uit mei 2019

Wat vinden jullie van de deal? Kan onderstaande horloge overnemen voor €900.-
Zien jullie red flags of lijkt alles netjes te kloppen?

Bedankt alvast

Kevin

http://link.marktplaats.nl/m1541925592?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

3 likes

Hoi,

stap in je auto en rij erheen.

Groeten

8 likes

Halen!
Gelijk oversteken geeft geen garantie.

3 likes

Wordt er hier niet vaker gevraagd aan “experts” om één op handen zijn deal te beoordelen? Wordt toch wel vaker een aankoop opgestuurd. Zal vast een Tag kenner tussen zitten die zijn licht kan laten schijnen.

Succes

1 like

Ik ben geen kenner of expert op dit gebied, maar zou mij toch aansluiten bij wat @Flipperkast hierboven zegt.

Verder vind ik de prijs te hoog, in mijn beleving. Ik kon een vergelijkbaar horloge een tijdje terug nieuw uit de winkel kopen voor €1.050 (met korting uiteraard). Dan zou ik het wel weten.
Mocht je zelf verder nog twijfelen over de echtheid van het product of de betrouwbaarheid van de verkoper, dan zou ik de gok niet wagen…

3 likes

Hoi,

Lekker naïef. Dus iemand roept zo: " dat ziet er prima uit" en dan is alles goed?

Marktplaatsaccounts worden gekocht/gehackt door oplichters en foto’s van andere aanbieders worden misbruikt.

Ergo, je kan het niet met zekerheid zeggen en dat ritje heen en weer kan een hoop gezeik voorkomen.

Maar wacht vooral op de “expert”

Edit: Ah, je hebt het e.e.a. veranderd in je tekst.

3 likes

En een ebay verkoop vanuit het buitenland is wel vanzelf altijd 100% correct? Of zelfs een particuliere verkoop via Chrono24? Er wordt gewoon gevraagd of de experts er even naar kunnen kijken. Niets meer, niets minder.

1 like

Prima :wave:

Daarom altijd even de tekst kopiëren :grin:

1 like

En dan een weesgegroetje erbij?

Met alle verhalen die je hoort over marktplaatsoplichters zeker ophalen!

Gelijk oversteken biedt alleen garantie voor de verkoper, niet de koper. Jij kan alsnog een baksteen krijgen met een track&trace code.

5 likes

Ik heb nog een baksteen, die mag weg voor 600, iemand…:blush:

5 likes

En dan kunnen er 100 experts langskomen die ‘echt’ zeggen. Neem je dan nog steeds het baksteenrisico op de koop toe?

2 likes

:+1: gevraagd of ongevraagd, het is een goed bedoeld advies!

2 likes

Ik persoonlijk niet nee. Maar de TS wil dat risico blijkbaar wel nemen indien alles lijkt te kloppen. Of dat verstandig is, is een 2e. Nu terug naar de vraag van de TS…

Breda - Emmen is toch een leuk ritje. En ik denk dat je meer kans loopt Corona te pakken te krijgen bij de lokale supermarkt bijvoorbeeld, dan bij iemand een horloge te gaan bekijken.

2 likes

En wat is daarop uw antwoord?

Vandaar het advies om hem op op te gaan halen.:+1:

1 like

Denk niet dat de verkoper op MP PayPal zal accepteren :wink:

Thanks voor de vele snelle reacties, zo te lezen willen jullie dat ik hem toch maar even zelf in mijn handen gehad heb voor ik de deal rond maak :crazy_face: bedankt voor de duidelijkheid hierin

Zijn er verder zaken die opvallen of bij jullie red flags oproepen? (De €900 was incl verzekerd verzenden en gelijk oversteken kosten, als ik hem ga halen zit ik op €850.-)

Ik hoor het graag

Kevin

1 like

Nee, dat niet.

Je zal het horloge moeten voelen en zien om een echt oordeel te geven. Internet leert namelijk dat er goede replica zijn. Even het serienummer door Google gooien, kijken of er afbeeldingen van replica naar voren komen.

Je zou nog even de juwelier kunnen bellen waar het horloge is aangekocht. Dit doe ook bijna altijd via marktplaats.

4 likes